• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402120200820
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار خبر داد

افزایش دو برابری واحدهای دانش بنیان استان سمنان در دولت سیزدهم

افزایش دو برابری واحدهای دانش بنیان استان سمنان در دولت سیزدهم

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از سمنان به عنوان یک استان دانشگاهی با ظرفیت های فراوان نام برد و گفت: تعداد واحدهای دانش بنیان در این استان طی دولت آیت الله رئیسی بیش از دو برابر شده است.

سید محمدرضا هاشمی، شامگاه گذشته یکم اسفند در نشست صمیمانه با فعالان دانشگاهی و انجمن های تخصصی دانشگاه های این استان اظهار کرد: استان سمنان جزو استانهای دانشگاهی کشور است و به همین دلیل سطح سواد در استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.
وی بیان کرد: به خاطر هماهنگی ارکان دانشگاه و دانشجویان با نیروهای امنیتی خوشبختانه در اغتشاشات سال گذشته کمترین میزان تنش را در کشور داشتیم.
استاندار سمنان از اساتید و فعالان دانشگاهی به عنوان فرماندهان جهاد تبیین نام برد و تصریح کرد: انتظار می رود در پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین اقدامات دولت سیزدهم، اقدامات لارم انجام شود.
وی اضافه کرد: نگاه دولت مردمی سیزدهم و شخص رئیس جمهور به دانشگاه ویژه است و به همین دلیل در دور اول سفر ریاست جمهور به استان اعتبارات خوبی در حوزه دانشگاه ها تخصیص داده شده است.
رئیس کمیسیون دانشجویی استان عنوان کرد: کمیسیون دانشجویی و کارگری استان به دلیل برگزاری منظم جلسات و اقدامات مطلوب جزو کمیسیون های برتر در سطح کشور معرفی شده است.
استاندار سمنان در ادامه ضمن بیان اینکه استان سمنان در اغلب شاخص ها جزو استان های برتر کشور است، گفت: خوشبختانه دستاوردهای دولت در استان سمنان طی دو سال اخیر بسیار مناسب است و اتفاقات خوبی را در استان شاهد بوده ایم که احیای بیش از ۱۶۴ واحد راکد، رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال، انتخاب شهر سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور و همچنین نماینده ایران در اتحادیه جاده ابریشم، آغاز عملیات اجرایی ساخت تالار بزرگ سمنان و مجتمع فرهنگی شاهرود، توزیع نهاده های دامی مدت دار، صدور دامدار کارت از مهمترین اقدامات انجام شده در استان است که این اتفاقات مهم و ارزشمند با همدلی و همکاری همه مسئولین و مردم انجام شده است.
وی افزود: در طول فعالیت دولت سیزدهم تعداد شرکت های دانش بنیان از ۷۰ عدد به ۱۵۶ عدد رسیده است و از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ نیز تلاش شده تا تسهیلات ارزان قیمت به شرکت ها پرداخت شود.
هاشمی با اشاره به انتخابات پیش رو از اساتید دانشگاه درخواست کرد: تا دانشجویان و دیگر اقشار را به شرکت در انتخابات تشویق کنند تا ان شاء الله شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور در سطح استان و کشور باشیم‌.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha