• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402120200859
  • خبرنگار : 71145

صد و سی و هشتمین روز جنگ

تعداد شهدای غزه به ۲۹ هزار و ۳۱۳ تن رسید/ حملات مقاومت به اشغالگران در محله الزیتون

تعداد شهدای غزه به ۲۹ هزار و ۳۱۳ تن رسید/ حملات مقاومت به اشغالگران در محله الزیتون

در حالی که جنگ غزه وارد صد و سی و هشتمین روز خود شده‌است، همزمان با تهاجم زمینی به منطقه ساحلی مواصی خان یونس در جنوب نوار غزه، هواپیماهای اشغالگر به شهر رفح حمله کردند. همچنین رادیو ارتش اشغالگر روز سه شنبه از آغاز عملیات نظامی در محله الزیتون خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه امروز-چهارشنبه- اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفت اکتبر ۲۰۲۳ به ۲۹ هزار و ۳۱۳ شهید و ۶۹ هزار و ۳۳۳ زخمی رسیده‌است.

این وزارتخانه افزود: اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ کشتار در نوار غزه انجام دادند که ۱۱۸ شهید و ۱۶۳ زخمی بر جای گذاشت.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: بر اثر توقف ژنراتور برق و قطع اکسیژن برای بیماران در مجتمع پزشکی ناصر هشت بیمار شهید شدند.

این وزارتخانه افزود: اشغالگران از بیرون آوردن اجساد شهدا از مجتمع برای تدفین خودداری می‌کنند.

وزارت بهداشت غزه: سوء تغذیه یکی از خطرناک‌ترین چیزهایی است که ساکنان نوار غزه با آن مواجه هستند

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه به الجزیره گفت: اشغالگران از سلاح گرسنگی علیه مردم ما در غزه برای تحقق نسل کشی استفاده می‌کنند.

القدره افزود:‌ جامعه بین‌الملل در حمایت از حقوق بشر در نوار غزه به شدت شکست خورده است. سوء تغذیه یکی از خطرناک‌ترین مواردی است که ساکنان نوار غزه به ویژه کودکان با آن مواجه هستند. اشغالگران اصرار دارند که کمک رسانی نکنند تا سیستم بهداشتی فروپاشیده بماند.

تعداد شهدای غزه به ۲۹ هزار و ۳۱۳ تن رسید/ حملات مقاومت به اشغالگران در محله الزیتون

عملیات اشغالگران در المواصی خان یونس

از سوی دیگر، خودروها و تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به سرعت و ناگهانی در میان تیراندازی‌های شدید به منطقه المواصی در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه نفوذ کردند. خبرنگار الجزیره از انتقال اجساد ۹ شهید از جمله سه کودک از منطقه مواصی خان یونس به بیمارستان ابویوسف النجار در رفح خبر داد.

خبرنگار آناتولی به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که نیروهای ویژه صهیونیست در اطراف یکی از کلبه‌های توریستی در منطقه القراره در غرب خان یونس نفوذ کردند و به دنبال آن خودروها و تانک‌ها در میان تیراندازی شدید به منطقه حمله کردند به طوریکه خودروها به بندر خان یونس رسیدند.

وی تصریح کرد: نیروهای ارتش متجاوز با مسلسل به سمت یک آمبولانس و یک خودروی غیرنظامی شلیک کردند و خودروی دیگری را که در کنار جاده ساحلی پارک شده بود، آتش زدند.

این خبرنگار خاطرنشان کرد: ارتش اسرائیل جاده ساحلی خان یونس به رفح را بست.

منطقه المواصی شامل تعداد زیادی چادر آوارگان و مملو از ده‌ها هزار آواره است که پس از آنکه ارتش اشغالگر آن را «منطقه امن» اعلام کرد و از مردم در مناطق شمالی و استان‌های مرکزی خواست قبل از عملیات زمینی در خان یونس به آنجا پناه ببرند، به آنجا گریخته‌اند.

خبرنگار آناتولی تصریح کرد: منطقه شاهد نبردهای شدید بین اعضای گروه‌های فلسطینی و نیروهای ارتش متجاوز است.

المواصی از نظر جغرافیایی به ۲ منطقه متصل به هم تقسیم می‌شود که یکی از آنها متعلق به خان یونس است و در منتها الیه جنوب غربی استان واقع شده و در حومه شهر دیرالبلح (مرکزی) امتداد دارد. دومی متعلق به استان رفح است که در منتها الیه شمال غربی آن واقع شده‌است و بیشتر شامل زمین‌های کشاورزی و تپه‌های ماسه ای بایر است. برآوردهای محلی نشان می‌دهند که جمعیت المواصی حدود ۹۰۰۰ نفر است که حدود ۲۰۰۰ نفر از مواصی رفح هستند.

در رفح، در جنوب نوار غزه و دیرالبلح (مرکز) نیز، ده‌ها نفر در نتیجه بمباران وحشیانه که خانه‌های غیرنظامیان را هدف قرار داد، شهید شدند، در حالی که نبردهای شدیدی در محله الزیتون در شمال شهر غزه درگرفت.

ارتش اشغالگر مدعی شد که «تیپ حماس را در خان یونس متلاشی کرده‌است» و اشاره کرد عملیات زمینی موسوم به  «اردوگاه‌های مرکزی» به وسط نوار غزه و شهر رفح منتقل خواهد شد.

همچنین در جنایتی دیگر و بر اساس آمار جدید، تعداد شهدای بمباران یک خانه در محله الجینه در شهر رفح در جنوب نوار غزه به هشت نفر افزایش یافت. پروفسور ناصر ابوالنور، رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه اسلامی غزه به همراه هفت تن از اعضای خانواده‌اش بر اثر بمباران خانه‌اش در رفح توسط اشغالگران به شهادت رسیدند.

همچنین خبرنگار الجزیره گفت: قایق‌های توپدار رژیم صهیونیستی سواحل شهر رفح را بمباران کردند.

این در حالی است که کاخ سفید همچنان به اشغالگران درباره گسترش حملات خود به رفح، جنوبی‌ترین شهر نوار غزه هشدار می‌دهد.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی روز سه‌شنبه گفت که اگر ارتش اسرائیل به درستی امنیت پناهندگان فلسطینی را در آنجا در نظر نگیرد، «عملیات در رفح یک فاجعه خواهد بود».

آغاز عملیات در الزیتون و مواجه شدن اشغالگران با مقاومت شدید

از طرفی دیگر، گردان‌های القدس - شاخه نظامی جهاد اسلامی - اعلام کرد که ۲ خودروی صهیونیست را با بمب‌های «ثاقب» در محله الزیتون در جنوب شرقی شهر غزه منهدم کردند.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که یک سرباز اسرائیلی را در محله الزیتون در شهر غزه هدف تیراندازی قرار داده و از پای درآورده‌است.

این گردان‌ها همچنین گفت تانک اسرائیلی از نوع مرکاوا ۴ را با گلوله راکت یاسین ۱۰۵ در جنوب محله الزیتون هدف قرار داده‌است.

پیشتر رادیو ارتش اشغالگر نیز گزارش داد نیروهای ارتش با سه حادثه جدی در محله الزیتون در شهر غزه مواجه شدند که منجر به تلفات انسانی شد.

این رادیو افزود که ارتش در جریان این عملیات با مقاومت بزرگ و نبردهای سخت روبرو شد. این در حالی است که گردان‌های القسام اعلام کرد که در محور پیشروی صهیونیست‌ها در جنوب محله الزیتون با نیروهای اشغالگر درگیر شدند.

نیروهای پیاده «ناحال» از فاصله نزدیک مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که منجر به کشته شدن یک سرباز شد، مبارزان مقاومت با شلیک موشک ضد زره به یک خودروی زرهی، ۲ سرباز را به شدت مجروح کردند. اعضای مقاومت همچنین با بمب و موشک‌های ضد زره، یکی دیگر از نیروهای ارتش اشغالگر را هدف قرار دادند که منجر به مصدومیت شدید وی شد.

رادیو ارتش اشغالگر روز سه شنبه از آغاز عملیات نظامی در محله الزیتون خبر داد.

این رادیو افزود: ارتش شب گذشته عملیات نظامی را در محله الزیتون در شمال نوار غزه آغاز کرد.

به ادعای این رادیو، این عملیات روی زیرساخت‌های جنبش حماس متمرکز خواهد شد که ارتش اسرائیل هنوز برای نابودی آن تلاش نکرده‌است.

همچنین هواپیماهای رژیم صهیونیستی مسجد ریاض الصالحین در اردوگاه جبالیا را بمباران کردند.

در نتیجه حمله نیروهای ارتش اشغالگر به آوارگان مدرسه خصوصی الزهرا در شهرک الزهرا در مرکز نوار غزه تعدادی زخمی شدند.

شهرداری غزه: اشغالگران حدود یک میلیون متر مربع جاده را ویران کرده‌اند

شهرداری غزه امروز اعلام کرد: اشغالگران حدود یک میلیون متر مربع از جاده‌ها و خیابان‌ها را از آغاز تجاوزات و جنگ نابودگرانه تخریب کرده و غزه را به شهری آسیب دیده تبدیل کرده‌اند که یک فاجعه واقعی را تجربه می‌کند.

تعداد شهدای غزه به ۲۹ هزار و ۳۱۳ تن رسید/ حملات مقاومت به اشغالگران در محله الزیتون

این نهاد افزود: آنها همچنین حدود ۳ سه هزار و ۶۰۰ تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی، ۲۶۰ هزار متر سنگ‌فرش خیابان‌ها و پیاده‌روها و ۱۶۰ هزار متر خطوط روشنایی و چراغ‌ها را تخریب کرده‌اند.

شهادت داور بین‌المللی فلسطینی

تعداد شهدای غزه به ۲۹ هزار و ۳۱۳ تن رسید/ حملات مقاومت به اشغالگران در محله الزیتون

محمد خطاب داور بین‌المللی فلسطینی در پی هدف قرار دادن منزل خانوادگی خود در دیرالبلح به شهادت رسید. او در مسابقات قهرمانی عربی از زمان گرفتن حکمش در سال ۲۰۲۰ شرکت داشت.

‌هلاکت یک سرباز دیگر در صفوف ارتش اشغالگر

ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک سرباز از تیپ ناحال در نبردهای روز سه شنبه در شمال نوار غزه خبر داد. ارتش اشغالگر تا به امروز به کشته شدن ۵۷۶ افسر و سرباز در غزه از هفت اکتبر اعتراف کرده‌است. به این ترتیب تعداد سربازان صهیونیستی کشته شده از آغاز حمله زمینی به غزه به ۲۳۷ نفر رسید در حالیکه سه سرباز دیگر نیز روز سه‌شنبه به شدت مجروح شدند.

حمله ارتش اشغالگر به منطقه «المواصی» خان یونس و حملات به رفح

پزشکان بدون مرز: اسرائیل پناهگاه کارمندان ما و خانواده‌های آنها در خان یونس را بمباران کرد

سازمان پزشکان بدون مرز گفت ارتش اشغالگر پناهگاهی را که میزبان تعدادی از کارمندان و خانواده‌هایشان در خان یونس بود، بمباران کرد.

در آمار اولیه این بمباران، این سازمان اعلام کرد که حداقل ۲ نفر از اعضای خانواده همکاران این نهاد کشته و ۶ نفر زخمی شده‌اند.

هلال احمر فلسطین نیز گفت: در تخلیه ۲۱ مجروح از مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس پس از کار افتادن آن شرکت کردیم.

ارتش اشغالگر از ۲۲ ژانویه در بحبوحه پیشروی‌های زمینی خودروهای خود در مناطق جنوبی و غربی که هزاران فلسطینی را مجبور به فرار کرد، مجموعه‌ای از حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید را به خان یونس و اطراف بیمارستان‌های شهر انجام داده‌است.

مرگ ساکنان غزه بر اثر قحطی

سخنگوی هلال احمر در غزه گفت: قحطی واقعی در نوار غزه منجر به شهادت تعدادی از فلسطینی‌ها شد. گزارش‌های تکان دهنده‌ای وجود دارند مبنی بر اینکه فلسطینی‌ها نمی‌توانند غذا یا آب پیدا کنند.

این نهاد ادامه داد: ارتش اشغالگر به کسانی که سعی در رساندن کمک به نوار غزه دارند، حمله می‌کند. ما شاهد کاهش در بحث کمک رسانی به مناطق شمالی هستیم. آنچه در شمال نوار اتفاق می‌افتد به سایر مناطق آن نیز کشیده خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha