• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402120200913
  • خبرنگار : 71660

حمایت کوبا، کلمبیا و بولیوی از اظهارات داسیلوا درباره جنگ غزه

حمایت کوبا، کلمبیا و بولیوی از اظهارات داسیلوا درباره جنگ غزه
رئیس جمهوری کوبا

پس از آنکه رئیس‌جمهور برزیل از سوی رژیم صهیونیستی در سراسر اراضی اشغالی به عنوان «عنصر نامطلوب» معرفی شد، رئیس‌جمهور کوبا با همتای برزیلی خود ابراز همبستگی و حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل پیشتر گفته بود: «آنچه در نوار غزه و علیه مردم فلسطین در حال وقوع است، در هیچ مقطع تاریخی دیگری وجود نداشته است. در واقع این وضعیت تنها در زمانی وجود داشت که هیتلر تصمیم به کشتن یهودیان گرفت.»

صهیونیست‌ها که به‌شدت از اظهارات رئیس‌جمهور برزیل خشمگین شدند، داسیلوا را «عنصر نامطلوب» در سراسر اراضی اشغالی فلسطین اعلام کردند و از او خواستند تا حرف‌هایش را پس بگیرد. با این حال، برزیل با رد تمامی انتقادات، موضع خود را حفظ کرد و تعیین داسیلوا به عنوان عنصر نامطلوب را «گامی پوچ» خواند.

طبق گزارش المیادین، «میگوئل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا ضمن ابراز همبستگی با همتای برزیلی گفت: شما همیشه در سمت درست تاریخ خواهید بود.

دیاز کانل طی نشست بین‌المللی مربوط به جنبش‌های چپ در هاوانا، پایتخت کوبا که نمایندگانی از ۳۵ کشور در آن حضور داشتند، با چفیه فلسطینی حاضر شد و ضمن حمایت از مردم فلسطین، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

رئیس‌جمهور کوبا هم‌چنین در پایان بر نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی حقایق به مردم تاکید و نمونه‌هایی از نحوه «دستکاری واقعیت توسط مطبوعات دشمن برای سردرگمی و فریب مخاطبان» در کوبا ارائه کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از رئیس‌جمهور کوبا، روسای جمهور کلمبیا و بولیوی نیز از همتای برزیلی خود حمایت کردند.

«گوستاو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در غزه یک نسل‌کشی رخ می‌دهد و هزاران کودک، زن و غیرنظامی سالخورده به طرز وحشیانه‌ای کشته‌ای می‌شوند. لولا فقط حقیقت را گفته است و باید از حقیقت دفاع کرد وگرنه بربریت ما را نابود خواهد کرد.

«لوئیس آرسه» رئیس‌جمهور بولیوی هم در این شبکه اجتماعی با انتشار پستی ضمن ابراز همبستگی با داسیلوا نوشت: رئیس‌جمهور برزیل حقیقت را درباره نسل‌کشی علیه فلسطینیان شجاع بیان کرد. تاریخ کسانی را که نسبت به این وحشی‌گری بی تفاوت باشند، نخواهد بخشید.

«اوو مورالس» رئیس‌جمهور سابق بولیوی نیز در ایکس نوشت: ما با برادر خود لولا داسیلوا که به دلیل حمایت از زندگی فلسطینیان توسط اسرائیل عنصر نامطلوب خوانده شده، ابراز همبستگی می‌کنیم. اینکه رئیس‌جمهور برزیل توسط اسرائیل که مرتکب نسل‌کشی می‌شود، عنصر نامطلوب خوانده شده، نشان از امتیازی است که تعهد به صلح را در جامعه بین‌المللی تاکید می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha