• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402120200973
  • خبرنگار : 71516

اشغالگران در کمین مستحکم مقاومت فلسطین در جنین و شهادت یک فلسطینی

اشغالگران در کمین مستحکم مقاومت فلسطین در جنین و شهادت یک فلسطینی

گردان‌های شهدای الاقصی و القسام وارد درگیری‌های شدیدی با نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر جنین و اردوگاه آن شدند و آنها را مجبور به عقب نشینی کردند.

به گزارش ایسنا، گردان‌های شهدای الاقصی در جنین اعلام کرد که نیروهای این گردان‌ها نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی را در کمینی در اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری گرفتار کردند و با بمب و سلاح با آنها درگیر شدند که منجر به تلفاتی در میان نیروهای صهیونیست شد.

این گردان‌ها در بیانیه‌ای تأکید کرد نیروهایش وارد درگیری‌های شدیدی با سربازان دشمن صهیونیستی شدند و با بمب خودروهای نظامی آنها را مورد هدف قرار دادند. بالگردها و آمبولانس‌های رژیم صهیونیستی برای انتقال مجروحان صهیونیست وارد این منطقه شدند.

به نقل از شبکه خبری المیادین، همچنین گردان‌های عزالدین القسام در شهر جنین اعلام کردند که با یورش نیروهای اشغالگر به این شهر مقابله کردند. به گفته گردان‌های القسام نیروی ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در کمین نیروهای القسام در اردوگاه جنین گرفتار شد.

همچنین رسانه‌های محلی فلسطینی اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی از طریق پهپادها فلسطینی‌ها در شهر جنین و اردوگاه آن را هدف قرار داد.

یک جوان فلسطینی نیز به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین به شهادت رسیده و سه تن زخمی شدند.

به گفته منابع، نیروهای رژیم صهیونیستی به سمت آمبولانس‌ها تیراندازی کرده و مانع از ورود آنها به اردوگاه جنین شدند. همچنین تجهیزات نظامی را برای حمایت از نیروهای خود وارد این منطقه کردند. همزمان نیز هواپیماهای رژیم صهیونیستی در آسمان این شهر به پرواز درآمدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی مانع ورود کادر هلال احمر برای انتقال زخمی شدگان در اردوگاه جنین شدند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین منزلی را در اردوگاه جنین مورد هدف قرار دادند در حالی که ساکنان منزل در داخل آن بودند.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند بعد از حمله گروهی از افراد مسلح به سربازان ارتش رژیم صهیونیستی که قصد یورش به اردوگاه جنین را داشتند نیروی هوایی مجبور به مداخله شد.

خبرنگار الجزیره بعدا اعلام کرد نیروهای رژیم صهیونیستی به صورت کامل از شهر و اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری عقب نشینی کردند.

همچنین درگیری‌هایی میان نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در شهرک ترمسعیا و اردوگاه الجلزون در شمال رام الله رخ داد.

رژیم صهیونیستی همچنین به شرق بیت لحم یورش برده و تعدادی از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند. آنها با گاز اشک‌آور به شهروندان فلسطینی در شهرک تقوع حمله کردند.

همچنین شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نیروهای اشغالگر به فلسطینی‌ها در روستای دوما در جنوب نابلس حمله کرده و به سمت آنها تیراندازی کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به شهرک السموع در جنوب الخلیل و تعدادی از منازل این شهرک و شهرک کفر قدوم یورش بردند.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است. براساس گزارش رسانه‌های فلسطینی از زمان عملیات طوفان الاقصی تاکنون بیش از ۷۰۰۰ فلسطینی در کرانه باختری بازداشت شده‌اند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اخیرا اعلام کرد: از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۳۹۸ فلسطینی در کرانه‌ باختری به شهادت رسیده‌اند. ۷۹ نفر از این شهدا در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) به شهادت رسیدند.

مسؤولان نظامی رژیم صهیونیستی نسبت به انفجار اوضاع در کرانه باختری طی ماه رمضان همزمان با افزایش درگیری‌ها بین اعضای مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم صهیونیستی در این منطقه هشدار می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha