• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402120200985
  • خبرنگار : 71970

مردانی در دومین جشنواره شهید چمران مطرح کرد

جشنواره علمی شهید چمران دو سالانه می‌شود/ نقش فعال اساتید و دانشگاهیان در برگزاری انتخابات

جشنواره علمی شهید چمران دو سالانه می‌شود/ نقش فعال اساتید و دانشگاهیان در برگزاری انتخابات

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: جشنواره شهید چمران دیگر به صورت دوسالانه برگزار می شود. یعنی این جشنواره را در سال ۱۴۰۴ خواهیم داشت و فراخوان آن از ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در دومین جشنواره شهید چمران که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: امروز سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) از شبیه ترین انسان ها به پیامبر اسلام است، به همین دلیل امروز به نام روز جوان نامگذاری شده است. امیدواریم جوانان مسلمان ایران اسلامی و سایر کشورهای اسلامی با الگو یری از سیره و سلوک این مولود با ارزش زمینه را برای تحقق آرمان های امام حسین (ع) و عاشورا فراهم کنند. پیشاپیش ولایت منجی عالم را تبریک می گوییم و امیدواریم روزی پرچم انقلاب اسلامی با دست مقام معظم رهبری به آن حضرت سپرده شود.

وی افزود: سازمان اساتید کشور در راستای تحقق جهاد تببین، تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و اسناد بالا دستی فعالیت های علمی را مهمترین و اساسی ترین برنامه سالانه خود قرار داده است. به همین منظور با برگزاری جلسات مختلف، برپایی جشنواره شهید چمران، برگزاری کرسی های های نقد، اجرای دوره های مختلف و متعدد به دنبال محقق ساختن منویات رهبری و گام برداشتن در جهت پاسخگویی نیازهای علمی کشور  است و برای تحقق نوین اسلامی تمام تلاش خود را می کند.

مردانی با بیان اینکه در جشنواره شهید چمران بیش از ۱۰ هزار نفر شرکت کرده اند، گفت: نام این جشنواره با یاد شهید گرانقدر چمران مزین شده است تا یاد این اسطوره مقاومت و پایداری که برای ما افتخار آفرین شده است، زنده نگه داشته شود. در این جشنواره علمی از تعداد ۱۴ برگزیده در سطح ملی تجلیل می شود. همچنین جشنواره شهید چمران دیگر به صورت دوسالانه برگزار می شود. یعنی این جشنواره را در سال ۱۴۰۴ خواهیم داشت و فراخوان آن از ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد تا مشارکت بیشتری را از اساتید داشته باشیم. در این جشنواره اساتید بسیج دانشگاه و اساتیدی که در عضو بسیج نیستند هم می توانند شرکت کنند.

وی هدف برگزاری جشنواره علمی شهید چمران را مسئله شناسی و مشارکت حداکثری اساتید در حل مسائل کشور و ارتقای کارآمدی حکمرانی دانست و گفت: همچنین شناسایی، معرفی و تجلیل از اساتید، محققین و پژوهشگران برتر کشور و ارائه دستاوردهای علمی که در حل مشکلات کشور نظام اسلامی نقش داشته اند از دیگر اهداف این جشنواره است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در پایان اساتید و دانشگاهیان را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرد و گفت: مشارکت در انتخابات شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری توطئه های دشمنان را خنثی می کند. همیشه اساتید با روشنگری خود و مشارکت فعال در برگزاری انتخابات نقش فعال داشتند و خواهند داشت.

*هنر معلم تاثیرگذاری است

همچنین در ادامه محمود رضا آقا میری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز گفت: باید انسان در تراز شهید چمران تربیت کرد. هنگامی که نام شهید چمران به میان می آید، در ذهن یک چریک تداعی می شود، بعد به استاد فیزیک بودن او اشاره می شود. از نظر بنده شهید چمران در ابتدا یک معلم بوده است. دوره دوم حضورش در لبنان به عنوان یک معلم در هنرستان بود. اگر می‌خواهیم انسان در تراز شهید چمران تربیت کنیم خود نیز باید در آن تراز باشد.

وی تاکید کرد: مسئولیت ما کنجکاو کردن ذهن دانشجو است. ما می توانیم یک انباشت اطلاعات از دورس  برای دانشجویان داشته باشیم یا به عنوان معلم کاری کنم که با یک اشاره دانشجو پرواز کند. هنر معلم و هنر شهید چمران تاثیر گذار بودن است. این به سلوک معلم باز می گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha