• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402120201038
  • خبرنگار : 50038

ظرفیت‌های اقتصادی ملایر زیر ذره‌بین سفیر رومانی

ظرفیت‌های اقتصادی ملایر زیر ذره‌بین سفیر رومانی

ایسنا/همدان سفیر کشور رومانی از ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان ملایر به ویژه در حوزه مبلمان منبت بازدید و با فرماندار ملایر و جمعی از مسئولان ادارات و فعالان بخش خصوصی مبلمان منبت جلسه‌ای مشترکی برگزار کرد.

میرلا کارمن گرکو در این جلسه مشترک اظهار کرد: ملایر دارای ثروت بزرگی است و ما با هدف شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی و ارتباط بین فعالان اقتصادی به استان همدان و شهر ملایر سفر کردیم.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه اکسپو دبی از مبلمان سه‌بُعدی ملایر بازدید و خاطره خوشی در ذهن دارم، افزود: سفر به شهر ملایر می‌تواند سرآغاز یک تحول و همکاری بزرگ باشد. 

وی ادامه داد: نگاه ما تعاملی است و کشورهای دیگر را دوست خود می‌دانیم و در زمینه کشف مکان‌هایی که تا به حال در موردش اطلاعات نداشته‌ایم، تلاش می‌کنیم، از سوی دیگر ظرفیت‌های ملایر این قابلیت را دارد که در سطح جهان معرفی شود، ما نیز در کشور رومانی این منطقه را معرفی می‌کنیم.

فرماندار ملایر نیز با بیان اینکه ملت ایران دوره تاریخی اشغال و دیکتاتوری را پشت سرگذاشته‌اند، مطرح کرد: رومانی و ایران با اتکا به مردم، دوره‌های سیاه را پشت سرگذاشتند و اکنون حکومت مردمی را تجربه می‌کنند.

سلمان اسماعیلی با اشاره به اینکه مردم ایران، ملتی صلح‌جو هستند، تصریح کرد: با هر کجای عالم بنا بر شرایط برابر ارتباط برقرار کرده و از ارتباط اقتصادی استقبال می‌کنیم.

وی اظهار کرد: ویژگی‌های اقتصادی زیادی در سطح کشور وجود دارد اما در این میان استان همدان و ملایر شرایط ممتازی دارند و جزو معدود شهرهای جهانی هستیم که دو نشان جهانی «مبلمان منبت و انگور» داشته و در کنار این دو ظرفیت، صنایع دستی و ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی زیادی داریم.

اسماعیلی با بیان اینکه این شهرستان برای گردشگران خارجی ایجاد جذابیت می‌کند و قدیمی‌ترین بنای خشتی دنیا و قلعه‌های باستانی چندین هزار ساله مانند دژ گوراب و انوج و شهر زیرزمینی سامن در ملایر قرار دارد، افزود: همه این ظرفیت و هویت تاریخی ملایری‌ها الزام می‌کند شرایط مناسبی برای جذب گردشگر و میهمانان خارجی ایجاد کنیم.

فرماندار ملایر خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی ظرفیت‌های زیادی داریم از جمله مبلمان منبت اما طراز تجاری ما با سایر مراکز  مطلوب نیست، اگر بتوانیم یک سقف ۲۰۰ میلیون دلاری در حوزه چوب برقرار کنیم این هدف دست‌یافتنی است.

وی تأکید کرد: برای تحقق این هدف پایدار، ارتباط ما باید با سایر کشورها بیشتر شود و رفت و آمدهای بیشتری شکل گیرد، در این راستا حضور سُفرای کشورهای دوست ایران را در شهر ملایر به فال نیک می‌گیریم و به طور قطع این تعاملات می‌تواند سرآغاز یک تحول بزرگ باشد.

ظرفیت‌های اقتصادی ملایر زیر ذره‌بین سفیر رومانی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha