• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402120201039
  • خبرنگار : 50214

در نشست رییس سازمان فرهنگی شهرداری یزد اعلام شد؛

برگزاری جشنی به وسعت شهر یزد همزمان با ولادت امام عصر(عج)

برگزاری جشنی به وسعت شهر یزد همزمان با ولادت امام عصر(عج)

ایسنا/یزد رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ضمن تشریح برنامه‌های حوزه مهدویت این سازمان همزمان با ایام نیمه شعبان، از برگزاری پیاده راه حضرت ولی عصر(عج) برای سومین سال به میزبانی امامشهر یزد خبر داد.

«مصطفی زارعزاده» امروز چهارشنبه دوم اسفندماه در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اوج این اعیاد را نیمه شعبان و ولادت باسعادت امام زمان(عج) خواند و گفت: سازمان فرهنگی شهرداری برنامه‌های متنوعی را در این ایام دارد که در صدر آنها برگزاری پیاده راه حضرت ولی عصر(عج) در منطقه امامشهر است که برای سومین سال پیاپی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این پیاده‌راه حدفاصل بین بلوار ۱۷ شهریور تا میدان انبیاء قرار دارد و هرچند پیش بینی‌های هواشناسی، روز یکشنبه را بارانی نشان می‎دهد ولی برنامه‌ریزی این مراسم از روز چهارم تا ششم اسفندماه در نظر گرفته شده است.

زارعزاده از برگزاری برنامه‎های این مراسم از ساعت ۱۰ تا ۲۲، این برنامه‎ها را شامل برگزاری جشن‌های مختلف مذهبی، برپایی غرفه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، برگزاری ۴۰ اَبَر بازی، برگزاری چندین پویش از جمله پویش اهدای اسباب بازی به کودکان نیازمند، پویش آزادی زندانیان جرائم غیرعمدمالی و پویش اهدای جهیزیه به زوجهای بی بضاعت ذکر کرد.

وی از برپایی موکب‌های پذیرایی و موسسات مردمی و فعالیت سمن‌ها در این مراسم خبر داد و گفت: عمدتاً سعی شده غرفه‌های مستقر در این پیاده راه متناسب با موضوعات مهدوی و مهدویت باشد و به زودی نیز شاهد نصب المانی زیبا در ورودی این بلوار خواهیم بود.

برگزاری جشنی به وسعت شهر یزد همزمان با ولادت امام عصر(عج)

این مسئول با بیان این که تمام برنامه‎ها با همکاری‌های مردمی انجام می‌شود، افزود: همکاری برخی دستگاه‌ها مانند انتقال خون با استقرار اتوبوس سیار انتقال خون، استقرار ‌اتوبوس شهروندی، اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اجرای سرودهای خیابانی را نیز در این برنامه شاهد خواهیم بود.

وی از تدارک ویژه برنامه‎هایی برای دانش‌آموزان مدارس در محل این پیاده راه در روز شنبه پنجم اسفندماه خبر داد و گفت: عصر همین روز نیز شاهد برگزاری جشن «نورچشمی‌ها» ویژه کودکان با مشارکت هیات شباب الحسن خواهیم بود.

زارعزاده با اشاره به تدارک برنامه‎های متنوع دیگر برای ایام پیش رو، اعلام کرد: برگزاری پیاده‌ روی خانوادگی را در صبح روز جمعه چهارم اسفندماه خواهیم داشت که این مراسم از محل میدان حج در جوار قبر مطهر شهیدگمنام و بعد از قرائت دعای ندبه شروع و به سمت بلوار ولی عصر(عج) انجام می‌شود.

وی از تدارک بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان جایزه برای این برنامه خبر داد و ضمن بیان این که همزمان با این برنامه پیاده راه حضرت ولی عصر(عج) نیز افتتاح خواهد شد، گفت: ثبت‌نام برای حضور در این مراسم پیاده روی همگانی تا قبل از پایان برنامه و اهدای جوایز، عدد ۳ را به سامانه ۳۰۰۰۶۲۵۹ ارسال کنند.

برگزاری جشنی به وسعت شهر یزد همزمان با ولادت امام عصر(عج)

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری گفت: برگزاری مراسم اجتماع بزرگ سربازان کوچک امام زمان(عج) و مادران تمدن ساز نیز ویژه‌برنامه‌ای برای کودکان سنین ۶ تا ۱۰ سال به همراه مادرانشان است که ساعت ۱۵:۰۰ روز جمعه چهارم اسفندماه در حسینیه صاحب الزمان محمودآباد یزد برگزار خواهد شد.

وی از مشارکت در جشن‌های نیمه شعبان در محلات طبق روال هر ساله توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد خبر داد و تاکید کرد: به هیچ وجه سعی نداریم این برنامه‌ها را از حالت برگزاری مردمی آنها خارج کنیم.

زارعزاده همچنین خاطرنشان کرد: امسال برنامه‎هایی را در حوالی مسجد ولی عصر(عج) آزادشهر خواهیم داشت که امیدواریم در سال‌های آینده منجر به ایجاد و گسترش پیاده‌راه‌های امام زمان(ع) در این منطقه و سایر مناطق شهر یزد شود.

وی از دیگر برنامه‎های سازمان با همکاری سایر بخشها در این ایام را برگزاری مسابقه کتابخوانی «جرعه‌ مهدوی»، مشارکت در برگزاری پویش خانواده مهدوی و برگزاری جشن واگذاری ۶۰۰ زمین به خانواده‌های خوش‌جمعیت، ذکر کرد.

برگزاری جشنی به وسعت شهر یزد همزمان با ولادت امام عصر(عج)

زارعزاده در پایان برگزاری سومین اختتامیه المپیاد ورزشی محلات شهر یزد که تاکنون حدود ۲۵ هزار نفر در آن شرکت داشته‌اند، حضور در نمایشگاه گردشگری تهران و تولید محتواهای متنوع، اجرای طرح یزدگردی «دورت بگردم یزد من» که تاکنون با استقبال بالغ بر ۲۰ هزار نفر همراه بوده است، آموزش شهروندی در مدارس با برنامه نمایشی «زنگی نو»، برگزاری کارگاه‌های اموزشی و توانمندسازی در موضوعات مختلف و برگزاری مسابقه کتابخوانی «بادیه فروش» که تا ۲۰ اسفندماه مهلت شرکت در این مسابقه هست را جزو علکرد ماه‌های اخیر سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد خواند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha