• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402120201173
  • خبرنگار : 50657

یک کارشناس سیاسی:

نماینده تراز انقلاب اسلامی به دنبال منافع حزبی و جناحی نیست

نماینده تراز انقلاب اسلامی به دنبال منافع حزبی و جناحی نیست

ایسنا/قزوین یک کارشناس سیاسی گفت: نماینده تراز انقلاب اسلامی به دنبال منافع حزبی، باندی و جناحی نیست بلکه مشکلات همه مردم را می‌بیند و قانون‌گذاری و ریل‌گذاری در جهت منافع انقلاب و مردم انجام می‌دهد، زمان برایش معنا ندارد و اولویت فعالیت‌های خود را رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم می‌داند.

علی‌اکبر قبادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مهم‌ترین شاخص‌هایی که هر فردی پیش از انتخاب نماینده موردنظر خود باید به آن توجه کند، اظهار کرد: فردی که مورد نظر مردم برای انتخاب شدن قرار می‌گیرد باید مسلط به قوانین و کاستی‌های موجود در آن باشد.

وی ادامه داد: توجه به سابقه فعالیت و رزومه و اثرگذاری فرد در مناصب مختلف می‌تواند نقطه عطفی در انتخاب باشد، گاهی مردم فردی را انتخاب می‌کنند که دوره‌های متمادی نماینده مجلس بوده اما وقتی به فعالیت‌های او نگاه می‌کنیم می‌بینیم که کار خاصی نه در خصوص حوزه انتخابی خود و نه در مجموع کشور انجام نداده لذا لازم است مردم گزینه‌های جدید، جوان و باانگیزه را مدنظر قرار دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: کاندیدایی باید مورد توجه قرار بگیرد که نشان دهد عملی کردن شعارها برایش اولویت دارد و کارایی و توانمندی نیز در او به چشم می‌آید، گاهی مردم انتخابی انجام می‌دهند که پس از گذر زمان از آن پشیمان می‌شوند، این نکته باید مدنظر باشد که نماینده بتواند انتظارات نسبی مردم را برآورده کند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) منویات و دستورالعمل‌هایی برای انتخاب یک فرد شاخص داشتند که اگر همان‌ها را مدنظر قرار دهیم تا حد زیادی می‌توانیم یک انتخاب درست داشته باشیم ازجمله اینکه امام بارها بر انتخاب فردی که خود طعم فقر را چشیده باشد و دغدغه‌های مستضعفان را درک کند تأکید کرده‌اند.

قبادی تصریح کرد: فردی می‌تواند به جامعه ما کمک کند که دغدغه انقلاب و اسلام و پیشبرد اهداف انقلاب را داشته باشد، در سال‌های متمادی مجلس شورای اسلامی افراد دغدغه‌مندی نظیر شهید دیالمه به خود دیده است، او به معنای واقعی کلمه دل در گرو انقلاب داشت، امروز هم باید کسی وارد مجلس شود که همین دیدگاه در او نهادینه باشد.

مصالح کشور باید اولویت نماینده باشد

وی اضافه کرد: نماینده تراز انقلاب اسلامی به دنبال منافع حزبی، باندی و جناحی نیست بلکه مشکلات همه مردم را می‌بیند و قانون‌گذاری و ریل‌گذاری در جهت منافع انقلاب و مردم انجام می‌دهد، زمان برایش معنا ندارد و اولویت فعالیت‌های خود را رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم می‌داند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: مذهبی و مکتبی بودن باید در عمل فرد مشخص شود و صرفاً داشتن ظاهر متشرع مهم نیست بلکه صداقت و صراحت در بیان مواضع امری مهم تلقی می‌شود، فردی که به‌طور واضحی موضع نمی‌گیرد و در همه وقایع دوپهلو صحبت می‌کند نمی‌تواند نماینده تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی یادآور شد: یکی از آینه‌های تشخیص فرد مناسب برای نمایندگی مجلس این است که توجه کنیم عملکرد فرد نسبت به شعارهایی که می‌دهد چگونه بوده و آیا در جایگاه‌های مختلف توانسته پیگیری لازم را از خود نشان دهد؟ چراکه یکی از نقاط قوت هر نماینده مجلسی پیگیری مداوم چه در خصوص قانون‌گذاری و چه در خصوص نظارت بر حسن انجام قانون است.

این کارشناس سیاسی بابیان این نکته که نمایندگان مجلس در برابر مردم حوزه انتخابیه خود و مردم کل کشور دارای وظایفی هستند، تصریح کرد: رسالت نمایندگان مجلس طبق قانون، قانون‌گذاری، نظارت بر حسن اجرای قانون، تنقیح قوانین است و عمل به همین وظایف به‌طور صحیح می‌تواند به مردم کمک کند.

قبادی در پایان اظهار کرد: درست است که نمایندگان در برابر مشکلات مردم حوزه انتخابی خود رسالت‌هایی دارند اما در قالب این رسالت‌ها نباید تخطی اتفاق بیفتد برای مثال رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند که نمایندگان نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کنند چراکه این امر موجب می‌شود از وظایف خود دور شوند، مصالح کشور باید اولویت نماینده باشد، فردی که به‌ تمامی مردم می‌اندیشد می‌تواند برای مردم حوزه انتخابی خود اثربخش باشد، انتخاب‌های قومی و قبیله‌ای، انتخاب‌های حزبی و توجه به منافع فردی افت یک انتخاب درست خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha