• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402120201230
  • خبرنگار : 71567

رئیس دانشگاه تهران:

با عینک فرهنگی باید به کارکردهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه نگاه کنیم

با عینک فرهنگی باید به کارکردهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه نگاه کنیم

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه باید با عینک فرهنگی باید به کارکردهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه نگاه کنیم، گفت: وقتی قراردادی پژوهشی نیز منعقد می‌کنیم، باید رویکردمان دارای پیوست فرهنگی باشد.

به گزارش ایسنا، سید محمد مقیمی در آیین معرفی سرآمدان فرهنگی دانشگاه تهران، از حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران که به عنوان برگزیده بخش ویژه تجلیل از سرآمدان فرهنگی دانشگاه تهران معرفی شد، به عنوان بخشی از هویت فرهنگی دانشگاه تهران یاد کرد.

وی با اشاره به سنت دانشگاهی طولانی در ایران اسلامی، گفت: قدیمی‌ترین سنت دانشگاهی دنیا میراث کشور ماست و این میراث باید به نماد آموزش عالی منتقل شود. دانشگاه تهران یک دانشگاه ۹۰ ساله نیست بلکه یک نهاد ۱۷۵۷ ساله است یعنی عقبه‌ای به قدمت ۱۷ قرن به علاوه ۵۷ سال که از تاسیس دانشگاه در ایران و در دنیا می‌گذرد را پشتوانه خود دارد.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه فرهنگ را صرفاً نباید به عنوان یک مولفه کارکردی دانشگاه در نظر گرفت، تصریح کرد: فرهنگ باید در تمام مولفه‌های کارکردی دانشگاه اتفاق بیفتد. بنابراین به حوزه فرهنگ نباید نگاه منفصل داشته باشیم؛ بلکه امروز شایسته است که نوع نگاه به کارکردهای فرهنگی در دانشگاه برای اثرگذاری بیشتر متفاوت باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، مقیمی در این باره توضیح داد: باید کار فرهنگی در قالب بحث‌های علمی و مهارتی شکل بگیرند و نه در یک حوزه مستقل و جزیره‌ای. وقتی می‌خواهیم تحول آموزشی انجام دهیم، باید ببینیم که چه فرهنگی را بر سر آن بگسترانیم تا مهارت‌ورزی در آموزش‌ها جاری و ساری شود.

وی تصریح کرد: با عینک فرهنگی باید به کارکردهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه نگاه کنیم؛ یعنی وقتی قراردادی پژوهشی نیز منعقد می‌کنیم باید رویکردمان دارای پیوست فرهنگی باشد یعنی بدانیم که علم در خدمت نهاد خاصی نیست بلکه علم در خدمت کشف حقیقت است تا بتواند انسان را عاقبت بخیر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha