• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402120201235
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معدوم‌سازی حدود ۲۵۰ کیلوگرم خرچنگ و سایر آبزیان حرام گوشت در زاهدان

معدوم‌سازی حدود ۲۵۰ کیلوگرم خرچنگ و سایر آبزیان حرام گوشت در زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زاهدان گفت: براساس بازدیدهای بهداشتی شبانه روزی کارشناسان‌ واحد نظارت اداره‌ دامپزشکی زاهدان از تعدادی از مراکز فروش آبزیان سطح شهر، حدود ۲۵۰ کیلوگرم خرچنگ، آبزیان غیرماکول و حرام گوشت‌ و آبزیانی که از لحاظ شرایط ظاهری بسیار نامناسب و غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده‌ شده‌اند جمع‌آوری و پس از اقدامات قانونی معدوم شد.

گنجعلی امروز سه شنبه در شورای دامپزشکی استان افزود: متخلفینی که اقدام به حمل، نگهداری و فروش آبزیان حرام گوشت و غیرماکول از جمله خرچنگ، کوسه ماهی، گربه ماهی، مارماهی و... کرده‌اند نیز برابر قوانین سازمان دامپزشکی کشور به مراجع قضایی معرفی شدند

دکتر گنجعلی اظهار کرد: با نزدیک شدن به پایان سال بازدیدهای بهداشتی واحد نظارت دامپزشکی مرکز استان، به منظور بهداشت، سلامت و امنیت مواد غذایی تشدید شده است.

نماینده دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان نیز با اشاره به برخورد گروه‌های نظارتی دامپزشکی با عوامل توزیع این‌گونه آبزیان گفت: از شهروندان تقاضا شده است هنگام خرید انواع ماهی دقت داشته باشند که این فرآورده خام حیوانی را از مراکز عرضه مجاز که دارای مجوزهای کسب و مجوزهای بهداشتی از اتحادیه ها و سایر دستگاه های بهداشتی استان هستند تهیه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین شریفی نیک افزود: برابر آیات شریفه قرآن و روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، ماهیان بدون فلس و پولک از آبزیان حرام بوده و غیرقابل مصرف خوراکی است مانند تمامی انواع مار ماهی‌ها و گربه ماهی‌های دریایی و رودخانه‌ای و ماهی مرکب و انواع خرچنگ های رودخانه‌ای و دریایی و انواع کوسه ماهی‌ها و شایسته است تمامی شهروندان گرامی از خرید آبزیان حرام و مشکوک و ماهیانی که سر و دم آنها زده شده و نوع آنها مشخص نیست خودداری و در صورت هرگونه ابهام و نیز برای گزارش فروش ماهی و دیگر فرآورده‌های خام دامی توسط افراد دوره گرد، موارد را در اسرع وقت با شماره تماس ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha