• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402120201263
  • خبرنگار : 50038

شمارش معکوس برای تعیین سرنوشت کشور

شمارش معکوس برای تعیین سرنوشت کشور

ایسنا/همدان فردا آغاز رسمی و قانونی تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی است، ۶۸ نفر در ملایر برای تصاحب دو کرسی نمایندگی با هم به رقابت می‌پردازند تا هم‌پای سایر شهرها و روستاهای ایران اسلامی، ۱۱ اسفندماه سرآغاز تحولی بزرگ برای این ملت باشد.

سلمان اسماعیلی در نشست توجیهی و آموزشی سربازرسان و بازرسان هیأت بازرسی انتخابات ملایر، با اشاره به اینکه اصرار ما به همه افراد دخیل در امر انتخابات بازخوانی چندین و چند باره قانون است، افزود: با تأیید صلاحیت بیش از ۷۰ درصد داوطلبان در کشور عزم نظام اسلامی برای بهره بردن از همه ظرفیت‌های کشور و افراد صاحب توانایی مبرهن شد.

فرماندار ملایر گفت: قانون تنها نقطه محکم همه ماست برای انجام امور و انتظار داریم شما به عنوان چشمان بینا و نافذ هیأت بازرسی انتخابات شهرستان، با اعتماد به نفس و همدلی این مأموریت بزرگ را به سرانجام برسانید.

وی اظهار کرد: از مجموع بیش از ۲۰۰ حوزه انتخابیه کشور ملایر در کنار دو مرکز استان به عنوان منتخب برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک شده و به اذعان دکتر شجاعان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و هوشمندسازی وزارت کشور ملایر چندین گام حتی از همه مراکز دیگر جلوتر بوده و پیشرفت امور در آن غیرمنتظره و غافلگیرکننده است.

این مقام مسئول افزود: جنگ ترکیبی دشمنان علیه نظام اسلامی و انتخابات به طور جدی در جریان است و دشمنان باید بدانند ملت ایران در سختی دفاع مقدس نیز با سربلندی انتخابات‌های باشکوهی برگزار کردند و هیچ چیز مانع عزم آنها نمی‌تواند باشد.

اسماعیلی ادامه داد: دشمنان امروز رساتر از تمام این سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گویند که عدم استقبال مردم از انتخابات و درصد پایین مشارکت قدرت چانه‌زنی‌های بین‌المللی آنها را برای آسیب زدن به نظام اسلامی و مردم بالا می‌برد و به‌ همین علت، بی‌سابقه‌ترین کمپین تاریخ را علیه ملت ایران و انتخابات تشکیل دادند و امروز هدفمندتر از همیشه به دنبال مأیوس کردن مردم از شرکت در انتخابات هستند.

فرماندار ملایر تصریح کرد: آمارها و نظرسنجی‌ها از اقبال جمعیت کثیر مردم ملایر را برای شرکت در انتخابات نوید می‌دهد و امیدواریم مردم شهیدپرور ملایر مثل همیشه با حضور حماسی خود دشمنان را مأیوس کنند.

صیانت از آراء مردم مهمترین هدف هیأت‌های بازرسی و نظارت

عضو هیأت نظارت بر انتخابات ملایر نیز گفت: صیانت از آراء مردم باید مهمترین هدف هیأت‌های بازرسی و نظارت بر انتخابات باشد و همدلی و همکاری اعضای دو هیأت بسیار راهگشاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاکاوند در نشست توجیهی و آموزشی سربازرسان و بازرسان انتخابات ملایر، افزود: در روز انتخابات نظارت و بازرسی‌ها را نسبت به دوره قبل تشدید خواهیم کرد تا هیچ شبهه و ایرادی در کار نباشد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان برای ایجاد تحول در فرآیند اخذ رأی پذیرفته است که از حدود ۲۰۰ حوزه انتخابیه چهار حوزه شاخص در کشور انتخابات را تمام الکترونیک برگزار کنند و باعث افتخار است که ملایر یکی از این مراکز شاخص و توانمند کشور است.

کاکاوند با بیان اینکه شورای نگهبان این دوره در مراکز تمام الکترونیک ناظران نامحسوس را اعزام خواهد کرد تا از سلامت کامل انتخابات و امور مطمئن شود، گفت: با توجه به برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک، دقت عمل بیشتری نیاز است.

برگزاری جلسه قرعه‌کشی اولویت‌بندی امکانات تبلیغات دولتی برای نامزدها

به گزارش ایسنا، جلسه قرعه‌کشی و توجیهی استفاده نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان هیأت نظارت بر انتخابات، کاندیداها و جمعی از نمایندگان آنها برگزار و در این جلسه ضمن قرعه‌کشی اولویت‌بندی استفاده از امکانات عمومی برای تبلیغات، آخرین مقررات و قوانین به کاندیداها اعلام شد.

گفتنی است؛ از ۶۸ نامزد این دوره از انتخابات، ۳۶ نفر درخواست استفاده از امکانات عمومی را داشتند و با انصراف یک نفر، ۳۵ نفر به قید قرعه با حضور خود آنها اولویت‌بندی شدند و به همت شهرداری ملایر با ایجاد ۵۰ سازه در نقاط شهر ملایر و شهرهای تابعه، بنرهای تبلیغاتی از متقاضیان این امکان نصب خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha