• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402120201272
  • خبرنگار : 50214

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان یزد:

امنیت انتخابات خط قرمز ماست/فضای انتخاباتی استان رقابتی است

امنیت انتخابات خط قرمز ماست/فضای انتخاباتی استان رقابتی است

ایسنا/یزد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رئیس هیات بازرسی انتخابات استان یزد با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ مشکل و چالشی در رابطه با انتخابات در استان مشاهده و گزارش نشده است، گفت: خوشبختانه فضای انتخاباتی استان، رقابتی است و عمده بحث‌های مطرح شده از سوی کاندیداها مربوط به مطالبات مردم است.

«محمد علی شاه حسینی» امروز چهارشنبه دوم اسفندماه در نشست با خبرنگاران به تلاش مجددانه دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی به ویژه از این منظر که یک نظام دینی است، اشاره کرد و گفت: دشمن در قالب اتاق‎های فکر خود تلاش دارد ضمن تطهیر رژیم منحوس پهلوی، فضای مدیریتی کشور را ناسالم نشان دهد.

وی با بیان این که دشمن هر از گاهی با ایجاد مشکلاتی در کشور درصدد ناامید کردن مردم است، گفت: به عنوان نمونه بلافاصله بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن، خطوط اصلی گاز کشور را تخریب کردند به نحوی که اگر به سرعت در کشور و استان مدیریت نشده بود بدون شک با مشکلات زیادی مواجه می‌شدیم.

شاه حسینی در مورد علت شکل گیری هیاتهای بازرسی انتخابات، اظهار کرد: براساس قانون انتخابات، مسئولیت برگزاری انتخابات برعهده وزارت کشور است و وزیر کشور می‌تواند در سطح کشور بازرسان را برای نظارت بر انتخابات مورد استفاده قرار دهد.

وی افزود: وظیفه هیات‌های بازرسی انتخابات شامل آسیب‌شناسی مسائل انتخابات، نظارت بر مسائلی که می تواند منجر به بروز مشکل در انتخابات شود و همچنین نظارت بر روند برگزاری انتخاب و انعکاس موارد شناسایی شده در وهله اول به مجریان انتخابات است.

وی با تاکید بر این که حرف اول و آخر را در شعب اخذ رای نمایندگان فرمانداران می‎زنند، گفت: بازرسان در حین برگزاری انتخابات با نماینده فرماندار در شعب اخذ رای برای اجرای مسئولیت و ماموریتهایشان همکاری دارند.

امنیت انتخابات خط قرمز ماست/فضای انتخاباتی استان رقابتی است

رئیس هیات بازرسی استان در ادامه خاطرنشان کرد: در تمام شعب، یک بازرس و به ازای هر ۱۵ شعبه یک سربازرس فعالیت دارد و در هر شهرستان نیز یک بازرس ویژه داریم که تا قبل از برگزاری انتخابات تمام آنها از آموزش‌های لازم بهره مند می شوند.

وی با بیان این که مردم نیز می‎توانند هرگونه مشکل مشاهده شده در شعب را به بازرس همان شعبه گزارش کنند، افزود: قبل از برگزاری انتخابات نیز موارد و تخلفات می‌تواند به حوزه‌های انتخابیه گزارش شود که این موارد در وهله اول به فرمانداران منعکس می شود و در صورت نیاز در مرکز استان مورد رسیدگی و حتی برخورد قضایی قرار می‎گیرد.

شاه حسینی گفت: خوشبختانه هماهنگی خوبی بین ارکان برگزاری انتخابات در استان وجود دارد و هیچ چالشی در استان در این باره نداریم.

وی در ادامه تاکید کرد: اولویت اول ستاد انتخابات استان، مراقبت و صیانت از آرای مردم به عنوان امین و امانت‌دار مردم است چرا که معتقدیم رای مردم، حق الناس است و تمام تلاش ارکان زیست بوم برگزاری انتخابات، صیانت از آرای مردم و توجه به اعتماد مردم است.

وی عنوان کرد: کمک به شکل‌گیری مشارکت حداکثری مردم و برقراری نشاط و شور انتخاباتی در فضای رقابتی سالم دیگر اولویت ستاد انتخابات استان است، ضمن این که امنیت انتخابات، خط قرمز ماست و به هیچ وجه در این باره کوتاه نمی آییم.

امنیت انتخابات خط قرمز ماست/فضای انتخاباتی استان رقابتی است

شاه حسینی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: تمام تمهیدات انتخابات در حوزه‌های مختلف استان خوشبختانه به خوبی تدارک دیده شده و تاکنون هیچ مشکلی در این باره نداشته‌ایم تلاش شده آسیب‌هایی که در دوره‌های گذشته وجود داشته نیز به حداقل ممکن برسد.

وی همچنین گفت: خوشبختانه فضای انتخاباتی استان، رقابتی است و عمده مناظرات و بحث‌ها در مورد مطالبات مردم است و کمتر حرف‌های عوام فریبانه را شاهدیم و این بیانگر احترام به شعور مردم است.

معاون استاندار در پایان عنوان کرد: هیات بازرسی ستاد انتخابات استان پذیرای هرگونه انتقاد و پیشنهاد در مورد مسائل مرتبط با انتخابات در راستای برگزاری هرچه پرشور و سالم‌تر انتخابات است امیدواریم برند الگو بودن یزدی‌ها و برند مردمان این دیار همواره حفظ و پاسداشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha