• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402120201278
  • خبرنگار : 71661

سفیر روسیه: غرب اوضاع اوکراین را سخت‌تر می‌کند

سفیر روسیه: غرب اوضاع اوکراین را سخت‌تر می‌کند
«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا

سفیر روسیه در ایالات متحده گفت آمریکا و متحدانش با مقاومت در برابر پذیرش خواسته‌های مسکو و ادامه‌ دادن به حمایت تسلیحاتی از اوکراین، وخامت این مناقشه را تشدید می‌کنند.

به گزارش ایسنا، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا با بیان اینکه غرب «تمام تلاش خود را برای محروم‌ کردن اوکراین از استقلال و بدل‌کردن آن به یک پایگاه ضدروسیه» به کار گرفت، گفت با وجود مقاومت غرب، مسکو مطمئن است بالاخره توافق صلحی با کی‌یف امضا خواهد شد.

او مقابله با «نازیسم» و «غیرنظامی‌سازی اراذل اوکراینی» و همچنین کنار گذاشتن نقشه‌های کی‌یف برای ترویج روس‌هراسی و پیوستن به ناتو را از خواسته‌های اساسی روسیه دانست و تاکید کرد: «واشنگتن و وابستگانش به‌جای آنکه خواسته‌های کلیدی روسیه را شنیده و درک کنند، تنها شرایط را بدتر کردند.»

آنتونوف در گفت‌وگو با پایگاه «نیوزویک» گفت ایالات متحده و اتحادیه اروپا «به دست‌نشانده‌های خود در کی‌یف سلاح می‌فرستند و آن را سرمایه‌گذاری مفید می‌دانند. آن‌ها بر جنایات آشکار مشتری‌های خود چشم می‌پوشند؛ مشتریانی که از تجهیزات کُشنده برای ارتکاب جنایات جنگی و اقدامات تروریستی علیه زیرساخت‌های عمومی، غیرنظامیان و حتی سربازان خود استفاده می‌کنند.»

این دیپلمات روس در اظهارات خود پیرامون حمله اوکراین به سربازان خودی، به واقعه سقوط هواپیمای نظامی روسیه اشاره کرد که حامل ۶۵ اسیر جنگی اوکراینی بود. مسکو می‌گوید اوکراین این هواپیما را عامدانه و با استفاده از موشک‌های آمریکایی پاتریوت ساقط کرده است. بااین‌حال، کی‌یف از پذیرش مسئولیت این واقعه خودداری می‌کند.

به گفته آنتونوف، گرچه کی‌یف و متحدانش دائما پیشنهادهای غیرقابل‌قبولی درباره مذاکرات صلح مطرح کرده‌اند، اما روسیه همچنان گفت‌وگو درباره جنگ را یکی از گزینه‌های روی میز می‌داند.

او گفت: «آن‌ها (غرب) اصرار دارند که هیچ جایگزینی برای فرمول صلح پیشنهادی بی‌معنی و یک‌طرفه زلنسکی وجود ندارد؛ حال‌آنکه این فرمول موضع روسیه و اراده جهان جنوب را نادیده می‌گیرد؛ جهانی که نواستعمارگرها سعی در فریب آن داشته و می‌کوشند آن را به ناظری بی‌سروصدا تبدیل کنند.»

زلنسکی در «فرمول صلح» پیشنهادی خود که از ۲۰۲۲ آن را مطرح کرده، خواستار خروج نظامیان روسیه از تمامی بخش‌های خاک کشورش شده و از مسکو می‌خواهد به اوکراین غرامت پرداخت کند. او همچنین روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده و خواستار برپایی دادگاهی برای رسیدگی به این ادعاست.

به گفته آنتونوف، تنها زمانی می‌توان به یک راهکار مسالمت‌آمیز برای صلح در اوکراین امید داشت که آمریکا و متحدانش موضع خود را در قبال روسیه تغییر دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha