• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402120201319
  • خبرنگار : 71516

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی هم نسبت به عواقب جنگ با حزب‌الله هشدار داد

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی هم نسبت به عواقب جنگ با حزب‌الله هشدار داد

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر این رژیم علیه حزب‌الله لبنان وارد جنگ شود، باید برای قطعی طولانی مدت برق و پر شدن بیمارستان‌ها از بیماران آماده شود.

به گزارش ایسنا، آریل بوسو، وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی و موشه بار سیمان طوف، مدیر کل این وزارتخانه، همه مقامات مربوطه در اراضی اشغالی را از عواقبی که ممکن است در صورت وارد شدن این رژیم به جنگ در جبهه شمالی علیه حزب‌الله رخ دهد، مطلع کردند.

براساس گزارش روزنامه جروزالم پست، وزیر بهداشت هشدار داد: اسرائیل باید برای قطعی برق در بیش از ۶۰ درصد از اراضی اشغالی و برای حدود ۴۸ ساعت یا تا سه هفته آماده باشد و مدیریت چنین امری منجر به قطع برق ۲ ساعته بین ۲ تا سه بار در روز در هر خانه در اسرائیل می‌شود.

بار سیمان طوف گفت: در چنین سناریویی جان افراد زیادی را از دست خواهیم داد و در این سناریو وزارت بهداشت عامل اساسی و تأثیرگذاری در هماهنگی با مقامات محلی خواهد بود. همکاری ضروری است و جان انسان‌ها را نجات می‌دهد.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی فاش کرد یکی از دلایل نگرانی مقامات ارشد در بخش اورژانس اسرائیل، تعامل با تجهیزات تنفسی و دستگاه‌های تنفس مصنوعی به ویژه در صورت در نظر گرفتن قطعی برق گسترده و طولانی مدت است. سازمان اورژانس و وزارتخانه‌های مختلف دولتی در اراضی اشغالی در حال آماده سازی مجموعه دیگری از ابزارها برای مقابله با این سناریو هستند: اولویت بندی بیماران، پناهگاه‌ها، ارتباطات مناسب و اطلاعاتی که به مردم کمک می‌کند.

از زمان عملیات طوفان الاقصی توسط حماس علیه رژیم صهیونیستی و آغاز جنگ این رژیم در غزه، مرزهای لبنان و اراضی اشغالی صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش این رژیم است. حزب‌الله لبنان تأکید دارد که تا زمان پایان تجاوز به غزه حملات خود را به مقرهای رژیم صهیونیستی در مرزها متوقف نمی‌کند.

طرف‌های بین‌المللی از جمله فرانسه و آمریکا نسبت به احتمال وقوع جنگ گسترده میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان هشدار می‌دهند و خواهان پایان تنش‌های مرزی میان ۲ طرف هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha