• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402120201335
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

۳ میلیون دانش‌آموز متقاضی ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

۳ میلیون دانش‌آموز متقاضی ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری ۱۲۰ عنوان درس دوره دوم متوسطه کشور در قالب آزمونهای نهایی خبر داد و گفت: این آزمونها با شرکت یک‌میلیون و۸۰۰هزاردانش آموز و یک میلیون و دویست هزار متقاضی ایجاد سابقه و ترمیم نمره برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محسن زارعی اظهار کرد: روش تدریس باید بر پایه محتوا و برنامه درسی تدوین و طراحی شود.

وی از  دانش آموز، به عنوان مهمترین عامل در فرایند یادگیری و یادگیری، یاد کرد و ادامه داد: معلم نبایدحافظه محور بوده و در فرایند تعلیم و تربیت به دنبال حفظ کردن مطالب و مفاهیم از سوی دانش آموزان باشد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، طرح سوالاتی که حافظه شناختی دانش آموزان را بالا برده و سطح یادگیری و ادراک ایشان را افزایش دهد را پایه و اساس فرایندی و یادگیری دانست و عنوان کرد: لازمه هدایت درست و صحیح فرایند یاددهی و یادگیری ارزشیابی درست و صحیح است.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، با بیان این که ارزشیابی صحیح و شناختی حلقه گمشده فرایند یاددهی و یادگیری است؛ تصریح کرد: بر اساس سند تحول بنیادین و طرح درس ملی، معلم، در کلاس درس، تنها انتقال دهنده پیام و معلومات نبوده بلکه باید نقش تسهیلگری داشته باشد.

وی با انتقاد از شیوه برگزاری آزمونهای سراسری یادآورشد: آزمون سراسری بر اساس محفوظات و قدرت مهارت‌های حافظه محور در قالب سوالات تستی طراحی شده و از مسائل شناختی به دور است از این رو مسیر ارزشیابی باید به گونه‌ای طراحی شود که بر مبنای سند تحول و در حوزه‌های شناختی و ادراکی باشد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، بازگشت مرجعیت به کلاس درس و مدرسه را مهم‌ترین دستاوردی دانست که نظام تعلیم و تربیت به آن دست یافته و باید از آن صیانت شود.

وی، بر نمایش نمای واقعی آموزش و پرورش در استان‌ها و کشور تأکید و اضافه کرد: اولین قدم در اصلاح امور، شناخت، رفع نواقص و مرتفع کردن مشکلات دانش آموزان در برنامه درسی است.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، کسب و حفظ مقام دوم کشور در حوزه امتحانات نهایی را محصول تلاش معلمان سخت کوش و مدیران زحمتکش مدارس خراسان جنوبی برشمرد و خاطر نشان کرد: توجه به مدارس دولتی مهمترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش است.

به گفته زارعی، دبیرستان بهاباد یزد بهترین عملکرد در مدرسه دولتی کشور را داشته و علت این امر نبود مدارس خاص دراین شهر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: بیش از ۱۱ هزار دانش آموز پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم و متقاضی ترمیم نمره و ایجاد سابقه در آزمونهای نهایی استان شرکت می کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، به گفته موسوی نژاد، آموزش و پرورش به عنوان مرجع و مدارس به عنوان پایگاه های تعلیم و تربیت بهترین بستر برای رشد شخصیت، مهارت آموزی، علم آموزی، خدا محوری و خودباوری دانش آموزان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۵ ۱۶:۲۸

من دانش آموز که در یک منطقه دور افتاده هستم با یکی که بهترین معلم را در اختیار داره نباید در یک کف ترازو بسنجید

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۶ ۱۶:۳۴

سلام دانش آموزان بلد نیستن امتحان نهایی بدن سخته واسه شون بیشتر شون تو امتحان ها مردود میشن ویک سال عقب می مانند یعنی یک سال بر می گردن عقب یا سر جایه خود وبی حرکت می شوند لطفا این مشکل را هر چه سریع تر این مشکل را حل کنید آینده ی دانش آموزان کشور ایران عزیز در دستان شماست وزیر محترم آموزش پرورش