• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402120201427
  • خبرنگار : 71567

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها انتقاد کرد

جای خالی مسائل فرهنگی در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی

جای خالی مسائل فرهنگی در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه جریان ورود استاد به جرگه استادی عمدتاً متوجه بخش آموزش و پژوهش است، گفت: آئین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی با تمام تغییرات مثبت و رو به جلو، هنوز نتوانسته است به فرهنگ توجه کافی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مصطفی مصطفی رستمی در نخستین جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه محل شدن و تربیت نسل و تربیت مدیران و کارشناسان بدنه کشور است، گفت: بخشی از تربیت و آماده‌سازی، ناظر بر حوزه تخصصی و دانشی است که دانشجو باید در آن متبحر و توانمند شود. بخش‌های مهارتی و فرهنگی و تربیتی ضمیمه‌هایی است که باید در کنار این جریان تخصصی و دانشی، فرد را آماده نقش‌پذیری و مسئولیت‌پذیری در آینده کشور کند. ما باید بپذیریم که به این بخش به اندازه کفایت توجه نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه جریان ورود استاد به جرگه استادی عمدتاً متوجه بخش آموزش و پژوهش است و فردی که در دانشگاه خوبی تحصیل کرده و برونداد پژوهشی مناسبی داشته باشد، شایسته عضویت هیات علمی تلقی می‌شود، تصریح کرد: ولی هیچ بخشی از دانشگاه مسئولیت آماده‌سازی و مهارت‌دهی استاد در زمینه نقش مربی‌گری، تربیتی و فرهنگی را برعهده نگرفته است و استاد اگر خودش انگیزه‌های لازم را در این زمینه‌ها نداشته باشد، مسیر روشن و منظمی در این عرصه نخواهد داشت‌.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: حتی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی با تمام تغییرات مثبت و رو به جلو، هنوز نتوانسته است به این بخش توجه کافی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، رستمی برگزاری جشنواره فرهنگی در کنار دیگر ابتکارات دانشگاه تهران از جمله برگزاری رویداد عرصه ویژه اساتید جوان و همچنین ضمیمه کردن فعالیت‌ها و مراکز مهارتی دانشگاه به بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و همچنین فعالیت در حوزه اخلاق حرفه‌ای به عنوان بایسته‌های مناسبی که دانشجویان و جریان فاخر دانشگاهی باید در محیط علمی رعایت کنند را اتفاقات مهمی برشمرد که در کنار همدیگر می‌توانند خلا بزرگ و مهم فرهنگی موجود در جریان علمی و دانشی کشور را پر کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ابراز امیدواری کرد: جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران بتواند به عنوان نماد و الگو، تبدیل به جریان کامل و شامل و دائمی شود و شاهد مشارکت و نقش‌آفرینی تمامی اساتیدمان در جریان تربیت دانشجو باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha