• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402120201490
  • خبرنگار : 50614

فرماندار تربت حیدریه:

همین امروز هم آمادگی برگزاری انتخابات را داریم

همین امروز هم آمادگی برگزاری انتخابات را داریم

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار تربت حیدریه با بیان اینکه شهرستان همین امروز هم آمادگی برگزاری انتخابات را دارد،گفت: امسال اغلب روند اجرایی انتخابات به صورت رایانه‌ای انجام و ثبت شده است.

علی‌اکبر کی‌پور امروز ۲ اسفندماه در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: آماده برگزاری یک انتخابات خوب و با نشاط هستیم. در راستای تحقق منویات مقام‌معظم رهبری در چهار شاخص امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته است. برای افزایش مشارکت جلسات مختلفی با آحاد مردم در حال برگزاری است بازخوردهای خوبی دریافت کرده‌ایم.

وی با اشاره به آمار واجدین شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه تربت حیدریه، عنوان کرد: ما ۱۵۰ هزار نفر واجد شرایط داریم و امیدواریم مشارکت در این دوره بیشتر از دوره‌های قبل باشد. در دوره قبل انتخابات مجلس ۵۷ درصد مشارکت از شهرستان تربت حیدریه تحقق پیدا کرده و با برنامه‌ریزی انجام‌شده امیدواریم این آمار به بیش از ۶۰ درصد افزایش پیدا کند.

فرماندار تربت حیدریه با اشاره به برگزاری جشن تکلیف سیاسی برای رای اولی‌های این شهرستان، اضافه کرد: انتظار داریم بر اساس برآوردهای انجام‌شده حضور رای اولی‌ها در این دوره انتخابات بسیار پررنگ باشد.

کی‌پور با اشاره به حضور ۳۴ نامزد از حوزه انتخابیه تربت حیدریه در انتخابات مجلس، گفت: از این تعداد یک نفر خانم و ۳۳ نفر آقا هستند که برای یک کرسی رقابت می‌کنند. حوزه انتخابیه تربت حیدریه، شامل شهرستان‌های تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه است.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده‌شده برای افزایش مشارکت مردم در شهرستان تربت حیدریه، گفت: در جلساتی که به این منظور برگزار کردیم، نخبگان هر جمعی دعوت شدند و از آنها برای چگونگی افزایش مشارکت نظرخواهی شده است. استقبال و بازخوردها در این خصوص نیز خوب بوده است.

فرماندار تربت حیدریه با بیان اینکه هیات اجرایی، نظارت و بازرسی سه عامل موثر در روند برگزاری انتخابات هستند، تصریح کرد: امسال اغلب روند اجرایی انتخابات به صورت رایانه‌ای انجام و ثبت شده است. شهرستان همین امروز هم آمادگی برگزاری انتخابات را دارد.

کی‌پور اضافه کرد: ما مجموعا در شهرستان ۱۹۹ داریم که این تعداد ۱۰۳ شعبه شهری و بقیه روستایی هستند. تعداد شعب ثابت و سیار ما در روستاها به ترتیب ۶۳ و ۳۳ شعبه و در شهر نیز به ترتیب ۹۸ و ۵ شعبه است.

فرماندار تربت حیدریه در خصوص آمار تخلفات انتخاباتی انجام‌شده در این شهرستان، بیان کرد: فعالیت‌هایی وجود دارد، اما نمی‌توان از آن‌ها به عنوان تخلف یاد کرد. ما تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف در شهرستان نداشته‌ایم.

کی‌پور با بیان اینکه یکی از وظایف ما انتقال بازخورد عملکرد دولت به مردم است، اظهار کرد: دستگاه‌ها به منظور ایجاد روحیه و اطلاع‌رسانی به مردم با ایجاد کلیپی پنج دقیقه‌ای عملکرد دو ساله دولت را تهیه کردند که اثر خوبی در شهرستان داشته است. برگزاری پاتوق انتخابات دیگر برنامه‌ ماست که در آن مردم می‌توانند یک مجموعه از عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌ها را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: روند رو به جلو نشان می‌دهد ما یک انتخابات پر شور را پیش رو داریم. بخشی از مشارکت وظیفه ساختار اداری، بخشی مربوط به جریانات سیاسی و بخشی دیگر را هم نامزدها محقق می‌کنند که با فعالیت‌های یک هفته منتهی به انتخابات، ان‌شاءالله مشارکت حداکثری را خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha