• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402120201593
  • خبرنگار : 50471

فرمانده پلیس راه استان همدان اعلام کرد

افزایش مرگ‌ جوانان با تعلل در ایمن‌سازی محور نهاوند- فیروزان

افزایش مرگ‌ جوانان با تعلل در ایمن‌سازی محور نهاوند- فیروزان
عکس تزئینی است

ایسنا/همدان رئیس پلیس راه استان همدان گفت: زیرساخت‌ها در محور نهاوند- فیروزان ایمن و استاندارد نیست و هر لحظه تعلل در ایمن‌سازی محور نهاوند- فیروزان، علت مرگ جوان‌های بیشتری می‌شود.

سرهنگ علی فکری چهارشنبه، ۲ اسفند در جلسه شورای ترافیک شهرستان نهاوند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، از غایب بودن فرماندار نهاوند گلایه کرد و یادآور شد: عوامل مؤثر در تصادفات، انسان، جاده، فرهنگ، علائم و ... است اما مدیریت وزنه سنگین‌تری در این حوزه به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: بیشترین سهم تصادفات (یعنی ۷۰ درصد) مربوط به عامل انسانی و تخلف و بی‌احتیاطی وی است که نمی‌شود این‌ها را هم نادیده گرفت و باید پیگیری کرد.

فکری با اشاره به محور حادثه‌خیز نهاوند- فیروزان، افزود: جاده فیروزان نه تابلو دارد نه روشنایی و نه اغلب موارد ایمنی که باید داشته باشد، حداقل آن‌ها را هم ندارد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس در قیاس با سایر محورهای دیگر هم باز سرآمد فوتی‌ها و حوادث، همین محور است و زیر ساخت‌ها در محور فیروزان ایمن و استاندارد نیست و این محور کم عرض بدون شانه و تاریک است.

به گفته فکری، هر لحظه تعلل، علت مرگ جوان‌های بیشتری می‌شود، فردا هم عید و تعطیلات است. بنابراین باید نسبت به ایمن‌سازی اقدام کرد.

رئیس پلیس راه استان همدان یادآور شد: برخی پیمانکاران طرح و برنامه ایمنی ندارند، محور فیروزان- نهاوند جزو جاده‌های پرتصادف است و نباید مقابل نصب سرعت‌کاه مقاومت کرد که برای ایجاد ایمنی ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: اجرای پروژه چهار خطه کردن محور فیروزان- نهاوند ممکن است چندین سال طول بکشد. بنابراین نصب سرعتکاه آن هم با رعایت نکات ایمنی ضرورت دارد.

فکری تأکید کرد: باید از سایر منابع اعتبار جذب و پروژه را تمام کنید تا بیش از این شاهد وقوع تصادفات فوتی و جرحی نباشیم.

وی در ادامه گفت: سه راهی فارسبان هم در چالش گودبرداری و چاله‌هایی که پیمانکار در شانه راه ایجاد کرده، رها شده و اداره برق هم زیر بار نمی‌رود و نسبت به جابه‌جایی تیرهای برق اقدامی نکرده است که بنا به اعلام معاون عمران استاندار باید این جابه‌جایی انجام می‌شده که هنوز اداره برق اقدامی نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha