• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402120201623
  • خبرنگار : 50590

استاندار همدان خبر داد

درنظر گرفتن زمین‌هایی به منظور مهاجرت معکوس در ۲۰۳ روستای همدان

درنظر گرفتن زمین‌هایی به منظور مهاجرت معکوس در ۲۰۳ روستای همدان

ایسنا/همدان استاندار همدان اعلام کرد: در ۲۰۳ روستا زمین‌هایی توسط بنیاد مسکن در نظر گرفته شده و افرادی که متقاضی هستند می‌توانند برای مهاجرت معکوس اقدام کنند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر چهارشنبه ۲ اسفند در آیین واگذاری ۷۰۰ قطعه زمین به ۸۸۱ خانواده همدانی در راستای ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: تعداد ۴۴۸ قطعه در قهاوند و همدان، ۶۴ قطعه در نهاوند، ۵۵ قطعه در کبودراهنگ، ۶۲ قطعه در فامنین و ۳۵ قطعه نیز در درگزین به متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت واگذار شد.

وی بیان کرد: در شهرستان ملایر ۵۱۵ هکتار زمین برای احداث مسکن کلنگ‌زنی شده است به طوریکه یک چهارم به مساحت ملایر اضافه شد و دو شهرک جدید تحت عنوان "امید و ایمان" به شهرستان ملایر اضافه خواهد شد.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: با پیگیری‌های بسیار خوب مدیران استانی، تأمین زمین در تمام شهرها انجام شده و ۳۷ هزار واحد مسکونی در راستای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان در حال احداث است و الباقی هم تحت عنوان زمین به متقاضیان با وام داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۳۴ خانواده زمین‌های خود را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: به افراد متقاضی دارای شرایط زمین داده شده به طوریکه برخی از این زمین‌ها به دو نفر داده شده است همچنین در ۲۰۳ روستا زمین‌هایی توسط بنیاد مسکن در نظر گرفته شده و افرادی که متقاضی هستند می‌توانند برای مهاجرت معکوس اقدام کنند.

استاندار همدان در ادامه جمعیت و تحکیم بنیان خانواده را یکی از مؤلفه‌های اقتدار و قدرت راهبردی در جامعه دانست و گفت: جمعیت مؤثر و کارآمد نیروی مولد را به عنوان محور توسعه به بدنه جامعه تزریق می‌کند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه کاهش نرخ موالید در جامعه زنگ خطر است، خاطرنشان کرد: زنگ خطر سالمندی در جامعه به صدا درآمده و کاهش شدید باروری باعث شده تا در سه دهه آینده انتظار نرخ سالمندی سه برابری را در کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی بی‌تفاوتی نسبت به جمعیت برای آینده کشور آسیب‌زا است، تأکید کرد: برای حفظ فرهنگ و ارزش‌های دینی و تمدنی خود، فرزندآوری و جوانی جمعیت مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار همدان مطرح کرد: از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی که در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اهتمام ویژه داشتند، قدردانی می‌کنم.

وی در پایان یادآور شد: در ایام‌الله دهه‌ مبارک فجر ۲۰۰ واحد مسکونی شهری و ۲۴۵۰ واحد مسکن روستایی و ۵۰۰۰ قطعه زمین در روستاها واگذار شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha