• پنجشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402120301766
  • خبرنگار : 50570

مسئول‌ نمایشگاه «زیرگنبد کبود»:

برگزاری نمایشگاه فضا را برای دیده شدن آثار کارآموزان طراحی لباس فراهم می‌کند

برگزاری نمایشگاه فضا را برای دیده شدن آثار کارآموزان طراحی لباس فراهم می‌کند
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی مسئول‌ نمایشگاه «زیرگنبد کبود» گفت: هنرجویان طراحی لباس پس از سال‌ها تلاش دیده نمی‌شوند و فضایی برای ارائه آثارشان ندارند، همین مسئله باعث شد تا به سمت برگزاری نمایشگاه در این حوزه بروم تا هنرآموزان بتوانند حمایت خانواده‌ها و جامعه را دریافت کنند.

ریحانه نوروزی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری نمایشگاه گروهی طراحی لباس در نگارخانه فردوسی جهاددانشگاهی مشهد اظهار کرد: نمایشگاه زیرگنبود کبود باهدف توانمندسازی طراحان لباس در نگارخانه فردوسی آغاز به کار کرده است و هنرجویان در دوره‌ای یک ماهه توانستند هنر خود را به نمایش بگذارند.

وی در خصوص دوره‌ و کارگاه‌های آموزشی طراحی لباس بیان کرد: فرهنگسرای جهاددانشگاهی مشهد دوره‌هایی آزاد در طول ۹ ماه برای کارآموزان طراحی لباس برگزار می‌کند، که آثار خروجی این دوره‌ها در نگارخانه فردوسی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

مسئول برگزاری نمایشگاه «زیرگنبد کبود» با بیان اینکه جهاددانشگاهی مشهد کارآموزان را مورد حمایت قرار می‌دهد، گفت: این مجموعه فضایی را در اختیار هنرجویان طراحی لباس قرارداده است و کارآموزان می‌توانند آثار خود را به نمایش بگذارند؛ این در صورتی است که شرایط گرفتن مجوز برای برگزاری نمایشگاه طراحی لباس کاردشواری است، اما جهاددانشگاهی مشهد با چاپ پوستر و تبلیغات نمایشگاه از هنرجویان حمایت کرده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: نمایشگاه طراحی لباس اولین بار است که در مشهد به این شکل برگزار شده، این در صورتی است که اکثر نمایشگاه‌ها عمدتا در صنف تجاری و صنعتی آن هم در هتل‌ها و یا مراکز دیگر برگزار می‌شود و نمایشگاهی به این صورت که آثار دانشجویان را به نمایش بگذارد در مشهد نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه دیده شدن آثار هنرجویان باعث شد تا این نمایشگاه را برگزار کنم، گفت: نزدیک به ۱۷ سال است که در این حوزه فعالیت می‌کنم و دیدن تلاش کارآموزان که پس از سال‌ها نمی‌توانند، دیده شوند و فضایی برای نمایش آثار خود ندارند باعث شد که به سمت برگزاری این نمایشگاه بروم تا هنرجویان بتوانند حمایت خانواده‌ها و جامعه را دریافت کنند.

مسئول برگزاری نمایشگاه «زیرگنبود کبود» ادامه داد: خوشبختانه نمایشگاه زیرگنبد کبود با استقبال خوبی روبه‌رو شد و مخاطبانی خارج از حوزه طراحی لباس‌ داشتیم؛ همچنین افراد بازاری و فعالان حوزه تجارت از آثار هنرجویان در این نمایشگاه استقبال کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha