• پنجشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402120301835
  • خبرنگار : 90057

مدودف: روسیه ممکن است مجبور شود وارد کی‌یف شود/ تهدید استفاده از سلاح هسته‌ای واقعی است

مدودف: روسیه ممکن است مجبور شود وارد کی‌یف شود/ تهدید استفاده از سلاح هسته‌ای واقعی است

مدودف معتقد است نیروهای روسیه برای پایان دادن به جنگ با پیروزی روسیه باید به کی‌یف برسند. او همچنین گفت تحویل جت‌های جنگنده اف-۱۶ به اوکراین خطر ایجاد درگیری هسته‌ای را به همراه دارد.

به گزارش ایسنا، دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه و معاون شورای امنیت ملی این کشور گفت تصرف پایتخت اوکراین در یک «عملیات نظامی ویژه» تنها راه مسکو برای دستیابی به اهدافش است.

آرتی به نقل از وی اعلام کرد: روس‌ها و اوکراینی‌ها یک ملت هستند و رژیم کی‌یف باید سقوط کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که روسیه ابتکار عمل را در میدان نبرد به دست گرفت و شهر آودیوکا را به تصرف خود درآورد.

در جریان این رویداد مطبوعاتی، او همچنین گفت که شکاف دیپلماتیک بین مسکو و واشنگتن احتمالا برای چندین دهه ادامه خواهد داشت.

وی افزود که ایالات متحده خود را در یک «تناقض بزرگ» می‌بیند که در آن مسائل مرزی نادیده گرفته شده و در عوض «صدها میلیارد دلار برای کشوری هزینه می‌شود که اکثر آمریکایی‌ها نمی‌توانند آن را روی نقشه پیدا کنند.»

جنگ هسته‌ای

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: تهدید استفاده از سلاح‌های هسته‌ای واقعی است و باید همه چیز برای جلوگیری از وقوع این سناریو انجام شود.

او گفت: هرچقدر هم که غم انگیز به نظر می رسد، این سناریو واقعی است. ما باید هر کاری انجام دهیم تا از وقوع آن جلوگیری کنیم، اما همین ساعت‌ها که در جهت خاصی تیک تاک می کنند، به این مساله شتاب می دهند.

مدودف همچنین گفت تحویل جت‌های جنگنده اف-۱۶ به اوکراین خطر ایجاد درگیری هسته‌ای را به همراه دارد.

کشورهای عضو ناتو در حال حاضر در حال آموزش خلبانان اوکراینی برای کار با اف-۱۶ قبل از انتقال آنها هستند. کی‌یف ماه‌هاست که درخواست این جت‌های جنگنده غربی را می‌دهد و می‌گوید که آنها برای مبارزه با برتری هوایی روسیه مورد نیاز هستند.

به نقل از تاس، مدودف امروز (پنج‌شنبه) در مصاحبه‌ای مفصل با خبرنگاران روسی گفت: وقوع تصادفی و غیرعمدی یک درگیری هسته‌ای، چیزی نیست که نادیده گرفته شود، به همین دلیل است که همه این دسیسه‌ها پیرامون اوکراین خطرناک هستند.

معاون شورای امنیت ملی روسیه از هواپیمای طراحی‌شده توسط ایالات متحده به‌عنوان محرک احتمالی یاد و خاطرنشان کرد که کی‌یف با وجود نداشتن زیرساخت‌های زمینی برای بهره‌برداری، از آن‌ جنگنده‌ها می‌خواهد.

این نخست‌وزیر پیشین روسیه عنوان کرد: بنابراین، اگر یکی از آن هواپیماها از یکی از کشورهای ناتو [در یک ماموریت اوکراینی] بلند شود، آن به چه معنا خواهد بود؟ حمله به روسیه. دیگر توضیح نمی‌دهم که بعد از آن در آینده چه اتفاقی می‌افتد. چنین تحولی ممکن است حتی توسط رهبری ناتو و ایالات متحده هم تایید نشود.

مقامات روسی قبلا هم هشدار داده بودند که تحویل اف‌-۱۶ به اوکراین بسیار مشکل‌ساز خواهد بود، زیرا این جت‌ها می‌توانند بمب‌های گرانشی هسته‌ای را مستقر کنند.

مدودف گفت بن‌بست روسیه با ایالات متحده و متحدانش، در مرحله‌ای نیست که مردم را مجبور کند در یک پناهگاه هسته‌ای پنهان شوند، اما آن را بدتر از بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ توصیف کرد. او افزود که ساعت روز قیامت «در حال تیک‌تیک کردن است و سرعت حرکت آن به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است.»

مذاکره با اوکراین

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت: شرایط روسیه برای مذاکرات احتمالی با اوکراین روشن است، به رسمیت شناختن نتایج عملیات ویژه.

مدودف گفت که تلاش‌های کشورهای غربی برای سوق دادن اوکراین به سمت مذاکرات هنوز موفقیت آمیز نبوده است. می توانید دلیل آن را درک کنید. زیرا آنها متوجه می‌شوند که به محض اینکه بگویند: ما برای مذاکره با روسیه آماده هستیم (و شرایط آن مشخص است - این به رسمیت شناختن نتایج عملیات است) بلافاصله نابود خواهند شد.

رئیس‌جمهور بعدی آمریکا

مدودف گفت: برای روسیه اصلاً اهمیتی ندارد که با کدام یک از رهبران آمریکا همکاری کند، «تضاد مستقیم» دو کشور در سال‌های آینده برطرف نخواهد شد.

وی افزود: پاسخ دقیق به اینکه با چه کسی بهتر است کار کنیم ..... هر دو برای ما مشابه است. زیرا ما اکنون تضاد مستقیم داریم و این شکاف در سال‌های آینده برطرف نخواهد شد.

جنگ جهانی سوم

به گفته مدودف، تلاش برای گرفتن سرزمین ها از روسیه، همانطور که کی‌یف می خواهد انجام دهد، به جنگ جهانی سوم تبدیل خواهد شد. اوگفت: معنای "جلوگیری از پیروزی" با شرایطی که کی یف از آن صحبت می کند چیست؟ یعنی اینکه سرزمین های ما را که در قانون اساسی روسیه در نتیجه همه پرسی گنجانده شده بود از روسیه بگیرند... واضح است، این یک فاجعه جهانی است، این یک جنگ جهانی سوم واقعی و تمام عیار است.

مصادره دارایی‌های روسیه

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت: روسیه در جنگ با غرب نیست و مصادره دارایی های روسیه نقض نظم قانونی جهانی است.

وی تاکید کرد: من فکر می کنم شانس بازگرداندن این پول بسیار اندک است... غرب به روسیه اعلام جنگ نکرد و ما به اتحادیه اروپا یا کشورهای غربی اعلام جنگ نکردیم. بله، ما درک می کنیم، یک جنگ ترکیبی در جریان است. اما رسما، و این بسیار مهم است، ما در وضعیت جنگی نیستیم.

ناوالنی

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: غرب حتی هیچ اطلاعاتی در مورد اتفاقی که برای الکسی ناوالنی، چهره فقید اپوزیسیون روسیه رخ داد، ندارد، پیشنهاد نامگذاری بسته های تحریمی به نام او تعجب آور است. من ترجیح می دهم در مورد چیز دیگری صحبت کنم - آنها چه واکنشی به این موضوع نشان دادند، همه اینها شگفت انگیز به نظر می رسد، زیرا آنها حتی هنوز اطلاعاتی در مورد آنچه اتفاق افتاده است ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۴ ۰۱:۴۴

دومباس شرق اکراین دونتسک لوهانسک وکریمه روستباربو ده وخاک روسبه تاابدخواهندماند.وبایداکراین واقعیت بپذیرد در غیراینصورت روسبه بایدطی چندماه مواضع گرفته شده را مستحکم وکی یف رادوماه شدیدابمباران وسپس انراتصرف کند.البته اگرمجبوربه شیمیایی وهسته ای باشدبایدانجام دهد انگونه که امریکادرژاپن وویتنام انجام داد.درودبرپوتین زنده وپاینده بادیاور مظلومان جهان ابرقهرمان جهان پوتین