• پنجشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402120301858
  • خبرنگار : 71970

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم :

صدور مجوز برنامه‌های دانشگاهی تسهیل شود/ در دانشگاه به روی تمام سلایق باز است

صدور مجوز برنامه‌های دانشگاهی تسهیل شود/ در دانشگاه به روی تمام سلایق باز است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به اینکه باید فضای دانشگاهی را انتخاباتی تر کنیم، تاکید کرد: صدور مجوز برنامه های دانشگاه ها باید تسهیل شود و سرعت داده شود. هر نامزدی که تایید صلاحیت شده است می تواند در دانشگاه حضور یافته و از تریبون آن استفاده کند.

به گزارش ایسنا، سومین نشست نمایندگان وزیر در هیئت های نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاهیان دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در این نشست گفت: دشمن در حال برنامه ریزی های خود است و راهبرد مشخصی هم دارد و آن کاهش مشارکت در انتخابات است. به صورت روشن و صریح  از همه امکانات و بسترهای خود نیز استفاده می کند. 

وی افزود: دشمن از خباثت، جنگ و جدال میدانی و ترور و خونریزی برای زیر سوال بردن اقتدار نظام استفاده می کند که مشارکت در انتخابات را پایین بیاورد. تحقیقات نشان می دهد که گروه مرجع مردم در انتخابات دانشگاهیان هستند و این جمله ای ساده؛ اما پرتکلیف برای ماست.

کلانتری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز چند روز پیش در مورد خواص صحبت کردند. بنابراین در این روزهای باقی مانده تلاش خودمان را بیشتر کنیم تا بتوانیم انتخابات پرشورتری داشته باشیم و نقش و تکلیف خودمان را کاملا ادا کنیم. تمرکز ما در زمان باقی مانده باید بر روی کارهای ترغیبی باشد؛ چرا که در حال حاضر فرصت و زمان انجام کارهای بنیادین نیست و باید بیشتر بر روی برنامه های عملیاتی تمرکز کرد. البته برنامه هایی که جذابیتی برای نسل امروز داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: به اعتقاد من اگر به دانشجویان فرصت و زمینه دهیم، خودشان خلاقیت و نوآوری لازم را برای حضور در این عرصه دارند. بنابراین باید قالب های کلاسیک را بشکنیم و از ظرفیت ها متعدد و متنوع استفاده کنیم.

وی گفت: بخش مهمی از فعالیت های دانشجویی به فضای مجازی منتقل شده است و باید برای فضای مجازی برنامه داشته باشیم. دانشگاه هایی که بخش فضای مجازی دارند، کارهای خوبی ارائه کرده اند.

کلانتری با اشاره به اینکه باید فضای دانشگاهی را انتخاباتی تر کنیم، تاکید کرد: صدور مجوز برنامه های دانشگاه ها باید تسهیل شود و سرعت داده شود. هر نامزدی که تایید صلاحیت شده است می تواند در دانشگاه حضور یافته و از تریبون آن استفاده کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، کلانتری افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب راه اصلاح کشور از انتخابات می گذرد و به جهت اینکه در یک فرآیند مدنی بتوانیم بدون خشونت و بدون مستهلک کردن سرمایه های اقتصادی و اجتماعی و میراثمان، مسیر توسعه را طی کنیم باید پای در مسیر انتخابات نهیم و در این راه باید با تمام توان حضور داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha