• پنجشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402120302003
  • خبرنگار : 50663

یک‌مسئول در استانداری خراسان‌رضوی:

ناظر و بازرس انتخابات مردم هستند

ناظر و بازرس انتخابات مردم هستند

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری خراسان‌رضوی گفت: ناظر و بازرس انتخابات مردم هستند و خودشان انتخابات را برگزار می‌کنند، لذا امکان تخلف وجود ندارد.

علی اصغری امروز ۳ اسفندماه در استودیو انتخابات استانداری خراسان‌رضوی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: در انتخابات با توجه به اهمیت موضوع آموزش، کمیته مجزا برای این امر تشکیل شد و وظیفه اداره آن به عهده دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول استانداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: اولین گام دسته‌بندی مخاطبین آموزش بود که رأس هرم آن، اعضای ستاد انتخابات استان، سپس فرمانداران و هیأت اجرایی، بعد بخشداران و در سطح بعدی عوامل اجرایی شعب اخذ رأی قرار دارند که این سطح خود به دو بخش تقسیم می‌شود؛ یکی نمایندگان فرمانداران که باید در خصوص شعبه اخذ رأی پاسخگو باشد و گروه بعدی کاربران دستگاه احراز.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری خراسان‌رضوی افزود: آموزش‌ها با محتوای متناسب طراحی و شروع شد، به خصوص برای اعضای ستاد و هیأت‌های اجرایی و گروه بازرسی که نیاز بود تسلط بالاتری به قانون داشته باشند.

اصغری با اشاره به تمایز این دوره با ادوار قبل، عنوان کرد: از علت‌های شکل‌گیری این تمایز می‌توان به تشکیل کمیته آموزش و پژوهش انتخابات ذیل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول استانداری اشاره کرد. اتفاق دیگر هماهنگی کامل حوزه اجرا، حوزه نظارت و حوزه بازرسی بود که محتوای آموزشی را باهم هماهنگ می‌کردند.

وی ادامه داد: نکته دیگر که این دوره را متمایز می‌کند، استفاده از قالب‌های نوین مثل شبیه‌سازی انتخابات با اجرای تمام جزئیات است. همچنین میز هدایت در ستاد تعبیه شد تا راهنمایی‌های لازم در حین انتخابات انجام شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به مراحل انتخاب اعضایی که برای کادر اجرایی منصوب شدند، گفت: انتخاب عوامل اجرایی توسط فرمانداری انجام می‌شود که از قبل برای انتخاب آنان فراخوان اعلام و بعد از اینکه اطلاعاتشان در سامانه بارگذاری شد، مخاطب دوره‌های آموزشی ما شدند. 

اصغری در خصوص پیش‌بینی انجام‌شده در رابطه با درصد تخلفات در روز انتخابات، اظهار کرد: ناظر و بازرس انتخابات مردم هستند و خودشان انتخابات را برگزار می‌کنند، لذا امکان تخلف نیست.

وی تاکید کرد: هیچ قسمت فرآیند انتخابات بر بستر اینترنت نیست که در صورت قطعی به مشکل بخوریم. فقط فرایند احراز هویت و احراز عدم رای دادن فرد در شعبه دیگر است که به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و همه مراحل بعدی به صورت فیزیکی است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: از منظر وزارت کشور امکان فنی اخذ رای به صورت الکترونیکی وجود دارد، اما به دلیل دغدغه‌های شورای نگهبان از باب حق‌الناس بودن رأی مردم، برای برگزاری انتخابات الکترونیکی ممانعت می‌شود. در استان ما در هیچ حوزه انتخابیه رأی‌گیری الکترونیکی نیست.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha