• پنجشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402120302157
  • خبرنگار : 50652

نماینده ولی فقیه در گلستان عنوان کرد:

ازدواج، «محبوب ترین بنا» نزد خدا/ درایت، لازمه زندگی مشترک

ازدواج، «محبوب ترین بنا» نزد خدا/ درایت، لازمه زندگی مشترک

ایسنا/گلستان نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه خداوند مودت را در نهال خانواده قرار داده است، عنوان کرد: مودت یعنی اینکه زن و شوهر خالصانه یکدیگر را دوست داشته و با دیدن کوچکترین ضعف، بنیان با عظمت خانواده را بهم نزنند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی عصر امروز، سوم اسفند ماه ۱۴۰۲ در «مراسم جشن آسان ازدواج طلبگی استان گلستان» با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) سرمشق همه ما هستند، اظهار کرد: سیره زندگی ائمه اطهار (ع) باید بهترین الگو برای سبک زندگی طلاب و خانواده های این عزیزان باشد.

وی با بیان اینکه این مراسم محبوب ذات اقدس الهی است، گفت:در نزد خدای متعال «محبوب ترین بنا» تشکیل خانواده و زندگی است .

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر اینکه زن و شوهر باید در زندگی بر اساس درایت و پختگی ضعف‌های خانواده را جبران کنند، افزود: آنها نباید با دیدن کوچکترین ضعف اساس و بنیان با عظمت خانواده را بهم ریزند.

نورمفیدی پایه و اساس تشکیل خانواده و ازدواج را مودت و رحمت برشمرد و افزود: زن و شوهر باید با دوست داشتن و ابراز محبت به همدیگر خانواده را به معنای حقیقی خود شکل دهند.

وی با اشاره به اینکه خداوند مودت را در نهال خانواده قرار داده است، عنوان کرد: مودت یعنی اینکه زن و شوهر خالصانه یکدیگر را دوست داشته باشند .

امام جمعه گرگان قناعت در زندگانی را مایه عزت و طمع انسان را سبب ذلت بیان و خاطرنشان کرد: طلاب، عالمان و مبلغان آینده دین و سرمشق جامعه هستند و می‌بایست در کنار علم آموزی تهذیب نفس نیز داشته و با تحمل سختی‌ها در زندگی مروج شایسته دین خدا شوند. 

ازدواج، «محبوب ترین بنا» نزد خدا/ درایت، لازمه زندگی مشترک

نورمفیدی با اشاره به حدیثی از اهل بیت (ع) در مورد مردان گفت: بهترین شما مردها کسی است که برای خانواده اش بهتر و مهربان‌تر باشد.

وی همچنین با ذکر حدیثی از امیرالمومنین(ع جهادِ زن را شوهرداری شایسته او بیان کرد و گفت: این بدین معناست که خانم ها آقایان را از هر نظر و به بهترین وجه آقایان در خانواده مدیریت و به معنای واقعی کلمه شوهرداری کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به نعمت‌های الهی، افزود: قدر خود، استعدادهای خود و قدر نعمت هایی  را که خداوند به شما ارزانی داشته را بدانید و تا می‌توانید از آنها بهره ببرید.

به گزارش ایسنا مدیر حوزه علمیه استان گلستان نیز در این جلسه با بیان اینکه این مراسم با هدف ترویج نهضت ازدواج آسان و اشاعه فرهنگ کمک به هم نوع برگزار شده است، گفت: نهادینه کردن فرهنگ اصیل ازدواج از منظر دین مبین اسلام در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی نیز در پایان از تمامی خیرینی که برگزاری هرچه بهتر این مراسم و ترویج این فرهنگ خداپسندانه در این عرصه کمک کردند تشکر و قدردانی کرد.

لازم به ذکر است در این مراسم۱۳ زوج طلبه با برپایی ازدواج آسان زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

ازدواج، «محبوب ترین بنا» نزد خدا/ درایت، لازمه زندگی مشترک

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha