• جمعه / ۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402120402409
  • خبرنگار : 50405

امام جمعه موقت مشهد:

نماینده اصلح همزمان به فکر دنیا و آخرت مردم است

نماینده اصلح همزمان به فکر دنیا و آخرت مردم است

ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه موقت مشهد گفت: نماینده اصلح باید به فکر معیشت، فرهنگ، دنیا و آخرت مردم به‌صورت همزمان باشد.

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه امروز (چهارم اسفند ماه) در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی (ع)، با بیان اینکه انتخاب یک مجلس قوی یا ضعیف دو سرنوشت متفاوت را برای همه رقم خواهد زد، از این رو رای دادن برای سرنوشت کل ملت مهم است، اظهار کرد: حضور حداکثری واجدان شرایط رای دادن در انتخابات، نشان‌دهنده مشروعیت نظام است. مسؤولان در انتخابات از نظر واجدان شرایط رای دادن مطلع می‌شوند و انتخابات باعث تعیین سرنوشت خود و دیگران در آینده کشور است. 

وی ادامه داد: دشمن از مشارکت کم مردم در انتخابات سوءاستفاده و این‌گونه عنوان می‌کند که نظام مورد تایید مردم نیست و سپس به اقدامات مختلف از جمله ایجاد ناامنی و دیگر اعمال خصمانه دست می‌زند. 

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: باید توجه داشت مشارکت کم می‌تواند خسارت زیادی به کشور وارد کند. بنابراین واجدان شرایط، حضور حداکثری در انتخابات را یک واجب شرعی تلقی کنند و به آن توجه کافی داشته باشند. 

فرزانه با اشاره به خصوصیات نماینده اصلح، بیان کرد: نماینده اصلح باید برای ریشه‌کن کردن فقر و فساد عزم جدی داشته باشد و برای اقشار محروم و مستضعف دل بسوزاند و به فکر معیشت، فرهنگ، دنیا و آخرت مردم به‌صورت همزمان باشد. همچنین نماینده اصلح کسی است که سدی محکم در برابر طمع‌ورزی دشمنان این کشور باشد. 

وی در توصیف مسؤولان شایسته در جامعه اسلامی گفت: مسؤولان نباید به مسؤولیت نگاه بهره‌برداری و شکار موقعیت‌های مادی داشته باشند. نباید مسؤولی که تازه منصوب شده است، با دوچرخه وارد اداره شود و پس از پایان دوره فعالیتش، با خودروی مدل بالا مسؤولیت را ترک کند. متأسفانه در این مدت نتوانسته‌ایم خوی اشرافی‌گری را جمع و از آن دوری کنیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha