• شنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402120502550
  • خبرنگار : 71402

رئیس‌جمهور برزیل: اسرائیل با قتل زنان و کودکان مرتکب نسل‌کشی می‌شود

رئیس‌جمهور برزیل: اسرائیل با قتل زنان و کودکان مرتکب نسل‌کشی می‌شود

رئیس‌جمهور برزیل که به‌تازگی با حمایت از ملت فلسطین صدای صهیونیست‌ها را درآورد، بار دیگر موضع خود را تکرار کرده و گفت کاری که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد جنگ نیست، بلکه نسل‌کشی است زیرا زنان و کودکان را می‌کشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل امروز (شنبه) گفت: اینکه کودکان و زنان شب را بدون دریافت غذا یا حتی یک فنجان شیر در غزه بگذرانند، غیر قابل قبول است.

رئیس‌جمهور برزیل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: غیر قابل قبول است که یک رأی آمریکا در شورای امنیت، مانع صدور قطعنامه آتش‌بس در غزه شود. آنچه اشغالگران اسرائیل در نوار غزه مرتکب می‌شوند جنگ نیست، بلکه نسل‌کشی علیه مردم فلسطین است. کودکان و زنان دارند به قتل می‌رسند.

اشاره داسیلوا به اقدام آمریکاست که برای سومین بار در نشست شورای امنیت سازمان ملل، با قطعنامه پیشنهادی آتش‌بس در غزه مخالفت کرد. ایالات متحده از زمان آغاز یورش‌های زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و فقط در ظاهر از اقدامات بشردوستانه حمایت می‌کند اما در عمل پشتیبان اشغالگران صهیونیست است.

در پیام داسیلوا همچنین آمده است: همان‌طور که زمانی زندانی بودم و گفتم، معامله‌ای را برای خروج از زندان قبول نمی‌کنم و آزادی خود را با آبروی خود عوض نمی‌کنم، این بار هم می‌گویم حیثیت خود را با باطل عوض نمی‌کنم. من طرفدار ایجاد یک کشور آزاد و مستقل فلسطینی هستم. باشد که این کشور فلسطین در توازن با اسرائیل زندگی کند. کاری که کابینه اسرائیل انجام می‌دهد جنگ نیست، نسل‌کشی است. کودکان و زنان به قتل می‌رسند. سعی نکنید مصاحبه‌ای که انجام دادم را تفسیر کنید. مصاحبه را بخوانید و از قضاوت من بر اساس گفته‌های نخست‌وزیر اسرائیل دست بردارید.

این اظهارات چند روز پس از آن مطرح می‌شود که برزیل گفت قصد ندارد حرف‌های داسیلوا که قساوت‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی را با اقدامات هیتلر نازی مقایسه کرده بود، پس بگیرد. به گفته منابع، موضع داسیلوا روشن است؛ خبری از عقب‌نشینی وجود نخواهد داشت و هرگونه پاسخی از طریق مجاری دیپلماتیک منتقل خواهد شد.

وزارت خارجه برزیل اعلام کرد برزیل روز دوشنبه سفیر خود را از رژیم اشغالگر اسرائیل فراخواند و سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور را احضار کرد. این تصمیم اندکی پس از آن اتخاذ شد که وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد رئیس‌جمهور برزیل به دلیل اظهاراتش در مورد جنگ صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین «عنصر نامطلوب» است.

لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا یکشنبه گذشته گفت رژیم صهیونیستی در حال «نسل‌کشی» علیه مردم فلسطین در نوار غزه است و جنایات آن را به آدولف هیتلر در آلمان نازی تشبیه کرد. این اولین بار نبود که رهبر برزیل چنین مقایسه‌هایی را انجام می‌داد و او اولین رهبر جهانی هم نبود.

در جریان نشست اتحادیه آفریقا در آدیس‌آبابا، رئیس‌جمهور برزیل گفت «آنچه در نوار غزه اتفاق می‌افتد یک جنگ نیست، یک نسل‌کشی است» و توضیح داد که سربازان اسرائیلی، «سرباز علیه سرباز» نمی‌جنگند، بلکه در واقع این جنگ یک ارتش کاملا آماده در برابر زنان و کودکان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۵ ۱۷:۲۷

این وظیفه قانونی و اخلاقی همه کشورها و جوامع متمدن جهان است که درباره جنایات صهیونیستها ساکت ننشینند وگرنه خودشان و همه استانداردهای اولیه زندگی انان قربانی بعدی صهیونیسم و فاشیسم بین المللی خواهند بود . متحد شدن افریقا امریکای مرکزی جنوبی و آسیا و اروپای شرقی در برابر نژادپرستان اروپایی و صهیونیست یک ضرورت بسیار جدیست . پشتیبانی و مشارکت کامل در طرح دعوی افریقای جنوبی در دیوان لاهه برعلیه جنایات اسراییل میتواند که یک آغاز بسیار درست برای این نبرد تمدنی و سرنوشت ساز باشد .