• شنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402120502573
  • خبرنگار : 50154

جوان انقلابی دهه هشتادی/۳/

اندیشه یک جوان ایرانی تحقق آرمان «ایران قوی» است

اندیشه یک جوان ایرانی تحقق آرمان «ایران قوی» است

ایسنا/قم عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه یک جوان انقلابی در عین توجه به مولفه‌های پیشرفت غرب، غرق در فرهنگ و تمدن منحط غربی نمی‌شود، گفت: عقلای جامعه صرف تغییرات ظاهری جوانان، این مسئله را دال بر فاصله گرفتن آن‌ها از ارزش های اسلامی و ایرانی نمی‌دانند.

دکتر وحید نکونام در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: جوان انقلابی جوانی است که سه مولفه‌ی انرژی، ابتکار و امید دارد، یک جوان انقلابی همچنین محکم، پولادین، با عزم و بصیرت است.

وی افزود: این نوع جوان با شناخت معارف اهل بیت(س) به دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب بوده و مبانی جمهوری اسلامی را که مبتنی بر اسلام و جمهوریت است می‌شناسد و به آن اعتقاد دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه تمام اندیشه‌ یک جوان انقلابی تحقق آرمان ایران قوی و ارتقاء جایگاه کشور در عرصه‌ی بین الملل است، گفت: یک جوان اگر انقلابی باشد، اشکالات و خلاء‌های موجود را می‌پذیرد و در عین حال اعتقاد دارد که راه‌حل مسائل کشور را باید در درون کشور و به دست جوانان جستجو کرد، همانطور که انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را نیز چنین جوانانی به ثمر رساندند.

نکونام در ادامه به بیان دیگر ویژگی‌های یک جوان انقلابی پرداخت و تاکید کرد: چنین فردی در عین توجه به مولفه‌های پیشرفت غرب، غرق در فرهنگ و تمدن منحط غربی نمی‌شود بلکه آن را به چالش می‌کشد، البته عقلای جامعه صرف تغییرات ظاهری جوانان، این مسئله را دال بر فاصله گرفتن آن‌ها از ارزش های اسلامی و ایرانی نمی‌دانند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: همانطور که جوانان ما در دوران جنگ تحمیلی ظواهر متفاوتی داشتند اما روح متعالی آن‌ها، باعث شد تا در مسیر صلاح و رستگاری سوق داده شوند، امروز نیز جوانان ما به همین شکل هستند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها موتور محرک جامعه هستند، گفت: دانشگاه ها در موضوعات کلان کشور نقش حیاتی دارند، در موضوع انتخابات نیز نقش دانشگاه‌ها در گام اول تبیین اهمیت حضور در انتخابات برای ارتقا کشور در سطح بین المللی و در گام دوم معرفی افراد صالح و کارآمد جهت حضور در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است.

نکونام در پایان یادآور شد: انتخابات مظهر اراده عمومی و تجلی مردم‌سالاری دینی است که شعار اساسی انقلاب بوده و هست لذا تبیین این موضوع مهم ترین وظیفه‌ی دانشگاهیان در این برهه زمانی است، جامعه دانشگاهی اعم از اساتید و دانشجویان به مانند همیشه در این عرصه نیز حضور فعال داشته و پیش قدم خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha