• شنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402120502631
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

حدود ۹۳ درصد از درآمدهای عمومی کهگیلویه و بویراحمد در ۱۰ ماهه امسال محقق شد

حدود ۹۳ درصد از درآمدهای عمومی کهگیلویه و بویراحمد در ۱۰ ماهه امسال محقق شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۹۳ درصد از درآمدهای عمومی این استان اعم از مالیاتی و غیرمالیاتی در ۱۰ ماهه سال جاری محقق شده است.

«جهانگیر شاهینی» در دهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به ریاست دکتر احمدزاده استاندار افزود: حدود ۹۳ درصد از درآمدهای عمومی استان اعم از مالیاتی و غیر مالیاتی در ۱۰ ماهه سال جاری محقق شده است و ان شاءالله در اسفند ماه شاهد تحقق کلیه درآمدها هستیم.

وی اظهارکرد: شرط اصلی دستیابی همه جانبه به توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد همگرایی و همکاری کلیه دستگاههای اجرایی در تدوین اسناد توسعه هر بخش است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ساختار و دستورالعمل برنامه توسعه استان خاطرنشان کرد: در تدوین برنامه‌ توسعه باید به سازگاری میان برنامه و اسناد بالادستی، هماهنگی میان اهداف، هماهنگی میان ابزار، هماهنگی میان ابزار و هدف، هماهنگی بین بخش‌ها(حذف موازی کاری)، هماهنگی در توزیع جغرافیایی فعالیت‌ها، انعطاف پذیری و … توجه ویژه‌ای کرد.

شاهینی تصریح کرد: ابتدا باید وضعیت موجود را ارزیابی، سپس اهداف کلی و اختصاصی تعیین و در مرحله سوم، فعالیت ها را تعیین و به بر آورد بودجه و منابع مورد نیاز بپردازیم و در نهایت پایش و ارزیابی  از برنامه صورت  پذیرد.

وی ادامه داد: برنامه توسعه و پیشرفت استان با توجه به  اسناد بالادستی و با تاکید بر توسعه همه جانبه و متوازن و با رعایت اصولی همچون دانش بنیان بودن برنامه، تکیه بر توان بخش خصوصی و تعاونی، شفافیت در تصمیمات و سیاست‌ها و امکان تحقق برنامه(واقعی بودن برنامه) و … تدوین می شود. سپس ساختار اجرایی تدوین برنامه توسعه و پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه و در اختیار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی به شهرداری‌، دهیاری و فرمانداری‌های همان شهرستان تعلق می‌گیرد، عنوان کرد: بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست و بر اساس شاخص‌های مصوب، سهم شهرستان گچساران از عوارض آلاینده هوا ۷۳ درصد، کهگیلویه ۱۹ درصد، چرام پنج درصد و باشت سه درصد تعیین شده است.

شاهینی تاکید کرد: ۱۳۰ میلیارد تومان برای سکونتگاههای غیررسمی اطراف شهر یاسوج، دوگنبدان و دهدشت که ۱۲۱۵ هکتار با جمعیت ۸۲ هزار نفر است در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، در پایان این نشست مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست به رای گذاشته شد و با تعدادی از طرح‌ها موافقت شد و برخی از طرح ها نیز جهت بررسی مجدد به دستگاه مربوطه ارجاع داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha