• شنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402120502660
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل عنوان کرد

تحول بزرگ در معادن فلزی استان با صدور پروانه بهره‌برداری ۳۷۰میلیون تنی در مشگین‌شهر

تحول بزرگ در معادن فلزی استان با صدور پروانه بهره‌برداری ۳۷۰میلیون تنی در مشگین‌شهر

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل اهمیت و نقش انتخاب افراد دارای اهلیت فنی و مالی در حوزه معادن فلزی را مورد تأکید قرار دارد و گفت: فعالیت اخیر مجموعه معدنی در حوزه مواد فلزی در شهرستان مشگین‌شهر و صدور پروانه بهره‌برداری برای ۳۷۰میلیون تن، می‌تواند تحول بزرگی را برای استان اردبیل در این زمینه ایجاد کند.

سیدحامد عاملی در شورای معادن استان بیان کرد: انتخاب مجموعه‌های دارای اهلیت فنی و مالی در برآوردهای صحیح حوزه‌های معادن فلزی به لحاظ دسترسی به آنالیزهای تأییدشده بین‌المللی دارای اهمیت است.

وی افزود: حضور افراد و مجموعه‌های دارای دانش و فناوری بالا، می‌تواند نقش مهمی را در اقدامات مربوط به حوزه معادن فلزی ایفا کند و در تسریع نتیجه‌بخشی و تولید ثروت تأثیرگذار باشد.

استاندار اردبیل با اشاره به تأخیرات ۱۰ ساله برخی شرکت‌ها در اکتشاف و نتیجه‌بخشی معادن فلزی در یکی از شهرستان‌ها، ادامه داد: سرعت‌بخشی به برخی از برداشت‌های معادن فلزی نقش مهمی در پیشرفت اقتصادی شهرستان‌های مربوط دارد و باید با سپردن کار به مجموعه‌های دارای اهلیت مالی روند ثروت‌آفرینی و درآمدزایی در منطقه را شتاب بخشیم.

عاملی با اشاره به فعالیت اخیر مجموعه معدنی در حوزه مواد فلزی در شهرستان مشگین‌شهر، اظهار کرد: با فعالیت این شرکت، برای ۳۷۰میلیون تن پروانه بهره‌برداری صادر شده که این اقدام می‌تواند تحول بزرگی را برای استان اردبیل در زمینه معادن فلزی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: هم‌چنین با وجود استعدادهای بالای معادن فلزی در جنوب استان اردبیل، توجه به فعالیت افراد دارای صلاحیت برای بهره‌برداری علمی و زودبازده بودن اقدامات در راستای تولید ثروت در این مناطق ضروری است.

به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل،استاندار اردبیل با تأکید بر سرعت‌بخشی به تأمین مصالح برای پروژه‌های عمرانی، گفت: تأخیر در صدور مجوزهای لازم برای برداشت‌های معادن فلزی قابل قبول نیست و باید در کم‌ترین زمان ممکن نسبت به صدور مجوزها اقدام شود.

گفتنی است، در این نشست موضوعاتی چون صدور مجوزهای تعطیلی موقت برخی معادن فلزی مطرح و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha