• شنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402120503003
  • خبرنگار : 50182

جاسمی:

رونق تولید بخش زیادی از مشکلات اقتصادی را مرتفع می‌کند

رونق تولید بخش زیادی از مشکلات اقتصادی را مرتفع می‌کند

ایسنا/کرمانشاه داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: با رونق گرفتن تولید، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی از جمله اشتغال جوانان مرتفع می شود.

سیدقاسم جاسمی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح سه چالش اصلی اقتصاد ایران، اولین و مهمترین آن را عدم توجه و حمایت از تولید داخل دانست و افزود: سالهاست مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید دارند که تولید کشور باید بصورت جدی حمایت شود، اما متاسفانه حمایتی که باید نداشته ایم  و وضعیت تولید در کشور خوب نیست.

وی افزد: رونق تولید به دنبال خود حل مشکلات اقتصادی دیگر کشور را هم به دنبال دارد، چرا که با به گردش درآمدن چرخ تولید، جوانان ما صاحب شغل و درآمد شده و می توانند تشکیل خانواده بدهند که این امر به حل معضلات و آسیب های اجتماعی هم کمک می کند.

وی مشکل دوم اقتصاد کشور را عدم توجه به بحث مهم صادرات عنوان و تصریح کرد: ما بازارهای خوبی در منطقه داریم که می توانیم محصولات غیرنفتی خود را به آنها صادر کنیم.

وی افزود: با انجام این کار هم از وابستگی به نفت رهایی پیدا کرده و هم ارزآوری خوبی را برای کشور شاهد خواهیم بود.

جاسمی سومین چالش اقتصاد کشور را عدم توجه به بخش کشاورزی عنوان و تصریح کرد: ایران ظرفیت های بسیاری در این حوزه دارد که می توان با بهره گیری از آنها کشور را به یکی از قطب های اصلی کشاورزی در منطقه تبدیل کرد.

همکاری دولت و مجلس نباید مجلس را از وظیفه نظارتی خود غافل کند

این داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص نحوه تعامل دولت و مجلس گفت: مجلس و دولت ستون های یک کشور هستند که برای توسعه و اقتدار کشور باید در کنار هم همراه و همدل باشند.

وی یادآور شد: البته همراهی مجلس و دولت باید در حدی باشد که مجلس از وظیفه نظارتی خود منحرف نشود و در جایی که عملکرد دولت مطلوب نیست، مجلس باید به نمایندگی از مردم ورود کرده و نظارت دقیق داشته باشد که دولت به وظایف خود عمل کند.

جاسمی گفت: مجلس موظف است هرجا که انحراف دید، ورود کند و همکاری با دولت نباید او را از وظیفه نظارتی خود غافل کند.

این داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دخالت برخی نمایندگان در امور اجرایی گفت: دخالت در امور اجرایی از سوی نمایندگان هم خلاف قانون است و هم خلاف شرع، چرا که موجب اخلال در امور یک کشور می شود.

جاسمی گفت: مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای بر عدم دخالت نمایندگان در امور اجرایی دارند و یک نماینده انقلابی باید هم در حرف و هم در عمل انقلابی باشد و دخالتی در امور اجرایی کشور نداشته باشد.

جاسمی گفت: هنگام تشکیل کابینه دولت، تایید یا عدم تایید وزرای پیشنهادی بر عهده نمایندگان مجلس است و نمایندگان هر نظر و عقیده ای در خصوص عملکرد دولت دارند باید در این زمان رای و نظر خود را بیان کنند، اما به محض تشکیل کابینه و انتخاب وزرا، نمایندگان حقی برای دخالت در این زمنیه ندارند و باید اجازه دهند دولت کار خود را انجام دهد.

 سرمایه گذاران در پیچ و خم های اداری گرفتار می شوند

جاسمی در ادامه در تشریح چالش های اصلی استان کرمانشاه، از بیکاری به عنوان مهمترین آنها یاد کرد و افزود: بیکاری نه تنها خود یک معضل اساسی است، بلکه معضلات دیگر مانند طلاق، اعتیاد و ... را هم با خود به همراه دارد، بنابراین رفع بیکاری باید اولویت کاری نمایندگان و مسئولان استان باشد.

وی عدم استفاده از ظرفیت های استان را معضل دیگر استان دانست و افزود: متاسفانه مدیران اجرایی ما توان استفاده صحیح از ظرفیت های بسیار استان در حوزه های مختلف را ندارند.

جاسمی گفت: استانداری یک دولت کوچک در استان است و باید زمینه را برای بهره گیری از سرمایه های استان فراهم کند، هرچند معتقدیم دولت هم باید اختیارات استانداران را افزایش دهد.

این داوطلب نمایندگی مجلس با تاکید بر فراهم کردن فرصت برای حضور سرمایه گذاران در استان، گفت: متاسفانه بیشتر سرمایه گذارانی که به استان می آیند در پیچ و خم های اداری گرفتار می شوند و همین امر موجب شده زمینه کار برای سرمایه گذاران فراهم نشود و امروز با آمار بالای بیکاری در استان مواجه شویم.

شرایط برای حضور حداکثری در انتخابات فراهم است

وی در ادامه به ضرورت شرکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: تایید صلاحیت ۱۲۹ کاندیدا تنها در شهر کرمانشاه تنور انتخابات را گرم کرده و سبد متنوعی برای مردم ایجاد کرده تا بتوانند به کاندیدای مدنظر خود از هر طیف فکری و سیاسی رای دهند.

جاسمی گفت: امسال تنوع خوبی را در میان کاندیداها شاهد هستیم که مردم می توانند از میان آنها انتخاب کنند و از این نظر بهانه ای برای عدم شرکت وجود ندارد. افرادی هم که از وضعیت موجود گله مندند و بحث مشکلات اقتصادی را مطرح می کنند باید بدانند هیچ راهی برای حل این مشکلات بجز تغییر از طریق شرکت در انتخابات وجود ندارد.

این داوطلب نمایندگی مجلس گفت: چه رای بدهیم چه ندهیم عده ای راهی مجلس می شوند، اما این میان اگر انتخابات پرشور باشد و انتخاب اصلح صورت گیرد، قطعا افراد توانمند می توانند راهی مجلس شده و راه حلی برای مشکلات کشور پیدا کنند.

جاسمی به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره و تصریح کرد: مردم ثابت کردند در شرایط سختی و مشکلات باز هم پای نظامشان هستند و به یاری خداوند در یازدهم اسفندماه هم با حضور در پای صندوق های رای حماسه خلق می کنند و نشان می دهند که پای نظام ایستاده اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در کرمانشاه، به منظور آشنایی جامعه با دیدگاه‌ها و برنامه‌های کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، این امکان را فراهم کرده تا همه کاندیداها با حضور در دفتر ایسنا، به بیان برنامه‌های خود بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha