• شنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402120503012
  • خبرنگار : 50159

هدیه گمنامان خوشنام به وطن؛

امنیتی که با مجاهدت خاموش روشن می‌ماند

امنیتی که با مجاهدت خاموش روشن می‌ماند

ایسنا/زنجان سربازان گمنام امام زمان (عج)؛ عبارتی مأنوس برای ما ایرانی‌ها است که هرگاه نامی از آن‌ها برده می‌شود، در خاطرمان می‌ماند که قرار بود اتفاقی ناگوار رخ دهد اما به خیر گذشت.

از زمانی که انسان پای بر این کره خاکی گذاشت، نیازهای بی‌شماری نیز برایش خلق شد اما شاید بسیاری از این نیازها در سایه ارزشمندترین و حیاتی‌ترین نیاز بشری تعریف شده باشد و آن چیزی جز «امنیت» نیست، امنیتی که امروز بخش اعظمی و شاید به جرأت بتوان گفت کلیدی‌ترین بخش آن به دست کسانی تامین می‌شود که در گمنامی دست به کارهای بنام می‌زنند تا نیاز هر ایرانی از جنس امنیت تامین شود.

کتاب قطور و پررمز و راز تاریخ را که تورق می‌زنیم، درمی‌یابیم که بسیاری از جنگ‌ها و درگیری‌ها فارغ از جاه‌طلبی انسان‌های خودکامه، در راستای به دست آوردن امنیت شکل گرفته و بی‌شک مردم ایران زمین از دیرباز تا به امروز این نوع حماسه‌آفرینی را با هشت سال دوران دفاع‌مقدس تجربه و برای به دست آوردن آن، بهترین مردان و زنان این سرزمین را در راستای تحقق امنیت تقدیم کرده‌اند.

جوامع بشری رفته‌رفته پیچیده‌تر شده و همین امر نیز بر روابط اجتماعی انسان‌ها تاثیر گذاشته است، از این رو واژه امنیت نیز دستخوش تغییراتی شده و امروز برآیند آن را می‌توان در شکل‌گیری نوع جدیدی از امنیت به نام «امنیت روانی» مشاهده کرد، امنیتی که تاثیر مستقیمی از اتفاقات و حوادث روز جامعه گرفته و اگر این روند گسترش یابد، بدون شک امنیت روانی افراد تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

امنیت پایدار؛ آمال جوامع توسعه یافته

وقتی جامعه‌ای را با واژگانی چون توسعه یافته مورد خطاب قرار می‌دهیم، بخش عمده این توسعه‌یافتگی، حاصل امنیت پایداری است که اجازه داده است تا بخش‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و ... با خیالی آسوده در مسیر تکامل قرار گرفته و زمینه توسعه‌یافتگی جامعه را فراهم کنند اما در آن سوی میدان نیز شاهد تداوم دغدغه‌های توسعه‌یافتگی جوامعی هستیم که از این عنصر بی‌بهره هستند.

امنیتی که با مجاهدت خاموش روشن می‌ماند

با توجه به حساسیت موضوع امنیت، تامین آن در دنیای مدرن فقط با اتکا به نیروهای نظامی امکان‌پذیر نخواهد بود؛ چرا که به زعم عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، مباحث مربوط به اطلاعات و رصدهای اطلاعاتی برای از بین بردن و خنثی کردن مشکلات مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و از این حیث دستگاه‌های اطلاعاتی را می‌توان در راس همه این امور قرار داد.

اصغر پرتوی با یادآوری اینکه عملکرد خالصانه و جناح‌بندی نشده نیروهای اطلاعاتی باعث شده است تا مردم همواره قدردان سربازان گمنام باشند، اظهار می‌کند: امنیت پایدار یکی از آمال جوامع توسعه ‌یافته است، از این رو با توجه به اینکه سربازان گمنام بدون وابستگی جناحی و خارج از مسائل سیاسی به دنبال حفظ امنیت کشور هستند، امروز ایران اسلامی امن‌ترین کشور در منطقه است.

امنیت پایدار؛ ریلی که تولید را پیش می‌راند

شاید در وهله اول واژه امنیت فقط عباراتی چون جنگ و خونریزی را در ذهن همه تداعی کند و ما را بر آن بدارد تا از امنیت به ‌عنوان یکی از ابزارهای دفاعی در برابر تهاجم دشمن یاد کنیم اما امروزه با صنعتی شدن جوامع، امنیت نیز دیگر به صورت تک‌بعدی معنی نشده و معانی بی‌شماری را دربرمی‌گیرد که نبود آن می‌تواند همه بخش‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد، بدون اینکه نیازی به حمله نظامی باشد.

امنیتی که با مجاهدت خاموش روشن می‌ماند

اگر امروز بخواهیم به نقش و جایگاه سربازان گمنام امام زمان (عج) در توسعه حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی اشاره کنیم، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در توصیف این نقش، تصریح می‌کند: عملکرد امروز سربازان گمنام امام زمان (عج) توانسته است بستری امن را برای پیشرفت حوزه‌های مختلف به ویژه عرصه صنعت در کشور و به تبع آن در استان زنجان به وجود آورد.

مجید گلشنی با اشاره به اینکه سربازان گمنام امام زمان (عج) خدمتی خالصانه در سایه گمنامی انجام می‌دهند، یادآور می‌شود: امروز واژه امنیت به قدری گسترده شده است که همه حوزه‌ها به آن وابسته شده‌اند. به عنوان مثال تا زمانی که امنیت حقیقی و روانی در جامعه حکم‌فرما نباشد، سرمایه‌گذاران خارجی و حتی داخلی تمایلی به حضور در این عرصه نخواهند داشت و این یعنی امنیت، سنگ‌بنای سرمایه‌گذاری است.

امنیت پایدار؛ لازمه صیانت از ارزش‌های ملی

تجربه نشان داده که دست‌یابی هر ملتی به پیشرفت و توسعه، فقط در سایه امنیت امکان‌پذیر است و امروز این امنیت توسط سربازان گمنام برقرار شده تا این گمنامی، راهی هموار برای اعتلای ایران اسلامی در سایر بخش‌ها به شمار رفته و سرزمین کهن در گمنامی نباشد و این بدان معنی است که سربازان گمنام چشم نظام بوده و هر چه دارند را خالصانه برای خدمت به مردم نثار می‌کنند.

امنیتی که با مجاهدت خاموش روشن می‌ماند

عملکردها حاکی از آن است که بخش مهمی از امنیت اخلاقی، اجتماعی و سیاسی امروز را مدیون سربازان گمنام و خوشنام امام زمان (عج) هستیم و این موضوع را کارشناس دینی با بیان اینکه بسیاری از توطئه‌ها توسط این سربازان کشف و خنثی شده است، تایید کرده و می‌گوید: به واسطه همه این اقدامات ارزشمند و حیاتی، سربازان گمنام همواره با عملکردشان در بین مردم جزو خوشنامان هستند.
حجت‌الاسلام علی زمانی، صیانت از منافع ملی و ارزش‌های مقدس نظام را از مهم‌ترین خدمات سربازان گمنام امام زمان (عج) عنوان کرده و خاطرنشان می‌کند: بدون شک اگر تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) نبود، چه از نظر امنیت ظاهری و چه از نظر امنیت اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی کاملاً در مشکل بودیم، این در حالی است که خوشنام‌ترین سربازان وطن بسیاری از فتنه‌ها را در نطفه شناسایی و خنثی کرده‌اند.


امنیت پایدار؛ قریب‌ترین هدیه سربازان غریب


در خبرها آمده است که سربازان گمنام امام زمان (عج) یک باند تروریستی را که قصد بمب‌گذاری در یکی از اماکن مهم کشور را داشتند، شناسایی و عوامل آن را دستگیر کردند. شاید در وهله اول یک خبر با عناصر و ارزش‌های خبری متداول باشد اما در پس این خبر، چندین ماه و شاید چند سال کار اطلاعاتی صورت گرفته است تا جلوی یک اقدام خرابکارانه چند ثانیه‌ای گرفته شود.
اگر امروز ایران اسلامی به زعم همگان یکی از کشورهای امن در منطقه پرمخاطره خاورمیانه است، این به گفته یک فعال سیاسی به معنای این نیست که دشمن نداریم، بلکه حضور بموقع سربازان گمنام در همه عرصه‌ها باعث شده است تا اقدامات دشمن به طور دقیق رصد و منجر به خنثی شدن این اقدامات در داخل و حتی خارج از کشور شود و این یعنی امنیت پایدار، قریب‌ترین هدیه‌ای است که سربازان غریب به ما داده‌اند.
عمران توکلی، امنیت را اساسی‌ترین پشتوانه برای همه بخش‌ها عنوان کرده و اضافه می‌کند: امنیت واژه‌ای کوچک با معنایی بسیار گسترده و تاثیری بسیار عمیق در زندگی افراد است و ما به عنوان عضوی از جامعه اسلامی قدردان آرامشی هستیم که مرهون تلاش‌های بی‌دریغ سربازان جان برکفی است که در راه آرامش و امنیت همه جانبه ما، کسوت گمنامی را برگزیده‌اند.
امنیتی که با مجاهدت خاموش روشن می‌ماند
کلمه امنیت از ریشه « اَمَنَ» به معنای امنیت و آسایش از همه چیز و در همه حوزه‌ها است و برای رسیدن به آن باید در همه زمینه‌ها تلاش شود. بر همین اساس کار سربازان گمنام امام زمان (عج) که برای تامین امنیت در همه عرصه‌ها مشغول فعالیت هستند، بسیار مهم و در نوع خود جهاد بزرگی است، از این رو اقدامات سربازان گمنام را باید نوعی از جان گذشتگی برای وطن قلمداد کنیم.
با وجود اینکه اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) در ظاهر بر کسی آشکار نیست اما می‌توان حکم‌فرما بودن آرامش و امنیت در کشور را به عینه دید. با توجه به تعاریف گسترده‌ای که امروز از امنیت به ویژه از نوع پایدار آن می‌شود، می‌توان به عمق و حساسیت اقدامات سربازان گمنام در عرصه‌های مختلف و تاثیرگزاری آن در بالندگی کشور پی برد و عملکرد گمنامان خوشنام را ستود.
سربازان گمنام امام زمان (عج) در حوزه ماموریتی خود تولیدکننده یک محیط امن هستند و بدون وجود امنیت هیچ کاری پشتوانه لازم برای اجرایی شدن را نخواهد داشت، از این رو اگر بخواهیم اقدامات گمنامانی که خوشنامی را برای وطن به ارمغان آوردند را توصیف کنیم، هر چند این توصیف در جمله نمی‌گنجد اما به جرأت می‌توان گفت که امنیتی که امروز داریم با مجاهدت خاموش سربازان گمنام روشن مانده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha