• شنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402120503047
  • منبع : بازار

نکات مهم برای خرید بهترین و مناسبت‌ترین گوشی موبایل

نکات مهم برای خرید بهترین و مناسبت‌ترین گوشی موبایل

می‌دانید که خرید گوشی، با توجه‌ به افزایش قیمت لحظه‌ای موبایل در چند سال اخیر چقدر با چالش مواجه‌ شده است. ازآن‌جایی‌که، این وسیله هوشمند، بخش مهمی از زندگی ما را به خود اختصاص داده است، یک کالای ضروری محسوب می‌شود که نمی‌توان از خرید آن چشم‌ پوشی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت پلوار ، می‌دانید که خرید گوشی، با توجه‌ به افزایش قیمت لحظه‌ای موبایل در چند سال اخیر چقدر با چالش مواجه‌ شده است. ازآن‌جایی‌که، این وسیله هوشمند، بخش مهمی از زندگی ما را به خود اختصاص داده است، یک کالای ضروری محسوب می‌شود که نمی‌توان از خرید آن چشم‌ پوشی کرد.

افراد هنگام تهیه گوشی موبایل، بیش‌ از پیش وسواس به خرج می‌دهند و دوست دارند از همان ابتدا این هزینه را در قبال برندی که بیشترین امکانات و بهترین تجربه را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، بپردازند. توصیه می‌شود که هنگام خرید گوشی هوشمند، علاوه‌ بر کیفیت تولید و زیبایی طرح، به سایر قابلیت‌ها و امکاناتی که این وسیله هوشمند در اختیار شما قرار می‌دهد نیز دقت ویژه داشته باشید.

امروزه بسیاری از افراد این وسیله را با هدف کسب درآمد خریداری می‌کنند؛ زیرا با پیشرفت علم و تکنولوژی مشاغلی که از راه دور و با استفاده از گوشی موبایل هدایت می‌شوند، گسترده شده‌اند. در ادامه مقاله جهت بررسی نکات مهم هنگام خرید موبایل با ما همراه باشید.

راهنمای خرید موبایل

یک گوشی مناسب در ابتدا باید یک اندازه و سایز مناسب داشته باشد تا راحتی کاربر را تأمین کند؛ به همین‌ دلیل، امروزه گوشی‌های غول‌پیکر طرفداران بیشتری دارند. لازم است بدانید که برای خرید گوشی جدید، ابتدا باید نیازهای خود و انتظارات‌تان از آن را مشخص کنید. به‌طور مثال، اگر به دوربین عالی علاقه دارید یا عمر باطری برای شما اهمیت دارد، عملکرد پردازنده را مدنظر قراردهید. برخی از مهم‌ترین آیتم‌هایی که هنگام خرید گوشی باید مورد بررسی قرار دهید عبارت‌اند از:

دوربین

کیفیت تصویری که با موبایل گرفته می‌شود، به عواملی مثل ابعاد، کیفیت سنسور، لنز و حتی پردازنده گوشی بستگی دارد. بسیاری از تلفن‌های همراه با استفاده از ماژول‌های دوربین متعدد و دارا بودن سنسورهای با وضوح‌ چند ده مگاپیکسلی، کیفیت بسیار بالایی جهت عکس‌برداری دارند. اگر در ردیف افرادی هستید که هدف‌تان از خرید موبایل، استفاده از دوربین آن است، سعی کنید گوشی‌هایی با ماژول‌های متعدد که کیفیت بالاتری ارائه می‌دهند را تهیه کنید.

باتری

عامل دیگری که هنگام خرید تلفن همراه باید به آن توجه ویژه داشت، باطری و میزان طول عمر آن است. اکثر گوشی‌های هوشمند مجهز به باتری‌های پرظرفیت هستند. توجه داشته باشید که گوشی‌های با ظرفیت 5000 میلی‌ آمپر ساعت، عمر باتری بهتری دارند. همچنین اگر تمایل دارید گوشی‌ در زمان‌ کمتر یعنی زیر یک ساعت شارژ شود، به‌ سراغ دستگاه‌هایی با توان شارژ بالای 33 وات بروید. دست آخر قبل از پرداخت هزینه و خرید گوشی، نوع و جنس آداپتور در جعبه را بررسی کنید.

سیستم‌ عامل

اندروید و iOS دو نوع نسخه پراستفاده و به‌ روز بازار هستند که هر یک قابلیت‌های منحصر به‌ فرد خود را ارائه می‌دهند، به‌ گونه‌ای که درحال‌حاضر، گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید 13 و اپل مجهز به iOS 16/17 به‌روزترین نسخه‌ی سیستم‌عامل موجود در بازار هستند. اگر در شرایطی مجبور به انتخاب گوشی قدیمی‌تر یا با نسخه اندروید پایین‌تر شدید، بهتر است به‌ سراغ گوشی با نسخه اندروید قدیمی‌تر از 11 نروید؛ چراکه این گوشی از طرف تولیدکننده خود، به‌روزرسانی جدید دریافت نمی‌کند.

قابلیت‌ها و امکانات

عامل بعدی که در ردیف مهم‌ترین نکات هنگام خرید گوشی قرار دارد، توجه به پشتیبانی از قابلیت‌های مهمی مانند نحوه قفل با استفاده از چهره یا وجود حسگر اثرانگشت، جهت کنترل دستگاه‌های مختلف از راه‌ دور، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و بی‌سیم معکوس، کارت حافظه، استاندارد ضدآب بودن و مواردی از این قبیل است.

پردازنده

چنان‌چه هدف شما از تهیه این دستگاه انجام کارهای مختلف به‌ صورت همزمان است، باید حتما به‌سراغ مدل‌هایی بروید که پردازنده آن‌ها جهت انجام امور روزمره و خصوصا چندوظیفگی، پاسخگو شما است. با ظهور پردازنده‌هایی با تنوع بسیار، انتخاب در این آیتم نیز با چالش روبه‌رو است؛ اما به‌ طور کلی سری Helio G9X و Dimensity از پردازنده‌های قوی گوشی‌های تلفن همراه هستند.

رم و فضای ذخیره‌سازی

آیتم رم و فضای ذخیره‌سازی نیز به‌ اندازه‌ی کلیه موارد ذکرشده اهمیت دارد و حتما باید استاندارد باشد. گوشی‌های با حافظه‌های قدیمی، علاوه‌ بر ایجاد کلافگی در ذخیره اطلاعات، سرعت خواندن و نوشتن، احتمال کند شدن یا تأخیر در پاسخگویی را نیز به‌همراه دارند. بهتر است هنگام خرید گوشی، باتوجه‌ به قیمت موبایل، به‌سراغ مدل‌هایی با فضای ذخیره‌سازی بالا بروید.

نکات مهم برای خرید بهترین و مناسبت‌ترین گوشی موبایل

گوشی موبایل برندهای معتبر در پلوار

همان‌ طور که در راهنمای خرید این دستگاه ذکر شد، گوشی تلفن همراه از جمله وسایل ضروری هر فرد است که زندگی بدون آن ممکن نیست. با استفاده از این وسیله کاربردی، مشاغل گوناگونی پدید آمده‌اند و انجام بسیاری از کارها نه تنها اختلال را کاهش داده، بلکه بسیار آسان‌تر نیز شده‌اند. نکته قابل‌ توجه این است که باید حتما قبل از خرید گوشی، نسبت به کلیه نکات مربوط به یک وسیله پرقدرت آگاهی پیدا کرد و سپس باتوجه‌به میزان بودجه خود اقدام به خرید کنید.

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی پلوار و بهره‌مندی از مشاوره کارشناسان این فروشگاه، ابتدا در ارتباط با کلیه ویژگی‌های گوشی‌های برند دنیا و قیمت‌های هریک، آگاهی لازم را کسب و بعد از بررسی لیست دقیق قیمت‌ها، خرید موبایل را نهایی کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha