• یکشنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402120603351
  • خبرنگار : 50176

آیت‌الله مبلغی:

مشارکت دادن مردم در حیات اجتماعی، فلسفه‌ انتخابات است

مشارکت دادن مردم در حیات اجتماعی، فلسفه‌ انتخابات است

ایسنا/لرستان داوطلب ششمین انتخابات خبرگان رهبری در لرستان گفت: یکی از مؤلفه‌های اصلی و فلسفه‌های انتخابات، مشارکت دادن مردم در سرنوشت خود و امور مربوط به حیات اجتماعی است.

آیت‌الله احمد مبلغی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: موضوع مشارکت یک شاخص مهم برای جامعه زنده و پویا است و می‌توان گفت جامعه‌ای که فاقد مشارکت و یا سطح پایینی از مشارکت است یک جامعه سرزنده و بانشاط نیست.

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های اصلی و فلسفه‌های انتخابات مشارکت دادن مردم در سرنوشت خود  و امور مربوط به حیات اجتماعی است، افزود: استان لرستان مردمی اجتماعی دارد که خودآگاه و ناخودآگاه این حس را دارند که باید اجتماعی باشند.

آیت‌الله مبلغی با اشاره به اینکه انتخابات یک تأثیر ساختاری دارد و می‌توان گفت جامعه با انتخابات یک گام به جلو می‌رود، ادامه داد: البته رقابت در انتخابات باید یک رقابت سالم باشد چراکه رقابت ناسالم تأثیر منفی خواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رقابت ناسالم و کاذب منجر به شکل‌گیری تخاصم می‌شود، گفت: رقابت اساس انتخابات است و بدون رقابت انتخابات بی‌معنا خواهد بود.

مبلغی با تأکید بر لزوم رعایت آداب و اخلاق انتخاباتی، از انتخابات به عنوان یک مسابقه یاد کرد و با بیان اینکه باید مراقب باشیم انتخابات به جای آنکه به جامعه نفع برساند، ضرر نرساند، افزود: در حال حاضر شاهد شور و نشاط انتخابات در بعضی شهرها هستیم و در خرم‌آباد نیز هیجانات مثبت انتخاباتی از سوی کاندیداها و مردم را شاهد هستیم که امید است با انتخاب کاندیداهای اصلح بتوانیم زمینه ارتقا استان را فراهم آوریم.

مبلغی با تاکید بر این‌که کاندیداها باید رقابت سالم داشته باشند، از دروغ و کلک زدن پرهیز کنند و زمینه شور انتخاباتی را فراهم کنند، افزود: مسئولان و کاندیداها باید به مردم به ویژه جوانان امید بدهند.

وی گفت: نسل جوان ادبیات، نگاه، آرزو، مطالبات و چشم‌اندازها و مبانی خاص خود را دارد و باید تلاش کنیم انتخاباتی توام با مشارکت نسل جدید و نسل قدیم شکل بگیرد و در این راستا وحدت، یکپارچگی و هویت اجتماعی باید حفظ شود.

داوطلب ششمین انتخابات خبرگان رهبری در لرستان با بیان اینکه لرستان نیازمند یک بازسازی و پوست‌اندازی از جنس انسجام اجتماعی است و باید انسجام را تقویت کنیم، ادامه داد: نمایندگانی که از لرستان به مجلس راه می‌یابند باید به فکر منافع استان باشند چرا که پیشرفت شهرستان و حوزه نمایندگی هر کدام از نمایندگان در گرو رشد استان است و در این زمینه به همکاری و مشارکت نمایندگان استان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه لرستان زیرساخت‌های طبیعی پیشرفت را دارد و مردم از نمایندگان انتظار دارند زمینه رشد و پیشرفت استان را فراهم کرده و صدای مردم را به صورت سیستماتیک و نیرومند به گوش مسئولان برسانند، اظهار کرد: نمایندگان مجلس پل ارتباطی بین استان و مسئولان بالاتر هستند و باید تلاش کنند این نقش را به خوبی ایفا کنند.

مبلغی با بیان این‌که متاسفانه همصدایی کامل بین مسئولان استانی شنیده نمی‌شود و همین باعث شده صدای‌شان از مرزهای استان خارج نشود و به گوش مسئولان نرسد، گفت: نمایندگان استان باید تلاش کنند ارتباط بیشتری با اهل تخصص داشته باشند، مشکلات و آسیب‌ها را شناسایی و بررسی کنند. برای آوردن سرمایه به درون استان کوشش کنند و فعال‌تر در خدمت استان و مردم باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha