• یکشنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402120603373
  • خبرنگار : 50647

دادستان بافق:

تبلیغات داوطلبان انتخابات باید به دور از هرگونه تخریب و تهمت انجام شد ‌

تبلیغات داوطلبان انتخابات باید به دور از هرگونه تخریب و تهمت انجام شد ‌

ایسنا/یزد دادستان عمومی انقلاب شهرستان بافق گفت: قانون گذار در قانون انتخابات در مورد جرایم و تخلفات انتخاباتی با صراحت و شفافیت کامل سخن گفته است و طرفداران کاندیداها باید به دور از هرگونه تهمت و تخریب برای کاندیدای موردنظر خود در چارچوب قانون تبلیغات کند.

«رحمان مزیدی» با تاکید بر اینکه هر گونه تحرکی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی رصد می‌شود، بیان کرد: فضای حقیقی و مجازی به دقت تحت رصد و کنترل پلیس فتا و ضابطین قضایی است اجازه داده نمی‌شود عده‌ای از این فرصت سوءاستفاده و اهداف شخصی خود را دنبال کنند.

وی به افزایش شور انتخاباتی اشاره کرد و گفت: توصیه می‌شود نامزدهای انتخابات و لیدرهای آنها تبلیغات خود را بر اساس قانون پیش ببرند به طوری که رقابت تبلیغاتی به کدورت و اختلاف کشیده نشود آنجاست اگر تخلفی صورت بگیرد این دادستانی برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

مزیدی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد مبارک حضرت ولیعصر (عج)، افزود: شهروندان متدین و متین بافق در این ایام با ارادت به ائمه عصمت و طهارت، به شادمانی و سرور می‌پردازند که نباید اجازه داد این جشن و شادمانی و ابراز ارادت مردم با برخی از امور خارج از عرف و شرع دچار چالش شود.

وی بر پرهیز از توهین و تخریب اشخاص در ایام تبلیغات انتخابات تأکید و بیان کرد: چارچوب تبلیغات انتخابات در قانون، مشخص و مرز بندی امور کاملا روشن است، بنابراین باید هواداران نامزدها نسبت به هرگونه اقدام و عملی که در آن شائبه تخریب و توهین به اشخاص وجود دارد حساس باشند.

این مقام قضایی التزام به رعایت قوانین و حدود شرعی و حفظ نظم عمومی را خواستار شد و ادامه داد: نباید با برخی از اقدامات خارج از قانون و عرف، آرامش و امنیت روانی شهروندان را به مخاطره انداخت.

به گزارش ایسنا و به نقل از کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات بافق، دادستان بافق در پایان ضمن تأکید بر پرهیز از هرگونه رفتار منتهی به نقض قانون، خاطرنشان کرد: آرامش شهروندان، خط قرمز دادستانی است و با هر کس در این زمینه حاشیه سازی کند طبق ضوابط قانونی، برخورد جدی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha