• یکشنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402120603453
  • خبرنگار : 71963

رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی:

اصرار جمهوری اسلامی بر مشارکت حداکثری در انتخابات بخاطر استیفای حق مردم است

اصرار جمهوری اسلامی بر مشارکت حداکثری در انتخابات بخاطر استیفای حق مردم است

رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) گفت: بر اساس فلسفه سیاسی و فقه سیاسی انتخابات، اصل در انتخابات استیفای حق مردم است و بهترین راهکار برای استیفای حق مردم همین انتخابات است و هیچ راه دیگری بهتر از این وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین داود مهدوی‌زادگان، رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) در نشست خانه گفتگوی دانشگاه تهران که با حضور بیش از ۸۰ استاد دانشگاه تهران از طیف‌های فکری متفاوت و چهره‌های سیاسی از احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف در تالار شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: «کسانی که اعتقادی به مردم نداشته باشند، این اصل را قبول ندارند واگرنه هر کسی که موافق یا مخالف جمهوری اسلامی باشد نمی‌تواند مخالف این اصل باشد. هر کسی که دعوی مردم‌گرایی دارد بالاتفاق قبول دارد که باید استیفای حق مردم صورت گیرد.»

وی خاطرنشان کرد: «استیفای حق مردم برای فرد، جامعه و حاکمیت تکلیف می‌آورد و حاکمیت موظف است شرایط برای استیفای حق مردم را پدید آورد. بر این اساس اگر جمهوری اسلامی اصرار بر مشارکت حداکثری در انتخابات دارد بخاطر این اصل است.»

رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) با تمجید از ایجاد بستر طرح مباحث همه گروه‌ها با نگاه‌های متفاوت در خانه گفتگوی دانشگاه تهران، تاکید کرد: «ما باید شاخص‌ها و ضرورت‌ها را بگوییم و بر روی مباحث نظری به صورت مستدل و علمی بیشتر تاکید کنیم. اینکه بی‌مبنا و بر اساس شایعات، تهمت‌ها، ذهنیت‌ها و توهمات بخواهیم یک بحث نظری انجام دهیم، علمی نیست. درباره مباحث عملی و واقعیات‌های عینی نیز لازم است صادقانه و فارغ از هر گونه تناقض‌گویی صحبت کنیم.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی‌زادگان با این مقدمه، در واکنش به سخنان برخی سخنرانان این نشست اظهار داشت: «یک جمعی در این نشست به شدت از مردم و جایگاه مردم صحبت کردند ولی خیلی از آنها در مقام عمل نگاه‌شان به مردم یک نگاه ابزاری است و چیزی که در سیره عملی دوستان جایگاه و حضور ندارد همین جایگاه فی‌نفسه مردم است. همین افراد مردم را در جاهایی که می‌خواهند به قدرت برسند خلاصه می‌کنند. آیا نباید این مردم را در زمانی که سیل و زلزله می‌آید، ببینیم؟»

وی افزود: «در ساحت امنیت چرا فقط باید یک بسیجی شهید شود ولی از بین همین افرادی که اینقدر از مردم حرف می‌زنند نباید یک شهید ببینیم. اگر شما می‌خواهید از اغتشاشات دفاع کنید، خوب دربست دفاع کنید. دیدید که پیکر بی‌جان بسیجی را در اغتشاشات چگونه روی زمین می‌کشیدند؟ مساجد را آتش زدند. اینها مردم هستند؟ از اینها می‌خواهید دفاع کنید؟»

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، مهدوی‌زادگان ادامه داد: «حرف از مردم می‌زنند اما می‌گویند تضمین جان کری است. اگر مردم برای ما ارزش است پس جان کری چه کسی است دیگر. چرا مردم را نمی‌گویید تضمین‌کننده هستند. از جوانگرایی صحبت می‌کنند ولی کجا آمدند جوانگرایی را اجرا کنند جز همین دولت. حذف کردن را مطرح کردند. در همین سازمان سمت که مسئولیت دارم هیچ فردی را نیاوردم و از همین نیروهایی که هستند استفاده کردیم و کسی را حذف نکردیم. فردی ۲۲ سال مسئول بوده است و بعد بانی وضع موجود من بشوم؟»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha