• یکشنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402120603469
  • خبرنگار : 71660

ارتش اوکراین از عقب‌نشینی دیگری در حوالی آودیوکا خبر داد

ارتش اوکراین از عقب‌نشینی دیگری در حوالی آودیوکا خبر داد

روزنامه اینترنتی اوکراینی «استرانا» به نقل از ارتش این کشور نوشت نیروهای اوکراینی شهرک «لاستوچکینو» واقع در چند کیلومتری شهر آودیوکا که اخیرا به کنترل نیروهای روسی در آمد را ترک کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، «استرانا»  به نقل از ارتش اوکراین می‌گوید که یگان‌های این کشور جهت «جلوگیری از مسدود شدن مسیرهای لجستیکی» و «نجات پرسنل» مجبور به عقب‌نشینی از منطقه مذکور شدند.

هم‌چنین کانال تلگرام اوکراینی «دیپ‌استیت» این تحولات را تایید کرده و نوشت که فرماندهی عالی اوکراین آماده‌سازی یک خط دفاعی جدید را اعلام خواهد کرد.

سرانجام پس از ماه‌ها نبرد، ارتش اوکراین هفته گذشته از شهر آودیوکا در نزدیکی دونتسک عقب‌نشینی کرد و کنترل این شهر راهبردی به دست نیروهای روسیه افتاد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه همزمان با دومین سالگرد جنگ اوکراین در گزارشی نوشت: اگر اوکراین سربازان بیشتری را استخدام نکند، خطوط دفاعی اوکراین بیش از حد در برابر حملات روسیه آسیب‌پذیرتر خواهد؛ به خصوص اگر این کشور حملات چندجانبه شدیدی را در امتداد خط مقدم ۱۰۰۰ کیلومتری آغاز کند. طبق آنچه قانونگذارن اوکراینی می‌گویند، ارتش اوکراین به طور میانگین با ۲۵ درصد کمبود نیرو مواجه است. فرماندهان اوکراین قادر نیستند به سربازان خود استراحت بدهند و روسیه هم اخیرا حجم حملاتش را افزایش داده است.

وزارت دفاع روسیه پیشتر با اشاره به وضعیت آودیوکا اعلام کرد نیروهای اوکراینی یک روز پیش از دریافت دستور «اولکساندر سیرسکی»، فرمانده نیروهای مسلح این کشور برای عقب‌نشینی از شهر آودیوکا در نزدیکی دونتسک، خودشان فرار از این شهر را آغاز کرده بودند.

چندین کانال تلگرامی روسیه مدعی شدند که نیروهای این کشور وارد لاستوچکینو شده‌اند و تصاویر تایید نشده و فیلمی از سربازان در حال اهتزاز پرچم روسیه در وسط این شهرک ویران‌ شده منتشر کردند اما این درحالیست که نه وزارت دفاع روسیه و نه اوکراین هنوز این گزارش‌ها را تایید نکرده‌اند. با این حال، مقامات در مسکو روز شنبه گفتند که ارتش روسیه «به تصرف مواضع سودمندتر در بخش آودیوکا ادامه داده است» و در عین حال ضد حملات اوکراین را دفع می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۷ ۰۰:۰۸

فاشیستهای لعنتی جنگ طلب خون ریز احمق بروید به درک همراه دلقک نوکر معتاد ابله نادان کثیف زلنسکی مذور

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۷ ۰۰:۱۸

روسیه هیچ راهی ندارد جز اینکه باضمیمه کردن اکراین به روسیه پوزه امریکا وغرب را به زمین بمالد وتا حالا روسیه توانسته در سوریه واکراین یک هزینه بسیار کلان غیر قابل باور 20 تریلیون دلاری را بر امریکا تحمیل کندواین امر در آینده امریکا را به خاک هلاکت خواهد افکند.