• یکشنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402120603515
  • خبرنگار : 50377

استاندار مازندران:

توجه دولت سیزدهم به ترویج مسابقات کشتی در مازندران است

توجه دولت سیزدهم به ترویج مسابقات کشتی در مازندران است

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با بیان اینکه خوشبختانه در استان بیشترین مسابقات کشتی را در طول یکسال اخیر به نسبت کل کشور برگزار کردیم، گفت: با توجه به اسطوره‌ها و استعدادهایی که در مازندران داریم یکی از اهداف و سیاست‌های دولت ترویج مسابقات کشتی در استان است.

سید محمود حسینی پور امروز درحاشیه مسابقات کشتی هشتیمن دوره جام باشگاه‌های جهان که در خانه کشتی تنکابن در حال برگزاری است، ابراز امیدواری کرد: با توجه به سیاست گذاری که در فدراسیون کشتی انجام شد، باید بتوانیم استعدادهای بیشتری را در سطوح ملی و فراملی در اختیار تیم ملی کشتی قرار دهیم.

وی گفت: در آینده نزدیک به مناسبت بزرگداشت یکی از پهلوانان نامدار مازندران سید رسول حسینی جامی را با نام این جهان پهلوان و قهرمان ارزنده کشتی در اردیبهشت ماه برگزار خواهیم کرد.

حسینی پور یادآور شد: با مذاکراتی که با رئیس فدراسیون کشتی داشتیم مقرر شد با توجه به رکودی که کشتی مازندران در سال‌های اخیر داشته است تعداد کشتی‌گیران مازندران را به ۱۰۰ هزار نفر افزایش دهیم چرا که کشتی مازندران پایتخت کشتی ایران است به همین دلیل این سیاست گذاری را انجام دادیم.

به گزارش ایسنا، هشتمین دوره مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان با حضور کشتی گیرانی از هفت کشور و دو تیم از ایران روز شنبه به میزبانی استان مازندران در شهرستان تنکابن شروع شد. در این مسابقات که طی دو روز در خانه کشتی شهرستان تنکابن درغرب مازندران برگزار می‌شود، حدود ۱۱۰ کشتی‌گیر از ۹ تیم بانک شهر، تنکابن، روسیه، بلاروس، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و هند حضور دارند در ۲ گروه پنج و چهار تیمی با هم رقابت می‌کنند. برای تیم‌های اول تا سوم هشتمین دوره جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان مدال، کاپ قهرمانی، جوایز نقدی به ترتیب ۲۷ و هشت و پنج هزار دلار و در مجموع ۴۰ هزار دلار در نظر گرفته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha