• یکشنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402120603638
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرخس:

تردد از گردنه مزداوند بدون زنجیر چرخ ممنوع است/تمامی نیروها در آماده‌باش

تردد از گردنه مزداوند بدون زنجیر چرخ ممنوع است/تمامی نیروها در آماده‌باش
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرخس گفت: تردد از گردنه مزداوند فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

سید احمد نظام در گفت و گو با ایسنا از آماده‌باش تمامی نیروهای راهداری شهرستان سرخس در پی بارش برف و برودت هوا خبر داد و افزود: به دلیل بارش برف و برودت هوا محورهای سرخس دچار یخ‌زدگی شده‌اند.

وی با بیان اینکه از همشهریان عزیز درخواست می‌شود از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم حتماً  تجهیزات زمستانی در خودرو به همراه داشته باشند، اظهار کرد: با تداوم بارش‌ها همه مسیرهای ارتباطی این شهرستان تحت تأثیر برف و کولاک قرار گرفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرخس با اشاره به اینکه هرچند تردد در گردنه مزداوند در حال انجام و جاده باز است اما دچار یخ‌زدگی است، اظهار کرد: هم اکنون نیروهای راهداری در حال پاشیدن شن و نمک در طول جاده هستند.

وی تأکید کرد: با توجه به یخ‌زدگی جاده لازم است تا رانندگان جوانب احتیاط را رعایت کنند و از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.همچنین به تمامی رانندگان جاده‌ای توصیه می‌شود ضمن صرف نظر از سفرهای غیر ضروری، در صورت اقدام به سفر حتماً از سلامت فنی اتومبیل خود مطمئن شده و تجهیزات ایمنی و گرمایشی مورد نیاز را با خود به همراه داشته باشند و در نهایت حتماً هنگام بارش برف و یخبندان از زنجیر چرخ استفاده کنند.

نظام از رانندگان خواست تا قبل از اقدام به سفر با شماره تماس ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس گرفته و با اطلاع از وضعیت راه‌ها نسبت به سفر اقدام کنند و در شرایط ناپایدار جوی از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرخس خاطرنشان کرد: اکیپ‌های عملیاتی راهداری هم‌اکنون در محل راهدارخانه‌ها و نقاط برف گیر و سردسیر مستقر شده‌اند تا هموطنان عزیزی که قصد سفر را دارند سفر ایمنی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha