• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402120703681
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

/مروری بر ۱۱ دوره انتخابات مجلس در کرمانشاه/

انتخابات دهمین دوره مجلس در ۲ حوزه کرمانشاه به دور دوم کشیده می‌شود

انتخابات دهمین دوره مجلس در ۲ حوزه کرمانشاه به دور دوم کشیده می‌شود

ایسنا/کرمانشاه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای در حالی برگزار می شود که انتخابات در دو حوزه انتخابیه کرمانشاه و سنقروکلیایی به دور دوم کشیده می شود.

به گزارش ایسنا، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، هفتم اسفند ۱۳۹۴ برگزار می شود. در این دوره مشارکت مردم کرمانشاه بازهم مانند دوره‌های گذشته بالاست و بیش از ۹۰۲ هزار کرمانشاهی در پای صندوق های رای حاضر می‌شوند و مشارکت بیش از ۶۰ درصدی را رقم می زند.

 مانند دو دوره قبلی، انتخابات در حوزه  انتخابیه کرمانشاه به دور دوم کشیده می‌شود. بعد از انتخاب عبدالرضا مصری با بیش از ۱۴۳ هزار رای و سیدقاسم جاسمی با بیش از ۱۰۶ هزار رای در دور اول انتخابات، رقابت احمد صفری با ۵۳ هزار رای و سید سعید حیدری طیب با ۷۵ هزار رای، برای مشخص شدن نماینده سوم کرمانشاه به دور دوم کشیده می‌شود.

با برگزاری انتخابات دور دوم در ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در نهایت این احمد صفری است که گوی رقابت را از سید سعید حیدری طیب برده و به عنوان نماینده سوم مردم کرمانشاه راهی مجلس می‌شود.

در این دوره مردم اسلام آبادغرب و دالاهو هم پس از یک دوره وقفه مجددا به حشمت الله فلاحت پیشه به عنوان نماینده خود رای اعتماد می دهند و او با کسب بیش از ۵۳ هزا رای راهی مجلس می شود.

در حوزه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی هم مردم در این دوره به شهاب نادری اعتماد کرده و او را به عنوان نماینده خود راهی خانه ملت می کنند. نادری در این انتخابات بیش از ۳۲ هزا رای کسب می کند.

مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز بعد از یک دوره وقفه مجددا فرهاد تجری را با بیش از ۳۰ هزار رای به عنوان نماینده خود انتخاب می‌کنند.

در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین هم در این دوره حسن سلیمانی که پیش از این در دوره های گذشته دوبار نماینده مردم این حوزه بوده، باز هم از مردم این خطه رای اعتماد گرفته و با ۴۸ هزار رای راهی خانه ملت می‌شود.

انتخابات در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی نیز به دور دوم کشیده می شود و سیدجواد حسینی کیا با بیش از ۱۰ هزار رای و محمد عمادی رستگار با بیش پنج هزار رای به دور دوم می روند که با برگزاری انتخابات دور دوم در ۱۰ اردیبهشت  سال ۱۳۹۵ حسینی کیا برنده این رقابت شده و به عنوان نماینده مردم سنقر و کلیایی راهی مجلس می‌شود.

همزمان با دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات مجلس خبرگان هم برگزار می شود و آیت الله امان نریمانی با۳۸۴ هزار و ۷۸۸ رای و آیت الله محمود محمدی عراقی با کسب ۲۷۰ هزار و ۹۰۴ رای بعنوان نمایندگان مردم استان به مجلس خبرگان رهبری راه می یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha