• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402120703742
  • منبع : نمایندگی مرکزی

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی مطرح کرد:

عزل و برخورد، در انتظار هرگونه عبور از خط قرمز قانونی انتخابات

عزل و برخورد، در انتظار هرگونه عبور از خط قرمز قانونی انتخابات

ایسنا/مرکزی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: هیچ مقامی اعم از فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و عمومی، سازمان‌ها و عوامل اجرایی حق جانبداری از نامزدها، حضور و فعالیت در ستادهای انتخاباتی یا برنامه‌های تبلیغاتی را ندارد و اگر مشخص شود که این خط قرمز رعایت نشده، فرد متخلف بدون هیچ اغماضی عزل خواهد شد.

بهنام نظری، در اینباره اظهار کرد: بر مبنای فرامین و راهبردهای رهبر معظم انقلاب، رأی مردم امانت است و در راستای برگزاری انتخابات در سلامت کامل، عملکرد مجریان و نامزدها تحت نظارت و کنترل مستمر ستاد انتخابات و هیئت نظارت و مراجع ذی‌ربط است.

وی تاکید کرد: هرگونه اقدامی که شائبه جانبداری از نامزدهای انتخاباتی را توسط مجریان انتخابات ایجاد کند، خلاف قانون و خط قرمز دولت و ستاد انتخابات کشور است.

نظری خاطرنشان کرد: همانطور که رئیس جمهور تأکید کردند مجموعه دولت در انتخابات پیش‌رو نامزد یا لیست انتخاباتی نخواهد داشت و از هیچ نامزد و لیستی نیز حمایت نخواهد کرد لذا تمرکز دولت تماما بر برگزاری یک انتخابات سالم است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید مراقبت کنند تا در ایام باقی مانده تا روز انتخابات، در برنامه‌ها و مراسمات اعم از جشن‌ها، افتتاح طرح‌ها و جلسات، به استناد قانون از حضور نامزدها ممانعت به عمل آورند.

وی با بیان اینکه بعضا مشاهده شده برخی نامزدها بدون دعوت و به قصد تبلیغ در برنامه‌ها حضور پیدا می‌کنند، تأکید کرد: نامزدها قانون را نصب العین خود داشته باشند و از حضور در برنامه‌هایی که ایجاد شائبه می‌کند به جد پرهیز داشته باشند.

این مقام مسئول بیان کرد: نامزدها در حال تلاش برای راهیابی به مرجع قانون‌گذاری کشور هستند پس پایبندی به قانون باید یکی از شاخصه‌های مدنظر آنان باشد و مردم نیز حتما این شاخصه مهم را در انتخاب خود لحاظ خواهند کرد.

نظری خاطرنشان کرد: تمامی نامزدهایی که از فیلتر شورای  نگهبان گذشته‌اند برای ستاد انتخابات قابل احترام و برابر هستند و مجددا تأکید می‌گردد که با هیچ نامزد، جریان و حزبی عهد اخوت نداشته و نخواهیم داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها را رصد می‌کند و آنچه در بحث تبلیغات انجام می‌گیرد باید با رعایت اخلاق و قانون‌مداری باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از ستاد انتخابات استان، وی با بیان اینکه مداقه به مواد ۷۰ تا ۸۰ قانون انتخابات مورد تأکید است، گفت: تمام تخلفات احتمالی نامزدها اعم از حضور در مجامع و مراسمات اداری و دولتی، نصب بنرهای تبلیغی خارج از ضوابط مصوب، الصاق عکس و پوستر در اماکن عمومی و تخریب سیمای شهر که حق‌الناس است و دادن وعده‌های خارج از وظایف نمایندگی از سوی نهادهای مصرح در قانون مستندسازی خواهد شد.

گفتنی است، تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از ساعت صفر روز پنجشنبه سه اسفندماه آغاز شده و تا صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفندماه ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha