• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402120703799
  • خبرنگار : 50233

در نشست‌ «مشارکت قوی، ایران قوی» در ایسنا مطرح شد

هیچ تخلف انتخاباتی در سمنان ثبت نشده است/همه‌ چیزبرای برگزاری انتخاباتی با مشارکت قوی فراهم‌است

هیچ تخلف انتخاباتی در سمنان ثبت نشده است/همه‌ چیزبرای برگزاری انتخاباتی با مشارکت قوی فراهم‌است

ایسنا/سمنان رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: تاکنون هیچ گزارش تخلف انتخاباتی در سطح استان ثبت نشده است.

احمد ریواده در قالب سلسله نشست‌های «مشارکت قوی، ایران قوی» با حضور در دفتر ایسنای سمنان اظهار کرد: انتظار می‌رود که فضای پرنشاط فعلی تا آخرین روز تبلیغات، با رعایت اخلاق واحترام تداوم بیابد.

وی افزود: ستاد انتخابات استان به صورت تمام‌وقت و همه فرمانداری‌ها و بخشداری‌های سطح استان آماده دریافت گزارشات مرتبط با انتخابات هستند. چنانچه اعتراض و گزارش تخلفی باشد به سرعت از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهد شد.

سلامت انتخابات خط قرمز ماست

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به حساسیت این ستاد در برگزاری انتخاباتی سالم گفت: سلامت انتخابات مهمترین خط قرمز ستاد انتخابات در استان سمنان است.

وی بر لزوم بی‌طرفی مسوولان اجرایی انتخابات به عنوان یک اصل مهم تخلف ناپذیر نام برد و افزود: هرگونه جانبداری از نامزد و یا نامزدهایی از سوی عوامل برگزاری انتخابات ممنوع است و با آن به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی با اکید بر ضرورت رعایت بی‌طرفی مدیران و مسئولین خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر ضرورت صیانت از آراء و انتخاب مردم به عنوان یک حق‌الناس است ؛چرا که اصل ما امانت‌دار رای مردم هستیم.

وی با بر رعایت امانتداری، لزوم بی‌طرفی و اجرای مُرّ قانون در ستاد انتخابات استان سمنان تاکید و با بیان اینکه همه دست‌اندرکاران و مجریان انتخابات در تمامی فرآیندهای برپایی انتخابات موظف به رعایت قانون هستند، اضافه کرد: رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات و در همه سطوح آن همواره مورد تاکید بوده و خط قرمز ستاد انتخابات در استان است.

وی با تقدیر از مسوولان برگزاری انتخابات در این استان پهناور تاکید کرد: همه‌ی بسترهای لازم برای برپایی یک انتخابات سالم و با مشارکت قوی و حداکثری مردم در استان سمنان فراهم است.

وی از روز ۱۱ اسفندماه به عنوان روز تجلی حضور و اراده مردم ایران نام برد و خاطرنشان کرد: انتخابات تجلی مردم‌سالاری دینی و یکی از مهمترین برکات انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه در ساختار مردم‌سالار جمهوری اسلامی ایران عرصه‌های مختلفی برای مشارکت مردم وجود دارد، ادامه داد: بی‌شک ، انتخابات مهمترین عرصه برای تجلی حقیقی مشارکت مردم در تعیین سرنوشت و اداره ارکان مختلف کشور است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم همواره به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌ها در انتخابات همه ادوار گذشته مطرح بوده است افزود: انتخابات ۱۱ اسفندماه یکی از مهمترین انتخابات در طول ۴۵ سال جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: در اهمیت این انتخابات همین بس که برای نخستین‌بار رهبری معظم انقلاب، حدودا یک سال مانده به انتخابات و از همان روز اول فروردین در حرم مطهر رضوی، میدان‌دار عرصه تبیین برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شدند تا انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

هیچ تخلف انتخاباتی در سمنان ثبت نشده است/ همه‌ چیز برای برپایی انتخاباتی با مشارکت قوی فراهم‌ست

نقشه راه انتخابات در چارچوب چهار راهبرد رهبری معظم انقلاب

ریواده ادامه داد: معظم‌له از ابتدای سال به این طرف نیز تقریبا در همه نشست‌ها و دیدارهای متعدد خود، همواره بر لزوم توجه به انتخابات و زمینه‌سازی برای برپایی یک انتخابات با حضور حداکثری آحاد مردم تاکید فرمودند.

وی با اشاره به این کلیدواژه مهم رهبری فرزانه انقلاب که «هر کس مخاطبی دارد آنها را به مشارکت حداکثری دعوت کند» تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم چه از جنبه عمل به تکلیف شرعی و دینی و چه از منظر تکلیف ملی و میهنی در برگزاری انتخابات مشارکت جدی داشته باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان، از انتخابات به مثابه یک جشن مهم و یکی از بزرگترین رویدادهای سیاسی در کشورمان نام برد و اظهار کرد: چه در سطح ملی و چه در استان سمنان ، نقشه راه انتخابات در چارچوب فرمایشات رهبری معظم انقلاب بر اساس چهار مولفه‌ و راهبرد «مشارکت»، «امنیت»، «رقابت» و «سلامت» تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در دو حوزه امنیت و سلامت بیشتر دستگاه‌ها و مسوولان امنیتی و شورای تامین و...منشاء اثر هستند، ادامه داد: مردم و خصوصا رسانه‌ها نیز در دو حوزه و راهبرد دیگر نقش محوری دارند.

خبرگزاری ایسنا هم در امیدآفرینی و هم در انعکاس خدمات دولت نقش مناسب ایفا کرده است

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای اثرگذاری بر حضور مردم در پای صندوق‌های رای گفت: جهاددانشگاهی و خبرگزاری ایسنا به عنوان دو نهاد که در ارتباط با طیف وسیعی از جامعه جوان هستند، می‌توانند نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در بخش دیگری ضمن تجلیل از همراهی‌ رسانه‌های استان در ایجاد شور انتخاباتی به تمجید از عملکرد ایسنا استان پرداخت و تصریح کرد: خبرگزاری ایسنا هم در راستای امیدآفرینی و هم در انعکاس مناسب خدمات دولت مردمی آیت‌الله رئیسی نقش مناسب و خوبی ایفا کرده است.

هیچ تخلف انتخاباتی در سمنان ثبت نشده است/ همه‌ چیز برای برپایی انتخاباتی با مشارکت قوی فراهم‌ست

هر کدام ما در چهار روز آینده باید یک رسانه باشیم

وی به دسیسه‌های دشمنان نظام برای ایجاد فاصله بین مردم و نظام گفت: با توجه به اهمیت انتخابات وظیفه داریم هر کدام ما در چهار روز آینده یک رسانه شویم تا در روز جمعه شاهد برپایی یک انتخابات باشکوه با حضور و مشارکت حداکثری مردم باشیم.

وی با اذعان به اینکه همه ظرفیت‌های استان سمنان برای برگزاری یک انتخابات خوب بسیج شده است، تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در استان با طلایه‌داری استاندار سمنان در حوزه تبیینی برگزار شده است.

ریواده از طرح نشر اخبار خوب در استان به عنوان یک فعالیت تبیینی دیگر نام برد و گفت: در این حدودا یک سال در همین ارتباط اخبار خوب زیادی توسط خود مردم تهیه و در سطح استان و جامعه هدف اقشار مختلف، بازنشر شده است.

وی با بیان اینکه همه چشم امید دشمن برای ایجاد ناامیدی در مردم به رسانه‌ست گفت: ما و رسانه‌های همراه انقلاب نیز باید در مواجه با دشمن برنامه داشته باشیم

فضای فعلی حاکم بر استان یک فضای کاملا انتخاباتی و پرشور است

رئیس ستاد انتخابات استان با تمجید از همراهی رسانه‌های استان سمنان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همراهی رسانه‌های استان، فضای فعلی حاکم بر استان یک فضای کاملا انتخاباتی و پرشور است.

هیچ تخلف انتخاباتی در سمنان ثبت نشده است/ همه‌ چیز برای برپایی انتخاباتی با مشارکت قوی فراهم‌ست

دکتر ریواده با بیان اینکه همه برنامه‌های ستاد انتخابات استان مطابق جدول زمان‌بندی شده در حال اجرا است اضافه کرد: آمادگی‌های استان برای برگزاری انتخابات در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات در روز جمعه این هفته نداریم.

این مسئول ارشد استانی با بیان اینکه براساس قوانین می‌بایستی که یک فضای رقابتی برابر برای نامزدهای انتخاباتی در حوزه‌های انتخابیه استان ایجاد شود، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان به هیچ عنوان نباید جانبداری از نامزدی داشته باشند و همه وظیفه دارند که مر قانون را اجرایی کنند.

پیش‌بینی ۶۸۱ شعبه اخذ رای در سطح استان

وی از بسترسازی لازم برای تسهیل در حضور مردم در پای صندوق‌های رای خبر داد و اظهار کرد: در همین ارتباط ۶۸۱ شعبه اخذ رای در سطح استان پیش‌بینی شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از برپایی دوره‌های متعدد آموزشی در همه سطوح برای عوامل اجرایی انتخابات در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه با همکاری و هم‌افزایشی ایجاد شده، همه مراحل به خوبی و در سطح کیفی بالایی در شهرستان‌های هشت‌گانه استان برگزار شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه دو روز پیش آخرین رزمایش با هدف برپایی انتخاباتی بی‌دغدغه و سالم در استان برگزار شد، عنوان کرد: تمامی اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات در اختیار بخش‌های مسئول قرار گرفته و آمادگی ۱۰۰درصدی برای برگزاری انتخابات در استان وجود دارد.

وی با اشاره به فراهم‌سازی همه بسترهای لازم برای نامزدهای انتخابات در استان خبر داد و گفت: در این دوره با ابتکار وزارت کشور و سازمان صداوسیما فرکانس‌های اختصاصی برای حوزه‌های انتخابیه تعبیه شد که نامزدها از طریق آن به ارائه برنامه های خود می‌پردازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: استان سمنان بنا بر اصل عدالت و برابری در تبلیغات انتخاباتی از نخستین استان‌های کشور بود که فرکانس تلویزیونی اختصاصی را برای تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هر چهار حوزه انتخابیه استان ایجاد کرد تا نامزدها ضمن ارائه برنامه‌های خود بتوانند بی‌واسطه با مردم ارتباط برقرار کنند.

هیچ تخلف انتخاباتی در سمنان ثبت نشده است/ همه‌ چیز برای برپایی انتخاباتی با مشارکت قوی فراهم‌ست

وی تاکید کرد: علاوه بر این همه ظرفیت دستگاه های اجرایی نیز برای کمک به فضای انتخاباتی در استان به میدان آورده شد تا بیش از پیش به پرشورترشدن انتخابات کمک شود.

ریواده با اشاره به به رسمیت شمرده شدن فضای مجازی برای تبلیغات انتخاباتی و راه اندازی ستادهای مجازی اظهار کرد: در همین راستا از همه نامزدهای انتخابات در استان خواسته شده که اخلاق انتخاباتی را در فضای مجازی نیز رعایت کنند.

وی با بیان اینکه حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان محور همدلی و وحدت در استان هستند اضافه کرد: خوشبختانه فضای حاکم بر استان سمنان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان به یک فضای بانشاط و انسجام‌بخش تبدیل شده است.

وی در بخش دیگری به تقدیر از همراهی های جهاددانشگاهی با ستاد انتخابات پرداخت و گفت: جهاددانشگاهی استان چه در حوزه های تخصصی و علمی و پژوهشی و چه در فعالیت های رسانه‌ای و انجام نظرسنجی‌های انتخاباتی عملکرد و همراهی بسیار خوبی در استان داشته که شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه افکارسنجی‌های جهاددانشگاهی برای ما از اهمیت مضاعفی برخوردار است و متناسب با نتایج آن در استان برنامه‌ریزی می‌کنیم، گفت: خوشبختانه نهاد انقلابی جهاددانشگاهی چه در سطح ملی و چه در سطح استانی منشأ خدمات و برکات زیادی بوده که جای تقدیر دارد.

هیچ تخلف انتخاباتی در سمنان ثبت نشده است/ همه‌ چیز برای برپایی انتخاباتی با مشارکت قوی فراهم‌ست

هیچ تخلف انتخاباتی در سمنان ثبت نشده است/ همه‌ چیز برای برپایی انتخاباتی با مشارکت قوی فراهم‌ست

هیچ تخلف انتخاباتی در سمنان ثبت نشده است/ همه‌ چیز برای برپایی انتخاباتی با مشارکت قوی فراهم‌ست

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha