• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402120703894
  • خبرنگار : 71489

اعلایی: مردم در انتخابات مسئولانه انتخاب کنند/ دولت اسلامی مبتنی بر انتخاب مردم است

اعلایی: مردم در انتخابات مسئولانه انتخاب کنند/ دولت اسلامی مبتنی بر انتخاب مردم است

دبیرکل خدمتگزاران انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد: در نظریه دولت اسلامی، مردم یک سر طیف هستند و سر دیگر طیف فرمانروای الهی است؛ اگر استقبال مردم به سمت فرمانروای الهی نباشد اصلاً حکومت اسلامی شکل نمی‌گرفت؛ بنابراین دولت اسلامی مبتنی بر انتخاب مردم است.

مجتبی اعلایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر تشکیل حزب خدمتگزاران انقلاب اسلامی ایران در سال جاری گفت: در سال ۱۴۰۰ کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور با درخواست تشکیل حزب خدمتگزاران انقلاب اسلامی ایران موافقت کرد و در سال جاری نخستین مجمع حزب برگزار شد.

وی با بیان اینکه «حزب خدمتگزاران انقلاب اسلامی ایران تازه تاسیس است و در انتخابات پیش ورود مستقلانه‌ای نداریم بلکه به صورت محدود وارد می‌شویم»، اظهار کرد: علت عدم ورود مستقلانه به انتخابات، این است که حزب نیازمند یک سازمان رای است و هنوز به این مرحله نرسیدیم؛ امیدواریم در سال‌های آتی بتوانیم نقش آفرینی موثری در عرصه سیاسی کشور داشته باشیم. نگاهی که حزب به موضوع انتخابات دارد، برای ما ارزشمندتر از حضور افراد حزب در انتخابات است.

دبیرکل حزب خدمتگزاران انقلاب اسلامی ایران با اشاره به گفتمان این حزب تاکید کرد: ما گفتمان دولت اسلامی را دنبال می‌کنیم؛ معتقدیم در مقطعی هستیم که بعد از چهل سال صحبت از حکومت اسلامی و دینی، باید این مدل را در زمین پیاده کنیم و به همه جوامع نشان دهیم که حکومت اسلامی داعش و دولت اسلامی نیست بلکه حکومت اسلامی دارای مشخصات خاص خود است. در مدلی که دنبال می‌کنیم اولین بحث ما این است که باید به یک نظریه برسیم؛ ما نیاز به یک نظریه جامع و مکتوب داریم که به لحاظ علمی معتبر باشد؛ در این زمینه با اساتیدی از حوزه علمیه از جمله آیت الله اراکی در ارتباط هستیم و تاکنون توانستیم یک مجموعه مکتوب در ارتباط به نقش مردم در دولت اسلامی تدوین کنیم.

اعلایی گفت: بر اساس تعریف بزرگان، در نظریه دولت اسلامی، مردم یک سر طیف هستند و سر دیگر طیف فرمانروای الهی است؛ اگر استقبال مردم به سمت فرمانروای الهی نباشد اصلاً حکومت اسلامی شکل نمی‌گرفت؛ بنابراین دولت اسلامی مبتنی بر انتخاب مردم است و معنای فرمایش رهبری که فرمودند هم اسلامیت و هم جمهوریت اسلام وابسته به انتخابات است یعنی همین.

وی با بیان اینکه «مردم در انتخابات دارای مسئولیت‌هایی هستند»، عنوان کرد: درست است که انتخاب مردم را نیاز داریم اما آنها باید بدانند که انتخاب‌شان باید مسئولانه باشد و باید پاسخگوی انتخاب‌شان باشند؛ باید فعالیت‌های منتخب خود را پیگیری کنند و اینگونه نیست که انتخاب کنند و بروند. البته دولت و ساختارهای نظام موظفند بستری را برای مردم فراهم کنند که مردم مطالبه گری را در آن بستر انجام دهند.

دبیرکل حزب خدمتگزاران انقلاب اسلامی ایران درباره برنامه این حزب برای انتخابات ۱۱ اسفند، گفت: ما برای تهران ۳۰ کاندیدا نداریم بلکه ۶ الی ۷ نفر کاندیدا داریم و برای دوره‌های بعد باید نیرو تربیت کنیم. از سویی معتقدیم فرآیندی که ائتلاف‌ها دارند روند مطلوبی برای جمهوری اسلامی نیست اما فعلاً برای شروع ناچاریم به جریانات اصولگرایی اعتماد کنیم؛ در همین زمینه نیز با شورای وحدت و همچنین امناء همکاری داریم و فهرست خودمان را در اختیار آنها گذاشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha