• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402120703977
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

بررسی تاثیر مناظرات تلویزیونی در انتخابات

بررسی تاثیر مناظرات تلویزیونی در انتخابات

ایسنا/سیستان و بلوچستان یکی از ابتکارات انتخابات امسال، پخش مناظرات تلویزیونی از شبکه های استانی است در این راستا ۲۰۰ کانال تلویزیونی در سطح کشور مختص انتخابات راه‌اندازی شد.

این کانالهای انتخاباتی تا حدود زیادی توانست رضایت مردم را در استانها بویژه سیستان و بلوچستان داشته باشد.

انتخابات در استان سیستان و بلوچستان همیشه بر پایه قوم گرایی بوده است و مردم شناخت کافی از کاندیدای خود نداشتند اما با پخش مناظرات در کانالهای محلی سیستان و بلوچستان مردم شناخت بیشتری از نامزدهای انتخاباتی خواهند داشت.

علیرضا میر، یکی از شهروندان زاهدانی در این خصوص گفت: پخش مناظرات تلویزیونی از کانال زاهدان برایم خیلی خوشحال کننده بود توانستم نسبت به نامزدهای انتخاباتی شناخت بیشتری را پیدا کنم.

جلیل ریگی شهروند دیگر زاهدانی نیز گفت: خوشبختانه امسال شاهد مناظرات تلویزیونی در استان بودیم و فهمیدیم که تفکر و بینش هر فرد در انتخابات چگونه است.

ساسان قلندرزهی شهروند خاشی نیز افزود: امسال انتخابات پرشوری را تجربه خواهیم کرد و با پخش مناظرات از صدا و سیمای استان بر حضور حداکثری در انتخابات افزوده خواهد شد.

همچنین شهروندان شهرستانهای سراوان، ایرانشهر، چابهار، منطقه سیستان نیز از راه اندازی شبکه های انتخاباتی ابراز خوشحالی و خرسندی کردند و گفتند اگر از این شبکه ها  بعد از انتخابات نیز در عرصه های اقتصادی و فرهنگی نیز استفاده شود خیلی خوب است.

شهروندان سیستانی و بلوچستانی بیان کردند که دیگر به شناخت سطحی از کاندید رای نمی دهیم بلکه رای مان از روی شناخت کافی و علمی است که در این مناظرات از هر نماینده ای بدست می آوریم.

همچنین مدیرکل صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان نیز از تداوم پخش مناظرات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان از ۷ شبکه تلویزیونی خبر داد.

علیرضا کیخا افزود: پخش مناظره‌های تلویزیونی از شبکه‌های "زاهدان، سیوستان(حوزه انتخابیه زابل)، تفتان(حوزه انتخابیه خاش)، ایرانشهر، نگاران(حوزه انتخابیه سراوان) و مکران(حوزه انتخابیه چابهار)"  از روز جمعه چهارم اسفندماه آغاز شده و تا روز پنجشنبه دهم اسفندماه ادامه دارد.

وی افزود: علاوه بر ۶ کانال تلویزیونی که ویژه ۶ حوزه انتخابیه استان اخیراً راه‌اندازی شده، مجوز پخش مناظرات از شبکه استانی هامون نیز اخذ شده و در دو نوبت ۶ صبح و ۲۳:۴۵ این مناظرات از شبکه هامون نیز پخش می‌شود.

کیخا خاطرنشان کرد: پخش مناظرات استانی برای نخستین بار صورت می‌گیرد و می‌تواند کمک قابل توجهی به مخاطبان برای شناخت نامزدها و توان و برنامه‌های آنها و در نهایت انتخاب گزینه‌های اصلح داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha