• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402120704046
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کلات خبر داد

برف‌روبی ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی کلات

برف‌روبی ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی کلات

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کلات گفت: همزمان با بارش برف در مجموع ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی شهرستان برف‌روبی شده است.

محمد حسینی در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی این شهرستان اظهار کرد: از سه روز قبل و همزمان با شروع بارش‌ها نیروهای راهداری این شهرستان همچنان در محورها مستقر و در حالت آماده‌باش هستند.

وی با بیان اینکه نیروها در حال انجام برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی هستند، افزود: با اقدامات صورت گرفته اکنون تمامی محورهای اصلی و روستایی باز هستند و تردد جریان دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کلات با اشاره به اینکه بارش برف در محورها ادامه دارد، عنوان کرد: سه اکیپ از نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان در محورهای کلات-درگز، کلات-مشهد و یک اکیپ نیز برای راه‌های روستایی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در پی هشدار سازمان هواشناسی ۲۳ نفر از نیروهای راهداری در محورهای مواصلاتی شهرستان مستقر شده و به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، تقریباً روزانه ۷۰ تا ۸۰ تن شن و نمک در محورهای حوزه راهداری پخش شده است.

حسینی با بیان اینکه طی این سه روز حدود ۱۶۰ تن شن و نمک در سطح جاده‌های شهرستان پاشش شده است، گفت: طی این مدت ۱۴۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی نیز برف‌روبی شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به پراکندگی روستاها آیا خدمات‌دهی به تمامی نقاط وجود دارد یا نه؟ افزود: خوشبختانه با تلاش نیروها تمامی محورهای روستایی تحت پوشش قرار گرفته است، حتی نیروها در روستای ژرف نیز به عنوان صعب‌العبورترین روستای شهرستان حضور یافته و خدمات لازم را ارائه داده‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کلات از وجود ۶۴ روستا در شهرستان کلات خبر داد و گفت: خوشبختانه طی این چند روز در راه مانده نداشتیم، البته پیش‌بینی اسکان اضطراری برای در راه ماندگان احتمالی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در محورهای استان رانندگان از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و در صورت سفر همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در هنگام تردد را مورد نظر داشته باشند.

حسینی خاطرنشان کرد: رانندگانی که قصد تردد در محورهای خراسان رضوی را دارند حتماً زنجیر چرخ همراه داشته باشند، از سالم بودن سیستم تهویه خودرو مطمئن باشند، با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی رانندگی کنند و بخاری خودرو سالم باشد.

 وی در پایان از رانندگان خواست تا قبل از اقدام به سفر با شماره تماس ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس گرفته و با اطلاع از وضعیت راه‌ها نسبت به سفر اقدام کنند و در شرایط ناپایدار جوی از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha