• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402120704105
  • خبرنگار : 50678

توصیه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی به شهروندان قمی

توصیه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی به شهروندان قمی

ایسنا/قم سرهنگ غلامرضا صدفی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم با توجه به شرایط جوی و یخبندان راه‌ها و مسیر تردد شهروندان توصیه هایی را برای جلوگیری از هرگونه مشکل عنوان کرد.

سرهنگ صدفی گفت: با توجه به وضعیت جوی درخواست ما از شهروندان عزیز این است که از ترددهای غیر ضروری جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با توجه به اینکه در روی پل‌ها احتمال سر خوردن مخصوصاً در شب وجود دارد شهروندان طوری تعیین مسیر کنند که کمتر از روی پل‌های روگذر و حتی زیرگذر تردد داشته باشند، در ابتدای صبح به دلیل شرایط بارندگی و یخ زدگی در پل ۹ دی، پل شهید مصطفی خمینی، پل جمهوری و پل‌های روگذر میدان ۷۵ میدان ولیعصر(عج) مشکلاتی در تردد خودروها به وجود آمده بود و این مشکلات درحال حاضر با ریختن شن و نمک به حداقل رسیده ولی کماکان احتمال سرخوردن در این مسیرها وجود دارد.

وی تاکید کرد: در این شرایط یخبندان، ترمز کردن، فرمان و شتاب گرفتن‌های ناگهانی از اصلی‌ترین دلایل انحراف از مسیر و سر خوردن خواهد بود.

سرهنگ صدفی با بیان توصیه هایی به شهروندان افزود: رانندگان از سفرهای غیرضروری چه در داخل شهر و چه بیرون شهر جدا خودداری کنند و اگر نیاز و اضطرار به انجام سفر هست حتماً جوانب احتیاط رعایت بشود و امکانات مورد نیاز همانند تجهیزات زمستانه خصوصاً زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم ادامه داد: رانندگان محترم از سالم بودن چراغ های ترمز و برف پاک‌کن و آیینه های داخلی و جانبی اطمنیان حاصل کنند تا حداکثر دید را فراهم کرده باشند. از ترمز و توقف‌های ناگهانی جدا پرهیز کنید و در صورت توقف بایستی تدریج، رعایت شود و استفاده از ترمز به حداقل ممکن برسد که این موضوع نیازمند رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئن می‌باشد.

وی تاکید کرد: ترمزهای ناگهانی شدید به ویژه هنگام بارندگی و لغزنده بودن معابر نه تنها به ایستایی خودرو کمک نمی‌کند بلکه احتمال وقوع تصادفات را هم افزایش می‌دهد، فاصله طولی خودروها در شرایط برفی و لغزنده بودن معابر بین ۳ تا ۶ برابر بایستی نسبت به شرایط عادی افزایش پیدا کند.

سرهنگ صدفی در پایان با اشاره به آیین نامه راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: رانندگی موتورسیکلت‌ها در شرایط بارندگی و لغزنده بودن معابر به دلیل واژگونی و احتمال تصادف ممنوع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha