• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402120704124
  • خبرنگار : 50355

چرا مدارس مشهد در نوبت صبح امروز تعطیل نشد؟

چرا مدارس مشهد در نوبت صبح امروز تعطیل نشد؟

ایسنا/خراسان رضوی صبح امروز دوشنبه، ۷ اسفندماه دانش‌آموزان مشهدی در شرایطی راهی مدارس شدند که دمای هوا چند درجه زیر صفر بوده و سطح معابر نیز به دلیل بارش برف و باران لغزندگی داشت به طوری که سرویس‌های مدارس نیز در رساندن به موقع دانش‌آموزان با مشکلاتی مواجه شدند.

تعطیل نشدن مدارس در چنین شرایطی با انتقاداتی از سوی والدین، به‌خصوص والدین دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی به همراه بود.

حسین محمدزاده، رئیس اداره  اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی در همین زمینه در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: برای تعطیلی مدارس در روزهای زمستان، دستورالعملی برای هر مقطع تحصیلی داریم که بر اساس آن و با توجه به کمینه دما و میزان بارش برف، مدارس در مقاطع مختلف تعطیل می‌شوند.

وی افزود: این بخشنامه به  ۴۷ منطقه آموزش و پرورش استان ارسال شده و  روسای آموزش و پرورش در صورتی که شرایط تعطیلی مهیا باشد، با فرماندار یا  بخشدار هماهنگ می‌کنند و با اطلاع معاون آموزشی مدیرکل، اطلاعیه صادره  مبنی بر تعطیلی مدارس را به روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش ارسال می‌کنند و این اطلاعیه منتشر و اطلاع‌رسانی  می‌شود.

رئیس اداره  اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: شرایط صبح امروز مشهد، شرایط خاصی بود اما بر اساس جمع‌بندی کمیته مورد نظر، تصمیم بر آن شد که مدارس در کلیه مقاطع در شهر دایر باشد، البته برخی مدارس اطراف مشهد تعطیل شد.

محمدزاده در پاسخ به اینکه شروط تعطیلی مدارس بر اساس دستورالعمل مربوطه در مقاطع مختلف و در روزهای زمستان چگونه است؟ گفت: اطلاعات این بخشنامه محرمانه است.

وی در مورد تعطیلی مدارس در نوبت عصر توضیح داد: بنا بر اطلاعیه منتشر شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، به علت برودت هوا بارش برف و لغزندگی سطح  معابر،  امروز دوشنبه ۷ اسفندماه، فعالیت آموزشی مدارس ابتدایی نواحی هفتگانه مشهد، سرخس، تبادکان و مدارس ابتدایی و متوسطه چناران، فریمان، و صالح‌آباد در نوبت عصر به صورت غیرحضوری و از طریق پیام‌رسان شاد برگزار خواهد شد.

محمدزاده ادامه داد: همچنین کلیه مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها، مدارس استثنائی و فعالیت مراکز جامع سنجش آموزش و توانبخشی در نواحی هفتگانه مشهد، سرخس، تبادکان، چناران، فریمان و صالح‌آباد نیز غیرحضوری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۷ ۱۵:۲۱

به کمیته اموزش پرورش بکین شرایط چی بوده ماهم بفهمیم

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۷ ۱۵:۵۰

،چرا تعطیل نشد ،هوای به این سردی،شرایط ظهر خیلی بهتر بود از صبح به اون سردی،هیچ وقت درست پاسخگو نبودید

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۷ ۱۷:۳۱

من خودم تعطیل کردم ماکه عقل داریم خودمون بچه کلاس اولیم رو نفرستادم

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۷ ۱۸:۴۹

خیلی پاسخ قانع کننده ای بود

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۷ ۱۸:۵۱

مسئولان صبح خواب بودن تصمیم تعطيلی روبعدازصرف صبحانه وقهوه گرفتن

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۷ ۲۰:۳۷

دقیقآ

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۷ ۲۰:۲۶

اولیای فهیمی داریم شرایط نامساعدجوی را دیدند خودشون بچه ها را امروز نفرستادند

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۷ ۲۱:۳۹

دخترم که رفته مدرسه کلی پشت درب مدرسه معطل شدن بعد هم معلم نداشتن

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۷ ۲۲:۴۶

من که بچه ها رو نفرستادم .مشهد

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۷ ۲۲:۵۸

ما که زنگ اول معلم نداشتیم.. ۱ ساعت هم با تاخیر رسیدم بخاطر لغزندگی زمین و تاخیر سرویسم... بالای ۵ بار هم نزدیک بود لیز بخورم...