• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402120704256
  • منبع : شهرداری تهران

معاون شهردار تهران اعلام کرد

تشریح پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو/ایستگاه شهرری نخستین مرکز تبادل سفر چند وجهی در تهران

تشریح پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو/ایستگاه شهرری نخستین مرکز تبادل سفر چند وجهی در تهران

به موجب تسریع عملیات حفاری پروژه توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران که با دستگاه حفار مکانیزه صورت پذیرفت، پایان مرحله احداث تونل مذکور از ایستگاه دولت آباد تا شهرری بزودی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهندس محسن هرمزی مدیرعامل شرکت متروی تهران در مورد آخرین وضعیت پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو و اتصال این خط به خط یک و همچنین راه آهن جمهوری اسلامی گفت: خوشبختانه عملیات حفاری و احداث بدنه تونل در مسیری به طول تقریبی ۹۵۰۰ متر رو به اتمام است و با پایان این مرحله تا قبل از شروع سال جدید، تمرکز دست‌اندرکاران امر از سال آینده بر تکمیل ایستگاه‌های طراحی شده در شهرری معطوف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به ایستگاه‌هایی که قرار است در طول این مسیر ساخته شوند، افزود: از دولت‌آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ۴ ایستگاه احداث خواهد شد و در انتهای مسیر نیز ایستگاه شهرری که ایستگاهی مشترک با خط یک و البته خط سراسری راه آهن جمهوری اسلامی است، به عنوان نخستین مرکز تبادل سفر چند وجهی به بهره‌برداری می‌رسد.

مهندس هرمزی در پایان صحبت‌های خود تأمین به موقع منابع مالی لازم جهت تکمیل ایستگاههای پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو را از جمله اولویت های شرکت مترو برای سال ۱۴۰۳ عنوان کرد و گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا سال آینده، شاهد بهره برداری از بخشی ایستگاههای واقع در محدوده شهرری باشیم تا ساکنان این منطقه پرجمعیت از مواهب حمل و نقل عمومی انبوه بر بهره‌مند شوند.

بنابر اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با تکمیل خط ۶ مترو تهران، مسیری به طول تقریبی ۴۲ کیلومتر از شمال غرب تا جنوب شرق پایتخت با ۳۲ ایستگاه پوشش حمل و نقلی خواهد یافت. این خط با عبور از ۹ منطقه شهری، یکی از طولانی‌ترین خطوط شبکه مترو تهران به حساب می آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۷ ۲۱:۱۹

باسلام و عرض خداقوت به دست اندرکاران متروی تهران و تقاضای خاصه از جناب هرمزی و شهردار ارجمند جناب زاکانی جهت تسریع و اولویت در ساخت و بهره برداری از ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به جهت امکان دسترسی آسان به حرم مطهر برای اقامه نماز یومیه که یکی از آرزوهای این حقیر بازنشسته می باشد را دارم.

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۰۷:۴۲

امیدوارم هرچه زودتر از اینها ایستگاه حرم حضرت عبدالعظبم راه اندازی شود . چرا تا کنون به این ایستگاه مهم که جنبه سباحتی زیارتی بدای عموم مردم را دارد نشده است !؟

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۲۰:۳۹

امیدوارم بعد نزدیک به ده سال از وعده و وعید در خصوص احداث مترو و نه ریل باس بین تهران و دشت اصیل و تاریخی ورامین این مهم در امتداد خط۶ محقق بشه تا مترو((تهران و حومه))معنای درست تری بگیره و واقعا به حومه هم سرویس رسانی کنه.البته که کلید موفقیت خدمت‌رسانی به حومه تهیه ناوگان مناسب نیز می باشد