• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402120704346
  • خبرنگار : 50652

دادستان مرکز گلستان تاکید کرد:

پایبندی به قانون از الزامات تبلیغات نامزدها و هواداران

پایبندی به قانون از الزامات تبلیغات نامزدها و هواداران

ایسنا/گلستان دادستان مرکز گلستان با اشاره به فراهم شدن فضای مطلوب تبلیغات انتخاباتی در گلستان، گفت: نامزدها و هواداران آنها باید در تبلیفات پایبند به قانون باشند.

محمود اسپانلو بعدازظهر امروز هفتم اسفندماه ۱۴۰۲ در شانزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان در گرگان ضمن اشاره به اینکه استفاده از نمادهای خاص در روز رای‌گیری که یادآور نامزدها باشد تخلف است، گفت: هم چنین به کارگیری ظرفیت دستگاه‌های دولتی به نفع نامزدها نیز تخلف بوده و با دقت بیشتری باید از سوی دستگاه‌های متولی نظارت شود. 

وی با اشاره به اینکه رعایت قانون شفافیت و تامین مالی هزینه‌های تبلیغات بایستی دقیقا مورد رصد قرار گیرد تا عدالت تبلیغاتی خدشه‌دار نشود، افزود: در روز رای گیری باید متولیان صندوق‌ها و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی مراقبت کنند تا انتخابات در سلامت و پرشور برگزار شود. 

هم چنین در این جلسه معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان نیز با بیان اینکه نظارت بر تبلیغات نامزدها ادامه دارد و نامزدها و هواداران آن‌ها باید به قانون پایبند باشند، عنوان کرد:  خوشبختانه اقدامات ستاد اجرایی انتخابات و شورای نگهبان و دستگاه قضایی سبب شد تاکنون تخلفی که نیاز به تشکیل پرونده قضایی باشد، نداشته باشیم. 

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان هم در این جلسه ضمن درخواست از فرمانداران حوزه‌های انتخابیه برای برگزاری انتخابات به موقع، گفت: تمام مقدمات تمهیدات مورد نیاز برای روز برگزاری انتخابات در شعب را از هم اکنون رصد و تامین کنند تا روز ۱۱ اسفند راس ساعت رای گیری آغاز شود. 

به گزارش ایسنا در این جلسه مدیر کل صدا و سیما گلستان نیز با اشاره به راه اندازی شبکه‌های انتخاباتی، بیان کرد: همکاران ما در ۲۰ روز کار شبانه روزی با همه توان پای کار  بودند که حاصل آن ضبط  ۴۲ مناظره‌ی ۲ساعته بود. 

رسول شکری نیا با بیان اینکه این مناظره‌ها علاوه بر شبکه‌های انتخاباتی از تلوبیون و شبکه استانی هم پخش می‌شود، توضیح داد: با توجه به پویش ملی دعوت در رسانه ملی در استان گلستان هم گفتگوی بیش از ۱۵۰ شخصیت و روحانی شیعه و سنی ضبط شده و از امشب و فردا در قالب پویش دعوت از مردم برای شرکت پرشور در انتخابات پخش می‌شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha