• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402120704424
  • خبرنگار : 71661

علی‌اف: تنها راه صلح این است که ارمنستان تمام شروط ما را بپذیرد

علی‌اف: تنها راه صلح این است که ارمنستان تمام شروط ما را بپذیرد

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز (دوشنبه) گفت ارمنستان باید ادعاهای ارضی خود بر خاک این کشور را کنار گذاشته و شروط باکو را بپذیرد.

به گزارش ایسنا، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان گفت ارمنستان باید درک کند تنها راه بهبود شرایط این است که تمامی شروط باکو را پذیرفته و ادعاهای ارضی خود را فراموش کند.

علی‌اف با بیان اینکه «ارمنستان و حامیانش فکر می‌کردند کسی با آن‌ها برخورد نمی‌کند»، گفت: «آن‌ها کاملاً اشتباه می‌کردند و هنوز هم اشتباه می‌کنند».

ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه «قره‌باغ کوهستانی» درگیری طولانی‌مدت دارند. در سپتامبر ۲۰۲۳، جمهوری آذربایجان کنترل این منطقه را به دست گرفت؛ منطقه‌ای که اکثر ساکنان آن ارمنی‌تبار هستند. در نتیجه این حمله، تقریباً همه ساکنان محلی به ارمنستان فرار کردند.

باکو در زمان آن حمله از آغاز عملیات «ضدتروریسم» در قره‌باغ خبر داد و مدعی شد که ارمنستان در حال تقویت نظامی در این منطقه است و عملیات «خرابکارانه» علیه نیروهای جمهوری آذربایجان انجام داده است. ایروان این اتهامات را رد کرد و مدعی شد که باکو قصد پاک‌سازی ارامنه از قره‌باغ را داشته است.

در نهایت وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت که با میانجی‌گری فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه، توافقی میان باکو و نمایندگان قره‌باغ مبنی بر توقف کامل درگیری‌ها حاصل شد. بااین‌حال، در نتیجه حمله نیروهای جمهوری آذربایجان دست‌کم ۱۰۰ هزار تن از ۱۲۰ هزار سکنه ارمنی آن به ارمنستان رفتند.

به گزارش پایگاه خبری «ترند» علی‌اف گفت: ارمنستان به دنبال یک «صاحب» جدید بوده و در آغوش دیگران به دنبال یک پناهگاه می‌گردد. ایروان باید بفهمد که تنها راه پذیرش تمامی شروط آذربایجان و کنار گذاشتن ادعاهای ارضی در مقابل آذربایجان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۰۱:۱۶

چقدراین علی اف ساده ونادان است که دلش راخوش کرده به آمریکا وصهیونیستهای روبه زوال وآنوقت برای ارمنستان وروسیه وایران شاخ وشونه ورمیکشه،خیلی مضحکه!اصلاً قیافه اش هم مضحکه!!!@

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۰۴:۴۳

علی اف زیادی به خودش اطمینان دارد و نیاز به یک گوش مالی متناسب دارد تا دیروز مدعی بود برای پس گرفتن قره باغ دست به تنش میزند و پای میز صلح نمیاید امروز دیگر ادعای ندارد و قهر باغی تم دیگر وجود ندارد و هر گونه بر هم زدن ثبات در منطقه با واکنشهای غیره منتظره دولتهای منطقه روبرو خواهد شد زیاد امید به غربیها و مخصوصآ صهیونیستها نباشد که بد جوری ضرر خواهد کرد .و دولتهای منطقه هرگز به باکو و علی اف چنین اجازه ای را نخواهند داد و امروز ارمنستان دیگر برای دفاع از حاکمیت و مردم خود حق دارد از انواع سلاحهای غیر متعارف استفاده بکند بدون کمترین محدودیت جنگی در مقابل بی توجهی باکو و علی اف .