• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402120704515
  • خبرنگار : 50597

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

شرکت در انتخابات مصداق جهاد است

شرکت در انتخابات مصداق جهاد است

ایسنا/مرکزی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر به دنبال ادامه راه شهدا هستیم باید کسی انتخاب شود که با معیارهای اسلامی برای کشور برنامه‌ریزی کند.

حجت‌الاسلام حسین طیبی‌فر، شامگاه دوشنبه، هفتم اسفندماه در مراسم گرامیداشت شهید محلاتی که در مسجد القائم محلات برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که در سال ۴۱ امام پایه‌های انقلاب و نهضت عظیم را گذاشت، طرفداران او انگشت شمار بودند اما اگر امروز انقلاب اسلامی در چهار گوشه دنیا می‌درخشد و عظمت انقلاب، گردنکشان دنیا را مجبور به تسلیم کرده، به خاطر فداکاری‌ها و ایستادگی‌های همان عده قلیل است.

وی ادامه داد: شهید محلاتی در زمانی که تعداد همراهان امام کم بود، برای بیداری جامعه و رساندن پیام‌های امام به گوش دیگران فداکاری کرد و ده‌ها مرتبه زندانی شد اما دست از مبارزه بر نداشت تا بتوانیم در این شرایط زندگی کنیم. اگر انسان شکرگزار این نعمت‌ها باشد، خداوند بر این نعمت‌ها خواهد افزود. انقلاب اسلامی به دنبال بسترسازی برای ظهور است.

وی ولایتمداری را یکی از شاخصه‌های شهید محلاتی دانست و گفت: ولایتمداری دارای سه مرحله است که در مرحله اول به عنوان ولایت‌ فهمی، باید جایگاه ولایت شناخته شود. مرحله دوم ولایت باوری با تمام وجود است و مرحله سوم یاوری ولایت است. برخی اگرچه ولایت را می‌فهمند اما حاضر نیستند برای ولایت ضربه خورده و آسیب ببینند. اگر این سه مقدمه فراهم شود، فرد ولایتمدار خواهد شد.

طیبی‌فر ادامه داد: کسانی که به دنبال انتخاب در مجلس هستند باید بدانند که در مجلس نباید چیزی غیر از حکم ‌الله که حرف پیامبر، امامان و ولی خدا است، حاکم شود. مردم باید مراقب باشند که از مدار ولایت جدا نشوند. یکی از ویژگی‌های شهید محلاتی پیروی از حکم ‌الله بود.

وی ولایتمداری را یکی از ویژگی‌های شهید محلاتی دانست و افزود: وی در وصیت نامه خود گفته که به امام عشق می‌ورزیدم و حکم او را حکم خدا می‌دانم. به همین علت بود که حضرت امام در شهادت وی اشک ریخت. شهید محلاتی پیش از انقلاب ده‌ها بار زندان را تجربه کرد و پس از انقلاب در جایگاه‌های زیادی قرار گرفت و در دوران مقدس همواره در جبهه حضور داشت.

وی ستون پنجم را یکی از عوامل شهادت شهید محلاتی دانست و تصریح کرد: ستون پنجم از ابتدای اسلام تا کنون به دنبال آسیب رساندن به اسلام بوده است. از ابتدای شکل‌گیری جمهوری اسلامی نیز ستون پنجم در کشور وجود داشت و تا به امروز نیز وجود دارد. کسانی هستند که از جمهوری اسلامی ارتزاق می‌کنند اما به خاطر اقدامات شان جزو ستون پنجم هستند.

طیبی‌فر با یبان اینکه در خاطره گویی از شهدا باید سبک زندگی و مشی آنها را در جامعه منتشر کرد. آنها به شهادت رسیدند تا اجازه ندهند مانند صدر اسلام، اسلام به دست مسلمان‌نماها ذبح شود، گفت: یکی از ویژگی‌های شهید محلاتی تسلیم نشدن و سازش ناپذیری در برابر دشمن بود اما در بین خودی‌ها از لطافت گفتار و رفتار برخوردار بود.

وی ادامه داد: شهید محلاتی از ویژگی‌هایی برخوردار بود که امروزه می‌تواند به عنوان خط‌مشی و سبک زندگی مطرح شود. مردم باید با ابعاد زندگی این شهید به عنوان یکی از شهدای شاخص منطقه آشنا شوند. اگر به دنبال ادامه راه شهدا هستیم باید کسی انتخاب شود که روز قیامت حجت و دلیل شرعی برای آن وجود داشته باشد و با معیارهای اسلامی برای کشور برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: انتخابات تکلیف ما بوده و یک جهاد است. انتخابات یک جنگ در برابر دشمن است به همین دلیل غربی‌ها به دنبال عدم مشارکت مردم هستند. همه افراد مسئولیت دارند که نه تنها خود در انتخابات شرکت کنند بلکه دیگران را به مشارکت ترغیب کنند. اکنون در میدان جنگ در برابر براندازانی که در راس آنها امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند، قرار گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه محلات نیز در این مراسم شهید محلاتی را مرد میدان مبارزه خواند و گفت: شهید محلاتی با وجود تمام سختی‌ها، زندان‌ها و شکنجه‌ها پای عهدی که با خدا بسته بود، ایستاد. مبارزات وی پیش از انقلاب نیز برای نظام جمهوری اسلامی مایه افتخار و مباهات برای محلات و کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha